Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nå 8 mnd og sover mye. Natten er fra 20-08 også er hun våken i to timer før neste dupp. Sånn går det hele dagen. Hun sover ikke i vogn, så det er skikkelig race her når vi skal på farten for å rekke det vi skal før det igjen skal soves.. Er det vanlig at de bare "holder ut" 2 timer?

Anonymous poster hash: de5a7...332

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er snart 8 mnd og er akkurat lik. Alt må planlegges nøye pga alle lurene hennes. Tror kanskje jeg snart skal prøve å komprimere dem ;)

Skrevet

Går det an å lære henne til å sovne i vogn? Vil tro at du får gjort mye mer om du kan ha henne med i vogna, da kan du jo gå på butikken, gå turer o.l mens hun sover.

Anonymous poster hash: f8970...1a3
Skrevet

min er snart 8 mnd og er akkurat lik. Alt må planlegges nøye pga alle lurene hennes. Tror kanskje jeg snart skal prøve å komprimere dem ;)

Har prøvd på det, men om hun sover 40 min eller 2 timer, så er hun fortsatt trøtt etter 2 timer igjen..

Skrevet

Går det an å lære henne til å sovne i vogn? Vil tro at du får gjort mye mer om du kan ha henne med i vogna, da kan du jo gå på butikken, gå turer o.l mens hun sover.

Hvordan kan jeg gjøre det? Hun har ikke sovet i vogn siden hun var 4-5 uker.. :-/

Gjest Magdalene
Skrevet

Her sover gutten på 12mnd fortstat lur på et par timer ca to timer etter at vi står opp., også sover han en lur til på en times tid etter 2-3timer. Han sover i vognen da. Og kan fint holde ut litt lenger om vi er på besøk etc..

Kan du ikke prøve å få henne til å sove i vognen?

Skrevet

Min mini på litt over 8 mnd sover også en lur 2-3 timer etter å ha stått opp, og så 2-3 timer etter første lur igjen. På ettermiddagen varierer det litt om hun sover, kan sovne hvis vi er ute og triller, men hvis siste lur strekker seg til 14-15-tiden, er hun våken til leggetid kl 19.

Anonymous poster hash: 2d56a...e15
Skrevet

Min på 14 mnd er heller ikke våken mer enn 3,5 timer mellom hver hvil, så 2 timer mellom hvilene for 8 mnd høres normalt ut for meg. Husker godt den perioden, dagen bestod i våkne-stell-mat-litt lek-våkne-stell-mat-litt lek hele dagen. Men min sov ok i vogn da, så jeg kunne komme meg litt mer ut, men til gjengjeld ble det ikke alltid soving og jeg måtte hive meg rundt å tur for ikke å få ødelagt rytmen og dermed nattesøvnen. På det værste husker jeg det ble 5 hviler på en dag (kanskje litt yngre en. 8 mnd da) på grunn av tidlig oppvåkning og at alle hvilene ble så korte

Anonymous poster hash: 2bc33...60d

Skrevet

Her sover gutten på 12mnd fortstat lur på et par timer ca to timer etter at vi står opp., også sover han en lur til på en times tid etter 2-3timer. Han sover i vognen da. Og kan fint holde ut litt lenger om vi er på besøk etc..

Kan du ikke prøve å få henne til å sove i vognen?

Aner ikke hvordan jeg skal få det til. Sove i vogn altså..

Skrevet

Hvor sover babyen nå da? :)

Er vel ikke vanskeligere enn å legge h*n i vogna? Begynn hjemme kanskje, ha vognbagen i stua og legg babyen der. Også lurt å ha på radio/tv/musikk så babyen er vant til lyder rundt seg.

Eller gå turer med babyen i vogna når det begynner å bli sovetid igjen, så h*n sovner i vogna.

Anonymous poster hash: 7bc95...a0e

Skrevet

Forresten veldig lurt å øve på å sove i vogna, for når den lille etterhvert skal begynne i barnehagen (går jeg utfra?) så er det vanlig at de sover i vogna si når det er tid for formiddagslur :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Legge ungen i vognen? ;)

Det er jo bare å prøve.. Legg ungen, og gå en tur?

Skrevet

Vår gutt sov også ofte på den tiden, og var veldig avhengig av at alt gikk "etter planen" for ikke å bli sutrete, overtrøtt, og vanskelig på natta. Han måtte sove i vogn, det var utrolig slitsomt å trille tur mange ganger om dagen i kaldt vintervær. (Så det er ikke bare positivt med vogn heller, kan bli avhengig. ;) )

Hold ut, det går over!

Ellers er jeg enig i at det sikkert er lurt å venne han til vogna, mtp barnehage og andre situasjoner hvor vogn er praktisk.

Skrevet

Trill tur når det er sovetid så sovner han vel? Har du prøvd? Du sier du kan dra i butikken og sånn og lettere å ta han med rundt, men hvorfor ikke gjøre dette når han er våken? Så kan du heller slappe av når han sover?;-)

Skrevet

Trill tur når det er sovetid så sovner han vel? Har du prøvd? Du sier du kan dra i butikken og sånn og lettere å ta han med rundt, men hvorfor ikke gjøre dette når han er våken? Så kan du heller slappe av når han sover?;-)

Skrevet

Legge ungen i vognen? ;)

Det er jo bare å prøve.. Legg ungen, og gå en tur?

Ja, hadde det vært så lett.. Jeg har prøvd! Det nytter ikke. Sutrer, blir overtrøtt og sovner på et blunk når vi kommer inn til senga

Skrevet

Hvor sover babyen nå da? :)

Er vel ikke vanskeligere enn å legge h*n i vogna? Begynn hjemme kanskje, ha vognbagen i stua og legg babyen der. Også lurt å ha på radio/tv/musikk så babyen er vant til lyder rundt seg.

Eller gå turer med babyen i vogna når det begynner å bli sovetid igjen, så h*n sovner i vogna.

I senga.

Det er nok ikke så lett.. Vi har prøvd :-/ hun sovner rett og slett ikke i den vogna uansett

Gjest Magdalene
Skrevet

Ja, hadde det vært så lett.. Jeg har prøvd! Det nytter ikke. Sutrer, blir overtrøtt og sovner på et blunk når vi kommer inn til senga

Du må jo være tålmodig.

Rugg vognen, gå tur etc...

Skrevet

Du må jo være tålmodig.

Rugg vognen, gå tur etc...

Jeg er tålmodig! Har prøvd på dette i 6-7 Mnd nå! Hun sovner rett og slett ikke. Jeg går mye tur (har hund) hun er lys våken/sutrete og sovner først når hun treffer senga :-/

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg er tålmodig! Har prøvd på dette i 6-7 Mnd nå! Hun sovner rett og slett ikke. Jeg går mye tur (har hund) hun er lys våken/sutrete og sovner først når hun treffer senga :-/

Men du må ikke gi deg, også må du tåle å høre på litt sutring.

Men du kan ikke gå og titte ned i vognen og prate med henne da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...