AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Går på p-piller, og har tatt dem slik jeg skal - ingen slurving her i gården. Men i den pillefrie uka som var, fikk jeg ikke vanlig blødning. Blødde såvidt, og bare i ca. 2 dager, mot mine vanlige 5 (dvs. ikke behov for tampong, og knapt for truseinnlegg engang). Begynte på nytt brett for tre dager siden. De siste to dagene har jeg hatt merkverdig god luktesans, og det bekymrer meg litt... Den er så god, at parfymelukter o.l. kjennes skikkelig ubehagelige/kvalmende. Dersom man blir gravid når man går på p-piller, hvordan er symptomene? - Skiller de seg mye fra symptomer man får når man blir gravid uten hormonell prevensjon?.. Anonymous poster hash: ee628...a33
Gjest vilma2000 Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 En venninne av meg ble gravid på p-piller. Hun trodde at hun hadde tatt de uten slurving, men viste seg i ettertid at hun på et tidspunkt hadde vært veldig dårlig i magen og at dette sannsynligvis var grunnen til at hun ble gravid. Hun merket det hvertfall akkurat som du beskriver det, at hun fikk utrolig god luktesans. Hun hoppet over sukkerpillene så derfor hun ikke ventet på noen blødning og kunne skjønne noe ut i fra den. Hun tok en test som viste positiv, dro til legen og viste seg at hun var 9 uker på vei. Heldigvis en gledelig nyhet for henne og kjæresten:) Lykke til uansett hva det blir for din del! 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #3 Skrevet 16. oktober 2013 Tusen takk for svar. Jeg er livredd for å være gravid, samtidig som det er ønsket (verpesjuk), men det passer så dårlig nå. Tør ikke å ta en test ennå, fordi jeg er redd for at verpesjuka skal bli enda sterkere, og at det skal bli et problem uans om den er negativ eller positiv... Andre som har erfaringer de hadde orka å dele med meg?: Dersom man blir gravid når man går på p-piller, hvordan er symptomene? - Skiller de seg mye fra symptomer man får når man blir gravid uten hormonell prevensjon?.. Anonymous poster hash: ee628...a33
Furstina Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Symptomer skiljer sig från kvinna till kvinna och graviditet till graviditet. Jag har en väninna som blev gravid när hon böt p-piller och hon gick till slut ända till vecka 18-19 innan hon fick reda på att hon var gravid. I efterhand ser hon flera symptom relaterat till sina andra graviditeter; viktuppgång (trodde det var ålder, festande och mycket snabbmat), vatten i kroppen (fingrarna svällde). Så här tidigt är nog det enda säkra att ta ett graviditetstest. Du kan aldrig säkert veta hur det står till bara på symptom 1
Yesterday Skrevet 18. oktober 2013 #5 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg ble gravid tidligere i år men slurvet ikke med pillene, de lå i et dosett sammen med andre med medisiner. Jeg fikk mistanke dagen før jeg skulle fått mensen pga veldig ømme brystvorter og mensmurring som ikke lignet mensmurring. Forrige gang jeg var gravid hadde jeg glemt en pille og var naiv og tenkte at det går bra. Jeg merket ingenting og mensen kom ikke, ingen andre symptomer før uke 6, testet negativt frem til da. Første symptomet var kvalme. Men jeg hadde en sa så det har kanskje noe å si.
skruf Skrevet 18. oktober 2013 #6 Skrevet 18. oktober 2013 Du bør nesten ta en test så fort som mulig, sånn at du slutter å ta p-piller hvis den er positiv. Ble selv gravid på p-piller selv om jeg tok de punktlig. Mest sannsynlg ble jeg gravid pga jeg fikk løs mage pga en antibiotikakur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå