AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #1 Skrevet 15. oktober 2013 Denne hører kanskje ikke hjemme her, men det handler jo om en slags relasjon,så jeg prøver.. Ei på jobben kommenterte plutselig - ut av det blå - at jeg hadde lagt på meg...! Jeg gikk inn på kjøkkenet på personalrommet med ryggen til henne,å plutselig sier hun bare "du er blitt rundere,du er ikke like slank som du var for et år siden". Jeg reagerte ikke så veldig der og da, å jatta og fleipa med det. God mat og sånn liksom. Men nå begynner det å knase oppe i hodet mitt...Egentlig er jeg ikke så opptatt av vekten,og jeg er en str 36/38, så i bunn og grunn vet jeg at det hun sier er humbugg. Men hvorfor komme med noe sånt?? Hva i alle dager er vitsen med å si sånt til folk? Vi har hele tiden hatt en god tone,men nå skjønner jeg ikke helt hvor jeg har henne. Det er jo en - i mine øyne - en ondskapsfull ting å si. Det er en godt voksen dame det er snakk i. Jeg er 26. Jeg har bestemt meg for å ikke la det gå innpå meg,men jeg merker jo at underbevisstheten jobber på spreng for å finne ut hvordan ukesmenyen skal være framover.. Herregud sier jeg bare... Det var en annen kollega til stede,og hun sa jo denne damen imot,men hun sto på sitt. Jeg var blitt rund. Det skal nevnes at denne dama er fra et annet land,så det kan jo tenkes at det er en annen sosial væremåte der hun er fra..Anonymous poster hash: f6bb3...60b 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #2 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg vet ikke hva jeg ville med innlegget egentlig, kanskje bare høre hvordan man håndterer en slik situasjon om det skulle nevnes igjen..hun har jo tydligvis ikke noe filter. Buser ut med slikt når det er masse folk til stede..jeg følte jo at jeg måtte "forsvare" den såkalte vektøkningen min.. -TS-Anonymous poster hash: f6bb3...60b 1
Gjest Elseby13 Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Akkurat dette skjedde på min arbeidsplass! En dame som er utenlandsk sa dette til en norske dame. Den norske dama gikk og sutret over det i månedsvis! Men den utenlandske dama hadde ment det som er kompliment! I mange deler av verden er det pent å være rund, og når man skal være hyggelig sier man: så sunn du ser ut, har du lagt på deg? Og når noen er blitt tynn, sier man: stakkars så svak du ser ut.. Er du syk? Men dette gjelder bare voksne/eldre damer. De unge har samme syn som vesten. Så jeg tror du skal bare glemme det. Kollegaen din prøvde bare å være hyggelig, og sa noe som ikke var sant. Vi sier jo ofte løgner til kolleger for å være hyggelige: så fin du var i dag osv..
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #4 Skrevet 15. oktober 2013 Ts her. Takk for svar! Har tenkt tanken ja,at det var neppe vondt ment. Men måten hun sa det virket kritiserende. Hørtes ut som at jeg hadde tapt meg skikkelig. Hun var ikke oppmuntrende/positiv i tonefallet,men nedlatende. Hun har bodd i norge i noen år,så man skulle jo tro at hun hadde snappa opp ett og annet om uskrevne regler, som er ganske enkle: man spør ikke en dame om alder og vekt. I værtfall kommenterer man ikke noe med det..! Men jeg skal ikke gå å surmule over det, det går bare ut over meg selv.. men skal begynne å trene,og det er noe jeg har tenkt på uansett. Dette var liksom pushen jeg trengte..selv om det ikke var den beste formen for det. Anser meg som sagt ikke som overvektig,men merker jo at jeg er slapp her og der. Menmen.. Skal slå meg til ro med at det sikkert er sånn som du sier - kanskje mente hun det positivt..Anonymous poster hash: f6bb3...60b
Gjest Elseby13 Skrevet 15. oktober 2013 #5 Skrevet 15. oktober 2013 Det er en ting du kan gjøre, si det samme til henne en dag! Si det i en hyggelig setting slik at det ikke blir påfallende! Så fin den kjolen var på deg nå, har du gått opp et par kilo? Hvis hun reagerer med et smil, skjønner du at det er et kompliment. Hvis hun blir mutt, har du i allefall fått hevn!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå