Kiarapus Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Kom akkurat over denne. (ble ikke enig med meg selv hvor den skulle postes, skulle hatt sitt egen underforum denne. "Alternativ vitenskap" ) Dette er iallefall "right up my alley", og noe vi sikkert kan diskutere oss blå på. Så da må jeg jo poste den! http://www.lwmagazine.no/bevissthet-balanse/broen-mellom-and-og-vitenskap Siden dette intervjuet blir nevnt, så kan det jo være greit å lese dette også; http://www.lwmagazine.no/bevissthet-balanse/himmelen-finnes Nå er jeg interessert i å høre deres tanker og reaksjoner! 1
Gjest hogwash Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 ... Nå er jeg interessert i å høre deres tanker og reaksjoner! Kan jeg få tilbake tiden jeg kastet bort? Synes det var en standard "new age, feel good" artikkel, med mange løse påstander, som fører til enda løsere konklusjoner. 5
Kiarapus Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2013 Kan jeg få tilbake tiden jeg kastet bort? Synes det var en standard "new age, feel good" artikkel, med mange løse påstander, som fører til enda løsere konklusjoner. Nehei! Den tiden får du ikke tilbake! Den skal jeg ha å kose meg med! Jaja, men det var da ikke den verste reaksjonen det Leste du både artikkelen og intervjuet? 1
Gjest hogwash Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Nehei! Den tiden får du ikke tilbake! Den skal jeg ha å kose meg med! Jaja, men det var da ikke den verste reaksjonen det Leste du både artikkelen og intervjuet? Jeg leste ingressen på intervjuet, så at det var anekdotisk basert og lukket det. 1
Kiarapus Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg leste ingressen på intervjuet, så at det var anekdotisk basert og lukket det. ok. her er en annen link til samme sak da. Ser den bedre ut? http://www.side2.no/aktuelt/article3677658.ece
Gjest ildhane Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 min første reaksjon er at her er det slengt om med navn, sitater og formler (E=MC^2 er skrevet feil). Og oppå en veldig overfladisk sammenligning er det trukket inn synsing og åndelige utrykk som blir litt flaut. Selvom det elektriske og magnetiske feltet i hjertet ditt er 5k ganger større enn i hjernen er det fortsatt forsvinnende lite og millioner/milliarder av ganger svakere enn hva du finner i helt dagligdagse ting som jordens magnetfelt eller en mobiltelefon. Som elektroingeniør kjenner jeg til disse fenomenene og det avsnittet fanget min interesse for jeg skal ikke avskrive helt at det er mulig at organismer kan sende og motta informasjon på samme måte som radio eller via magnetisme, men disse elektriske "komponentene" i kroppen er laget som en datamaskin der alt er laget med isolasjon og skjerm for at informasjonen skal holde seg innenfor det interne systemet (hjernen og nervesystemet) og ikke lekke ut og forsvinne underveis. Dessuten er disse signalene så forsvinnende små at senderavstanden blir veldig liten. Og ville vi ikke ha brukt denne sansen om vi hadde mestret den? og for å materialisere noe med elektromagnetisme/elektriske felt i kroppen via kjerlighet eller godhet synes jeg blir for fjernt. I mine øyne er dette et misbruk av seriøs vitenskap, trenger ikke dikte opp slike ting for å være gode mot hverandre og ha et lykkelig liv. 5
Gjest hogwash Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 ok. her er en annen link til samme sak da. Ser den bedre ut? http://www.side2.no/aktuelt/article3677658.ece Ikke mye Som med den første artikkelen, løse påstander som før til løsere konklusjoner..
Kiarapus Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2013 Ikke mye Som med den første artikkelen, løse påstander som før til løsere konklusjoner.. Men du orket å lese den iallefall? Fremskritt bare det! Hehe Jo da, det er klart. Noe fast svar er det ikke. Men det stiller jo helt klare spørsmålstegn ved om når vi dør så blir det bare mørkt og ingen ting videre etter det 1
Gjest hogwash Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 ... Jo da, det er klart. Noe fast svar er det ikke. Men det stiller jo helt klare spørsmålstegn ved om når vi dør så blir det bare mørkt og ingen ting videre etter det Jeg synes ikke det stiller noen nye spørsmålstegn? At bevissthet er noe av det vi vet minst om er ikke noe nytt. I motsetning til hva den første artikkelen hevder er det jo også mange som forsker på det og håper å forstå mer av det. At vi ikke vet betyr uansett ikke at "himmelen fins!" som var den treffende overskriften det ene stedet. 3
Kiarapus Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg synes ikke det stiller noen nye spørsmålstegn? At bevissthet er noe av det vi vet minst om er ikke noe nytt. I motsetning til hva den første artikkelen hevder er det jo også mange som forsker på det og håper å forstå mer av det. At vi ikke vet betyr uansett ikke at "himmelen fins!" som var den treffende overskriften det ene stedet. Nei da, selvfølgelig betyr ikke at det at vi ikke vet det samme som at det eksisterer. Men det er veldig mange som er stein harde på at det at vi ikke vet betyr at det IKKE eksisterer. Og som den overskriften sier "himmelen finnes". Ja men kanskje han har rett i det? Kanskje han og andre med nær døden opplevelser faktisk har fått se noe vi ikke har kunnskap til å bevise i dag? Man kan jo ikke fornekte det faktum at en stor andel av de som har hatt nær døden opplevelser har kommet å forklart den samme opplevelsen. 1
Gjest hogwash Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Nei da, selvfølgelig betyr ikke at det at vi ikke vet det samme som at det eksisterer. Men det er veldig mange som er stein harde på at det at vi ikke vet betyr at det IKKE eksisterer. ... Er det? Det er hva de fleste jeg kjenner regner som mest sannsynlig, men jeg kjenner ingen som er påståelige på det. ... Og som den overskriften sier "himmelen finnes". Ja men kanskje han har rett i det? Kanskje han og andre med nær døden opplevelser faktisk har fått se noe vi ikke har kunnskap til å bevise i dag? Man kan jo ikke fornekte det faktum at en stor andel av de som har hatt nær døden opplevelser har kommet å forklart den samme opplevelsen. ..og som de er inne på i artikkelen, de fleste som har forsket på det mener det er "sikkerhetsmodusen" til hjernen som slår inn. Folk har opplevd det samme under høy påvirkning av G f.eks. Jeg synes den forklaringen er et mye mindre sprang og mer logisk enn at det skal være en himmel. 1
Kiarapus Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2013 Er det? Det er hva de fleste jeg kjenner regner som mest sannsynlig, men jeg kjenner ingen som er påståelige på det. ..og som de er inne på i artikkelen, de fleste som har forsket på det mener det er "sikkerhetsmodusen" til hjernen som slår inn. Folk har opplevd det samme under høy påvirkning av G f.eks. Jeg synes den forklaringen er et mye mindre sprang og mer logisk enn at det skal være en himmel. Virkelig? Har du ikke sett noen som er totalt påståelige på det her inne heller? Jeg har sett sett flere argumentere med "nei, "det og det" eksisterer ikke. slik er det bare. punktum". Godt folk har en forskjellig oppfatning av hva som er logisk altså Du syns "sikkerhetsmodus" er logisk, og det skal jeg ikke si noe som helst på. Det har du full rett til å mene. Men jeg synes det er like logisk med noe større som vi her på jorden ikke har evnen til å forstå før vi har fått oppleve det. (Og nei, da sikter jeg ikke til gud og himmelen som beskrevet i bibelen, men som i den første artikkelen ) 1
Gjest hogwash Skrevet 15. oktober 2013 #13 Skrevet 15. oktober 2013 Virkelig? Har du ikke sett noen som er totalt påståelige på det her inne heller? Jeg har sett sett flere argumentere med "nei, "det og det" eksisterer ikke. slik er det bare. punktum". Godt folk har en forskjellig oppfatning av hva som er logisk altså Du syns "sikkerhetsmodus" er logisk, og det skal jeg ikke si noe som helst på. Det har du full rett til å mene. Men jeg synes det er like logisk med noe større som vi her på jorden ikke har evnen til å forstå før vi har fått oppleve det. (Og nei, da sikter jeg ikke til gud og himmelen som beskrevet i bibelen, men som i den første artikkelen ) Meget mulig jeg har oversett det, men kan ikke si jeg har lagt merke til det nei. Du har ikke bare veldig påståelige venner? (Ikke ment som personangrep, mener bare vi har diskutert noe lignende før der du snakket om mange som påsto noe) For å si det veldig enkelt; Det ene er et observerbart, gjentakbart fenomen, mens det andre er løs synsing. Jeg sier ikke at din mening er umulig, jeg bare synes det er rart å se på det som like logisk. 1
Trapp Skrevet 15. oktober 2013 #14 Skrevet 15. oktober 2013 Leste "Broen mellom ånd og vitenskap", og syns egentlig det var en ganske interessant artikkel. Det må være rom for tro og filosofering der vitenskapen ikke har noen svar, og alt som er åndelig behøver ikke nødvendigvis å være dogmatisk. Du vil kanskje like denne: http://youtu.be/JKHUaNAxsTg
Kiarapus Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 15. oktober 2013 Og ville vi ikke ha brukt denne sansen om vi hadde mestret den? Hvis det i den artikkelen skal stemme så bruker vi da vell den sansen, bare at vi ikke er bevist det? Eller kanskje det er denne sansen disse som påberoper seg å ha en sjette sans bruker?? Meget mulig jeg har oversett det, men kan ikke si jeg har lagt merke til det nei. Du har ikke bare veldig påståelige venner? (Ikke ment som personangrep, mener bare vi har diskutert noe lignende før der du snakket om mange som påsto noe) For å si det veldig enkelt; Det ene er et observerbart, gjentakbart fenomen, mens det andre er løs synsing. Jeg sier ikke at din mening er umulig, jeg bare synes det er rart å se på det som like logisk. Jeg reagerer kanskje så sterkt på slike bastante kommentarer at jeg legger mer merke til de/ henger meg mer opp i de enn de som ikke har den samme interessen for saken som jeg har. Og ja da, jeg kjenner bastante mennesker jeg, men det er stort sett de mest religiøse (kristne) som er aller mest bastante, og de orker jeg ikke å diskutere for mye med. Men jeg har virkelig sett en del av den samme bastant-heten her inne også, uten at jeg vil begynne å henge ut enkeltbrukere med å nevne brukernavn. Og jeg har full forståelse for at du ikke syns min mening er like logisk. Hadde beskyldt deg for å ha samme trosretning som meg hvis du hadde vært enig Hehe. Men for meg så er det like logisk med dette med sjel og energi osv, som gud og jesus er logisk for kristne
Kiarapus Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #16 Skrevet 15. oktober 2013 Leste "Broen mellom ånd og vitenskap", og syns egentlig det var en ganske interessant artikkel. Det må være rom for tro og filosofering der vitenskapen ikke har noen svar, og alt som er åndelig behøver ikke nødvendigvis å være dogmatisk. Du vil kanskje like denne: http://youtu.be/JKHUaNAxsTg Den skal jeg sette meg ned å se på nå med en gang før jeg finner senga!
Kiarapus Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 15. oktober 2013 Du vil kanskje like denne: Tusen takk for at du postet den!! :D Ja den likte jeg veldig veldig godt! :D
Gjest Gunfreak Skrevet 15. oktober 2013 #19 Skrevet 15. oktober 2013 http://www.youtube.com/watch?v=HhGuXCuDb1U 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå