Gå til innhold

Positive ting med pusene deres

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Pterodactylkake

siden jeg er så sinna på mioen min for bordet nå, kan vi heller si bra ting tenkte jeg.

Vi bor så og si PÅ en hovedvei, likevel gjennom 8 år har ikke katta drømt om å gå over, heller ikke i naboens hager kun i vår. Dette er jeg så glad i pus for :hjerter: for den forrige var bare 5 måneder da den løp rett uti veien og ble påkjørt av noen jævler som ikke ville stoppe og iallfall ringe på dører og høre om det var deres katt. FYSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg leste "pus på bordet"-tråden følte jeg meg veldig stolt over å ha en liten pus som svært sjelden gjør noe galt. Fra det øyeblikket hun kom til oss har hun f.eks. aldri klort på sofaen eller andre steder hun ikke får lov til. Hun har to kloresteder, en gammel skohylle og et stykke teppe vi har spikret fast på trehuset samboeren min bygget til henne. Og skulle hun hoppe på bordet under middagen eller noe annet så trenger vi bare si "nei" strengt, og tydeligvis vet hun at det ordet/tonefallet betyr at det var ulovlig. Veldig behagelig. Foreldrene mine har en katt som driver med utpressing for å få dem til å leke med henne når HUN vil (selvsagt alltid når alle er vel plassert foran TV'en om kvelden). Da setter hun seg i vinduskarmen og titter "uskyldig" oppover gardinene og mjauer sårt. Og er de ikke på plass med en leke på to sekunder så har hun klatret opp, enten blir hun hengende eller så legger hun seg oppå gardinbrettet, triumferende. Og utallige sprut og skjenneprekener i henne tre leveår har ennå ikke vent henne av med det (sannsynligvis liker hun oppmerksomheten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Vel positive ting med pusen vår, hun er utrolig barnevennlig! Ungene kan ølfte henne etter hodet eller mageskinnet (til og med mens hun er gravid, minste vår er bare 2 år men vi prøveer jo da å lære ham også til å løfte pent) Når de setter henne ned da så går hun bare en meter unna og setter seg, og de kan fint få løfte henne igjen.

Vi bor også rett ved en hovedvei, og enn så lenge har jeg aldri sett henne gå bort til kanten på den engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Positive ting med pusene mine:

* De "prater" og er selskapelige

* Gjør ikke fra seg i naboens blomsterbed

* Blir vekket med purring og våt snute om morgenen

* Blir alltid møtt utenfor døra når vi kommer hjem fra jobb

* Passer på meg når jeg er alene

* Klorer der de skal klore

* De er veldig kosete og snille

* Går aldri bort til fremmede når de er ute

Er så glad i pusene mine!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pus er verdens snilleste lille jente(8 år ung). Hun har aldri med vilje gjort noe menneske vondt. Et par ganger mens hun har lekt litt, så har det skjedd noen små "uhell" hvis hun ikke ser at vi tar handa inntil. Da har vi fått en liten dask(uten klør). Da skammer hun seg så fryktelig etterpå at du kan se hvor fælt hun har det, og hun trenger litt trøst :wink:

Da jeg fikk henne, var hun livredd for mennesker. Hun ble født på en hundekennel hvor eierne bare var interessert i hundene, så katten(som hadde fulgt med huset da de kjøpte det) ble fullstendig overlatt til seg selv. Så fikk den så klart unger(som ble plassert i det ene buret i kennelen), og jeg fikk den ene.

Pusen min bodde i to uker under senga mi før hun turte å komme frem. Nå er hun så kjælen at jeg av og til må plukke kattehår både fra inni nesa, halsen, øynene og ørene mine, og hun prater konstant med meg. Hun kvesser aldri klørne på steder hun ikke får lov til, men en av tingene jeg liker henne best for, er at hun så tydelig vet hvem "mamma" er, det er meg! Vi har vokst opp som 4 kattegale jenter(mamma, meg og søstrene mine), og alle koser masse med kattene. Allikevel går alltid pusen min helst til meg :hjerte:

Og hvis jeg går forbi henne(og hun tilfeldigvis er våken :ler: ), sitter hun og blunker med øynene etter meg og mjauer på sitt meget spesielle vis.

Jeg er så glad i pusen min! Likte denne tråden jeg, håper du får fiksa problemet med pusen din, Pterodaktylkake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er kjempekjælen og skal alltid opp i fanget for å få kos når man sitter stille, om vi har vært borte ligger hun og vrir seg på gulvet og vil kløs på magen når vi kommer hjem, eller vandre frem og tilbake i tastaturet og gni seg mot alt hun ser om vi gir datamaskinene våre mer oppmerksomhet enn henne :)

Også snakker hun masse, kjempesøte små mjauelyder stadig vekk :) og masse borring også. :) *å så glad i pusen*

Min er innekatt, og siden den ikke får gå ut får hun lov til å klore på og klatre i hva hun vil (iallefall av meg), og å gå på bordet og stjele mat / drikke av vannglass er somoftest greit det også - ganske bortskjemt pusekatt antagelig :) Har veldig lite gardiner, men gjør ingenting om hun klatrer i dem :)

Eneste det hender hun gjør som vi blir sure for er å tisse på ting som lukter "rart" (som feks nye handleposer eller møbler) men det er et år siden sist så det skjer heldigvis veldig sjelden :) og det eneste hun har ødelagt var en stygg saccosekk. (har sterilisert henne, tror det var derfor hun sluttet)

Også skal hun ha vann rett fra springen hver gang noen er på badet.... er sååå søt når hun drikker :)

Også elsker hun å lekesloss men skader aldri noen, selv om hun ser ganske så skummel ut (tror hun - en liten hunnkatt med verdens største nydeligste øyne KLARER bare ikke å se skummel ut)

Ååå nå må jeg finne pusen og kose henne litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

positive ting med pusen min:

- det er veldig mye selskap med henne, for hun "snakker".

- når jeg kommer hjem sent på natten står hun i gangen og venter på meg for deretter å krype opp i sengen sammen med meg og male.

- Hun er alltid kosete. Og skal kose og være med meg overalt nesten

- Hun kommer alltid på fanget mitt når jeg er lei meg.

Sånn generelt er hun en pus som er veldig gladi mennesker, hun er veldig knyttet til meg og skal kose og prate masse. Når jeg er ute og steller i hagen om sommeren skal hun alltid være med å hjelpe til. :-)

Negative sider har hun ikke, som jeg kan komme på.

Går og henter henne for litt kos :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...