AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg lurer på om det er lov å ta med hunden inn i butikker dersom man har den i veske? Anonymous poster hash: 8d432...d1d
MsMax Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Om det ikke er "hunder forbudt" skilt så er det lov å ta med hunder inn uansett. Men forbudet er ikke urelevant selv om den er i veska. 1
Løvefrøken Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Skal ikke uttale meg om andre butikker, men hos oss er det hundefritt, det vil si at alle kunder (også allergikere) skal kunne handle hos oss og være helt sikker på at de slipper å ha andres dyr i nærheten. Vi ville nok hevet øyenbrynene og fulgt ekstra nøye med på deg, kanskje også varslet vektertjenesten og fått deg fjerna fra butikken... Men alle butikker kan ha ulik praksis... 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 Det er teknisk sett ikke lov i matbutikker for eksempel. Det er mat der, som skal spises, ikke så hygienisk. Mener også at mattilsynet har noen regler for dette. Anonymous poster hash: f7fc0...da1 4
skruf Skrevet 15. oktober 2013 #6 Skrevet 15. oktober 2013 Hund er hund, om det så er en veskehund eller en stor hund. Hunder i matbutikker synes jeg er ille, og jeg blir forbannet over de som unnskylder seg med "den er jo så liten, jeg bærer den bare". Skulle tatt seg ut om jeg hadde lempet berneren min på 50kg over skuldra og peset meg inn i butikken med den. Evt jeg kan ta med trillebåre. Er det forbudt-for-hund-skilt utenfor et kjøpesenter eller en matvarebutikk, så er det nettopp det. Uansett størrelse. 2
Adhara Skrevet 15. oktober 2013 #7 Skrevet 15. oktober 2013 Hvis du er redd for at hunden skal bli stjelt eller at noen skal være slemme med den utenfor butikken, så lar du den heller være hjemme. Hunder hører ikke hjemme på kjøpesenter/matbutikker. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 Nå er det ikke meg det gjelder. Jeg så en jente i går med to hunder i en veske, hun hadde de med inn i en klesbutikk.. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha hunden min i en veske.. En hund er en hund, ikke en baby. TSAnonymous poster hash: 8d432...d1d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #9 Skrevet 15. oktober 2013 På noen sentre er det lov med hund. For eksempel Oslo city trodde ikke det var sant selv, men de bekreftet på mail at det er lov. Selvfølgelig ikke i matbutikken, da. Har vært der flere ganger med hunden min, og han er ikke liten. Anonymous poster hash: 8c7be...7d5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #10 Skrevet 15. oktober 2013 Skal ikke uttale meg om andre butikker, men hos oss er det hundefritt, det vil si at alle kunder (også allergikere) skal kunne handle hos oss og være helt sikker på at de slipper å ha andres dyr i nærheten. Vi ville nok hevet øyenbrynene og fulgt ekstra nøye med på deg, kanskje også varslet vektertjenesten og fått deg fjerna fra butikken... Men alle butikker kan ha ulik praksis... Jøss. Kontakte vektere? Kan man ikke høflig gå bort til vedkommende og informere om at det ikke er lov å ha med hund? Det hørtes drastisk og utrolig utrivelig ut. Noen kan være uoppmerksomme på evt. skilt, og jeg synes å tilkalle vektere å fått kunden "fjernea fra butikken" hørtes utrolig merkelig ut. Anonymous poster hash: c1a5a...172 1
Løvefrøken Skrevet 15. oktober 2013 #11 Skrevet 15. oktober 2013 Vi unngår alle mulige konfliktsituasjoner, da dette kan innebære fare for oss ansatte. Det vil bli mitt ord mot kundens, og da er det greiere å dra inn en tredjepart. 5
Kiarapus Skrevet 15. oktober 2013 #12 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg måtte innom apoteket for å hente medisin sist jeg var til veterinæren med ene katten her. Jeg tok bussen, og jeg kunne ikke akkurat sette igjen katteburet utenfor. Det står jo ikke noe skilt om at katt er forbud, men jeg følte meg som den verste kriminelle når jeg nesten løp igjennom senteret og rett inn på dyrebutikken med buret Der har de jo dyr likevell, liksom De passet gjerne på pusen så jeg slapp å dra den med inn på apoteket. Hurra for dyrebutikker! :D 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #13 Skrevet 15. oktober 2013 Dyr har ingenting på butikker å gjøre! Skulle likt å se ansiktet på folk om jeg tok med hesten min på shopping. Anonymous poster hash: d1c45...05b
Tiak Skrevet 15. oktober 2013 #14 Skrevet 15. oktober 2013 Det er generelt forbud mot alle dyr i matbutikker, med unntak av førerhunder. På steder det ikke serveres mat, er det opp til hver enkelt butikk/senter å avgjøre om dyr er lov eller ei. Men jeg synes jo det er en uting. Den bikkja hadde garantert hatt mye mer lyst å løpe tur i skogen enn å sitte i en veske og glo på klær. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #15 Skrevet 15. oktober 2013 Vi unngår alle mulige konfliktsituasjoner, da dette kan innebære fare for oss ansatte. Det vil bli mitt ord mot kundens, og da er det greiere å dra inn en tredjepart. Hehehe nei det blir jo ikke ditt ord mot kundens! Kunden står der jo med hunden, og om det ikke er tillatt så kan du jo vise til forbudtskiltet. Det der er ingen ord mot ord situasjon. Og om DET er en konfliktsituasjon å fortelle en kunde at de ikke kan ha med hund inn, så lurer jeg på i hvilket strøk du jobber. Huff. Anonymous poster hash: c1a5a...172 1
Okapi Skrevet 16. oktober 2013 #16 Skrevet 16. oktober 2013 Hehehe nei det blir jo ikke ditt ord mot kundens! Kunden står der jo med hunden, og om det ikke er tillatt så kan du jo vise til forbudtskiltet. Det der er ingen ord mot ord situasjon. Og om DET er en konfliktsituasjon å fortelle en kunde at de ikke kan ha med hund inn, så lurer jeg på i hvilket strøk du jobber. Huff. Anonymous poster hash: c1a5a...172 Jeg har iallefall sett grinete bloggjenter med veskehunder bli bortvist. Skjønner godt at de ansatte ikke vil blande seg opp i det der. Det er uansett vekternes jobb å sørge for at lokalets regler overholdes, ikke selgernes. 2
Sugerøret Skrevet 16. oktober 2013 #17 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg lurer på om det er lov å ta med hunden inn i butikker dersom man har den i veske?Anonymous poster hash: 8d432...d1d Nei ,det er ikke lov. Hunden skal forresten bruke beina (ja ja jeg vet de får lov til å gå også..) "Publikum, kunder, bekjente eller andre uvedkommende har ikkke adgang i lokaler der det foregår produksjon, håndtering og pakking av næringsmidler. Hunder, katter eller andre dyr kan heller ikke tas med inn i områder der mat produseres eller omsettes. Et unntak gjelder for nyttehunder / førerhunder som kan medbringes i de områdene av næringsmiddelforetak hvor kunder ordinært har adgang." Fra Mattilsynets sider
Alvina Skrevet 16. oktober 2013 #18 Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Nå er det ikke meg det gjelder. Jeg så en jente i går med to hunder i en veske, hun hadde de med inn i en klesbutikk.. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha hunden min i en veske.. En hund er en hund, ikke en baby. TSAnonymous poster hash: 8d432...d1d Jeg forstår hvis det er en klesbutikk, særlig om hunden røyter litt. Har passet en mini og laget plass til den i vesken når det var behov for det, noen ganger hadde jeg med bag også, i alle fall hvis jeg skulle innom et lokale som ikke aksepterte hund, men ellers gikk småen i sele og gikk også mye løs på tur. Og bikkja protesterte aldri på å bli satt i en bag, ikke på kina-restauranter og ikke på pub, men visste jo at livet i en bag ikke varte så lang tid. Dvs at maks en time eller to og med lufteturer og vann osv. Det var en klok hund. Endret 16. oktober 2013 av Alvina
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #19 Skrevet 16. oktober 2013 Hunder hører ikke hjemme i NOEN butikker! Jeg har jobbet i butikk selv, og det er en uting å ta med hunder inn! Tenk på at det kan være mennesker der på butikken som sliter med allergier og angst. Du vet ikke. Derfor, skal du på butikken, ha hunden hjemme! Anonymous poster hash: 607c4...23a 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #20 Skrevet 16. oktober 2013 Nå er det ikke meg det gjelder. Jeg så en jente i går med to hunder i en veske, hun hadde de med inn i en klesbutikk.. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha hunden min i en veske.. En hund er en hund, ikke en baby. TSAnonymous poster hash: 8d432...d1d Det var vel ikke Fotballfrue? Anonymous poster hash: 607c4...23a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå