Gå til innhold

Liker du ubedte gjester?

Er det greit at folk stikker innom .. uten å være bedt?  

1 stemme

1. 1. Er det greit at folk stikker innom .. uten å være bedt?

• Ja.. ingen problemer med det.
      29
    • Ja.. så lenge de ringer litt før de kommer.
      21
    • Nei.. jeg misliker at folk kommer ubedt.
      12

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig at folk vil komme til meg, jeg. Tar gjerne imot besøk, og stikker også innom andre. Men det bør jeg kanskje ikke gjøre...?

Skrevet

Jeg liker at folk ringer før de kommer. Men det er mest for at jeg kan sette på kaffen, og finne frem noe å ha til. Det er så dumt å stå på kjøkkenet mens gjestene sitter i stua og venter.

Og av og til kan det jo være litt rotete, og da blir jeg helt i fra meg hvis det plutselig dukker noen opp.

Skrevet

Familie kan komme innom når som helst, men ellers setter jeg pris på en telefon først!

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Synes det er greit at familen stikker innom uten å gi beskjed.Men hvis det er venner/bekjente foretrekker jeg å få beskjed før de kommer,sånn at jeg får ordnet meg og ryddet litt.

Mrs.Potter

Gjest lmari
Skrevet

Jeg liker ubedte gjester, men det er fint om de kan ringe eller sms-e først!

Liker når folk ringer og sier "Hei, er du hjemme? Passer det at jeg kommer en tur?" Da kan jeg si nei hvis det ikke passer, og jeg rekker å shine hvis det skulle være noe. Har jeg ingenting å by på, så sier jeg det, og så blir vi kanskje enige om at gjesten stikker innom et sted på veien og kjøper med en isboks eller noe sånt.

Men jeg liker godt å få besøk som ikke er planlagt i ukesvis, altså!! :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Liker å få beskjed! Hater at folk som står opp grytidlig tror at alle andre gjør det også...

Men når jeg først tenker på det: hvis mine foreldre, søsken eller ei venninne som aldri bryr seg om rot bare kommer innom - så er det i grunn koselig. Det verste jeg vet er folk som ser seg rundt på rotet og viser at dette ikke er "akseptert".

Trenger bare noen minutter på å gjemme rotet mitt, så sier de fra kort tid i forveien gjør det ikke noe særlig :-)

Dessverre er vi veldig rotete til tider og svigermor har en tendens til å bare droppe innom - dumt vi ikke lærer å rydde etter hvert :-?

Skrevet

Liker en tlf. senest 5 min før :-) Hender ting ser kaotisk ut inne hos oss :ler:

Skrevet

Jeg liker å få beskjed.

Kommer jo litt an på hvem det er.

Mamma har 2 dagers karantene :ler: fordi hun har støv på hjernen, men hun bor også et stykke unna.

Svigerfar kommer innom til stadighet.

Naboen også, men de to har ikke støv på hjernen.

Jeg synes at det er veldig OK om jeg kan få sjansen til å si at det ikke passer før de står på døra eller få på meg klærene og rydde bort den verste oppvasken. Ikke for gjestene sin del, men for min egen del.

Skrevet

Syns det bare er hygglig når folk kommer uanmeldt. Er stort sett oppe relativt tidlig, og ingen som kjenner oss ville drømme om å komme innom her før 10:30. Syns stort sett alltid det er hyggelig med selskap. Passer det absolutt ikke, åpner vi rett og slett ikke når det ringer på.

Har det stort sett passe ryddig og rent hjemme, og syns de uanmeldte gjestene at det er for rotete her, er jo det deres problem.

Gjest GreenSky
Skrevet

Ubedte gjester er helt i orden! Mitt hjem er mine venners hjem. :)

Skrevet

Hadde vært helt i orden for oss også, men siden vi bor "langt ute i skogen" og ikke kjenner noen som bor i nærheten så har det ikke skjedd noen gang at noen har kommet på besøk uten at de er invitert.

Skrevet

Jeg liker besøk.. Så lenge de sier i fra først! ;)

Gjest Muslingen
Skrevet

Det kommer helt an på hvem det er... Men som oftest er det bare kos med folk som stikker innom. :)

Skrevet

Nære venner kan stikke innom når som helst.

Men folk man omgås med av og til kan gjerne hinte litt før de står på trappa...for noen rømmningsveier må jo være klare!!

Gjest gjesta
Skrevet

Synes det er helt greit at gjester bare stikker innom.. Er ikke så veldig ofte at det skjer, så jeg synes at det er koselig når det først kommer noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...