AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Vi har det største soverommet nede, med plass til stor seng. Nå når vi etterhvert vil flytte baby på eget rom, bør vi da også flytte opp på naborommet? Det er lite, nesten ikke plass for senga.. Men det går. Tenker om det skulle begynne å brenne.. Mannen mener det ikke gjør noe om vi ligger nede.. Hva tror dere?Anonymous poster hash: 68a66...9f6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg klarte ikke å la babyen sove i etasje for seg selv. Så hun ble liggende på vårt rom til hun var over året. Men da ble hun flyttet på eget rom(i annen etasje) fordi hun var så urolig om natta og stadig vekket broren som sov vegg i vegg. Men jeg ble ikke komfortabel med å ikke ha henne i samme etasje, så jeg og pappaen byttet på å sove på hennes rom. Var bl a det med brann som plaget meg. Anonymous poster hash: b113c...551
Gjest Kaffelattn Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg mener det er veldig viktig at man sover i nærheten av babyen. Små barn, mye kan skje.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Det er viktig å sove i samme etasje okke som. Spør folk som jobber med brannsikkerhet. Anonymous poster hash: e2c47...704
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Hadde aldri klart å ligge i en annen etasje enn barna. Spesielt med tanke på brann.Anonymous poster hash: 08fd2...fd1
Gjest Magdalene Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Hadde ikke hatt soverom nede, mens baby sov oppe... Ikke bare pga brann (som jo strengt tatt er den største grunnen) men slitsomt å fly opp og ned trappen på natten da. Endret 14. oktober 2013 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 det er viktig for min egen nattesøvn om ikke annet. jeg slipper å springe huset rundt i søvne. liker at de minste er i nærheten. Anonymous poster hash: 9143d...fed
Sushi Skrevet 15. oktober 2013 #8 Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Vi har barnet (2 år) i etasjen over. Det går helt fint, selv om det selvsagt er slitsomt å fly opp trappa hvis det er noe. Det løser vi ved at en av oss sover på rommet hennes hvis hun er syk el.l. Vi har røykvarslere som snakker sammen, slik at hvis røykvarsleren på hennes rom, i stua eller i gangen går, så går røykvarsleren på vårt rom også. Det samme gjelder de andre leilighetene i huset, slik at vi blir varslet hvis det brenner i en annen del av huset. I tillegg er det tre rømningsveier fra barnerommet. Vi sover godt om natta. Edit: Glemte å si at vi har hatt det sånn siden hun var ca. 10 mnd. Var mer gåing opp og ned trappa i starten. Endret 15. oktober 2013 av Sushi
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #9 Skrevet 15. oktober 2013 Kommer an på. Ikke det første året eller så, men om det som hos Sushi her er rømningsveier fra eller rett ved barnerom, samkoplede varslere(både optiske og ioniske så man er sikret skikkelig) - og man ikke har høyrisikosoner(strømskap, større elektriske apparater osv) i veien for gåturen fra eget soverom til barns soverom, så hadde jeg gjort det dersom man ikke kunne velge annerledes. Hjelper jo ikke med gode rømningsveier dersom man ikke kommer seg inn til barnerommet om det først brenner/er veldig sterk røykutvikling. Jeg hadde ikke lagt småbarn i annen etasje dersom jeg hadde alternativer. Anonymous poster hash: 18131...a0b
Lykkelise Skrevet 15. oktober 2013 #10 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg synes ikke det er greit og ha barna i en annen etasje.. Skjønner ikke at noen vurderer det en gang! Ta en prat med noen som har opplevd husbrann eller kan mye om brannsikkerhet..
Adrianne Skrevet 15. oktober 2013 #11 Skrevet 15. oktober 2013 Vi har to soverom nede og ett oppe. Foreløpig sover babyen på samme rom som oss, mens storebror ligger på rommet ved siden. Jeg er veldig usikker på hvordan vi skal gjøre det når babyen skal ut fra vårt rom. Jeg liker ikke tanken på å flytte noen av barna opp i den andre etasjen (storebror er 2 år forresten). Så jeg tror vi i første omgang prøver å ha begge barna på rommet til storebror. Hvis det ikke funker så må enten vi voksne eller ett av barna ligge i en annen etasje.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #12 Skrevet 15. oktober 2013 Vi har det største soverommet nede, med plass til stor seng. Nå når vi etterhvert vil flytte baby på eget rom, bør vi da også flytte opp på naborommet? Det er lite, nesten ikke plass for senga.. Men det går. Tenker om det skulle begynne å brenne.. Mannen mener det ikke gjør noe om vi ligger nede.. Hva tror dere?Anonymous poster hash: 68a66...9f6 Jeg hadde aldri lagt babyen i en annen etasje, om naborommet er lite spiller ingen rolle, ja, tenk om det begynner å brenne eller babycallen (?) slutter å virke så dere ikke hører babyen Anonymous poster hash: b4f34...c1c
Lou Salome Skrevet 15. oktober 2013 #13 Skrevet 15. oktober 2013 Vi prøvde det, åpent mellom rommene, åpen trappeoppgang + babycall. Det fungerte ikke i det hele tatt. Jeg lå hele natta og sov dårlig fordi jeg følte jeg burde gå ned og se til at alt var ok, at hun ikke hadde sparket av seg dyna eller lå under den eller... Ofte gikk jeg ikke ned, men sov som sagt ikke godt. Da flyttet vi henne til gangen utenfor soverommet vårt, og jeg sov som en stein igjen, uten å sjekke dyne eller noe, det var tanken på at hun var så langt unna som ødela.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #14 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg hadde aldri lagt babyen i en annen etasje, om naborommet er lite spiller ingen rolle, ja, tenk om det begynner å brenne eller babycallen (?) slutter å virke så dere ikke hører babyen Anonymous poster hash: b4f34...c1c Her må jeg bare få skyte inn noe. Vi har ett hus med 2 små soverom i 2.etg, og ett stort i 1etg. Dette betyr at med tid og stunder så vil hvertfall ETT av barna måtte ligge i en annen etasje enn oss. Mest sannsynlig vil begge ligge i andre etasje mens vi ligger i første. Men det betyr jo ikke at vi ikke hører noe som helst. Hus er jo bygd forskjellig. Hos oss er det "åpen" trapp opp til 2.etg rett utenfor soveromsdøren vår, og soverommene oppe er rett ved trappen, hvilket betyr at når alle har dørene åpne, så hører vi hverandre nesten bedre enn når man ligger vegg i vegg...... Er huset bygd på den måten at man mister ALL oversikt så stiller det seg annerledes syns jeg... Anonymous poster hash: 253fd...b13
Sushi Skrevet 15. oktober 2013 #15 Skrevet 15. oktober 2013 (endret) Jeg synes ikke det er greit og ha barna i en annen etasje.. Skjønner ikke at noen vurderer det en gang! Ta en prat med noen som har opplevd husbrann eller kan mye om brannsikkerhet.. Ja, det har jeg faktisk gjort. Hva er det som er forskjellen på å ha rom i samme etasje og i to forskjellige? Brannen kan fortsatt være mellom rommene i samme etasje, og da kommer man seg ikke inn på barnerommet. Vi har i alle fall to trapper opp, slik at vi kan komme oss opp selv om den ene veien skulle være sperret. I tillegg har vi en tredje rømningsvei ut vinduet fra barnerommet, og en fjerde vei over til naboen og ned derfra. Tviler på at de fleste har så gode rømningsmuligheter. Det viktigste er uansett røykvarslere. Hører man ikke røykvarsleren og sover når det brenner så dør man uansett etasje. Edit: Tastefeil. Endret 15. oktober 2013 av Sushi
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #16 Skrevet 15. oktober 2013 Ja, det har jeg faktisk gjort. Hva er det som er forskjellen på å ha rom i samme etasje og i to forskjellige? Brannen kan fortsatt være mellom rommene i samme etasje, og da kommer man seg ikke inn på barnerommet. Vi har i alle fall to trapper opp, slik at vi kan komme oss opp selv om den ene veien skulle være sperret. I tillegg har vi en tredje rømningsvei ut vinduet fra barnerommet, og en fjerde vei over til naboen og ned derfra. Tviler på at de fleste har så gode rømningsmuligheter. Det viktigste er uansett røykvarslere. Hører man ikke røykvarsleren og sover når det brenner så dør man uansett etasje. Edit: Tastefeil. Anbefaler seriekoblede røykvarslere. Så hvis det oppstår røykutvikling i en annen etasje, så piper røykvarslerne i hele huset. Anonymous poster hash: f7626...aec
Sushi Skrevet 15. oktober 2013 #17 Skrevet 15. oktober 2013 Anbefaler seriekoblede røykvarslere. Så hvis det oppstår røykutvikling i en annen etasje, så piper røykvarslerne i hele huset.Anonymous poster hash: f7626...aec Og som jeg har skrevet så har vi det.
Charlie28 Skrevet 16. oktober 2013 #18 Skrevet 16. oktober 2013 Slik vi bor i dag (gammelt hus med dårlige rømningsveier fra 2 etasje) så hadde jeg ALDRI vurdert å ha et barn i 2.etasje mens vi sov i 1. Har to soverom nede og to oppe. Når minstemann blir så stor at h*n skal sove på eget rom så prøver vi å la de begge sove på samme rom. Kanskje er vi så heldige at vi har bygget nytt hus innen da. Og da blir alle soverommene i samme etasje. Jeg har en stefar som er tidligere brannmann, og han sa at det beste var å ha alle soverommene på samme etasje mtp brann. Så jeg er ødelagt fra barndommen av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå