Gå til innhold

Dokumentarer på nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes sikkert mange tråder om dette,så hva gjør vel en til :fnise:

Jeg bruker både Netflix,youtube og documentaryheaven for å se dokumentarer. Men som ikveld blir jeg bare sittende å lete og lete,og finner egentlig ikke noe spesielt,selv om jeg gjerne vil se noe..

Så vær så snill kjære KG.damer og menn,kom med ett tips eller tre :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vil du ha tips til dokumentarer, eller til steder du kan se dokumentarer?

Hvis det første, så Dear Zachary. Ikke les noe om den på forhånd (for det er så masse spoilere). Bare se den

Endret av MalloryK
Skrevet

Du har kanskje sett dokumentarene til Louis Theroux? The most hated family in America er en av de som er mest interessante. Og så den om ADHD.

• Liker 1
Skrevet

BBC: The Planets (doku-serie)

If We Had No Moon

Carl Sagan's Cosmos

...dersom du liker ting som omhandler verdensrommet.

Anonymous poster hash: 25ec1...7a6
Skrevet

Vil du ha tips til dokumentarer, eller til steder du kan se dokumentarer?

Hvis det første, så Dear Zachary. Ikke les noe om den på forhånd (for det er så masse spoilere). Bare se den

Nettopp ferdig med å se Dear Zachary. Takk for tipset,anbefales til alle som ikke har sett den! :)

Skrevet

Du har kanskje sett dokumentarene til Louis Theroux? The most hated family in America er en av de som er mest interessante. Og så den om ADHD.

Har sett alt av Theroux :) Blir aldri så provosert som når jeg ser den om den mest hatte familien.. For en gjeng!!

• Liker 1
Skrevet

Har sett alt av Theroux :) Blir aldri så provosert som når jeg ser den om den mest hatte familien.. For en gjeng!!

Theroux må være en av de beste dokumentarskaperne noensinne, Han har en helt unik måte å kommunisere med folk :)

Hva med NRK brennpunkt?

Anonymous poster hash: 5708c...fa4

Skrevet

Theroux må være en av de beste dokumentarskaperne noensinne, Han har en helt unik måte å kommunisere med folk :)

Hva med NRK brennpunkt?

Absolutt. Og han gir seg aldri..haha :P Synes han har kommet med litt lite de siste årene,men håper det tar seg opp igjen :D

Nrk Brennpunkt var ett godt forslag! Ligger det ute på nett?

Skrevet

Capturing the Friedmans

Skrevet

Absolutt. Og han gir seg aldri..haha :P Synes han har kommet med litt lite de siste årene,men håper det tar seg opp igjen :D

Nrk Brennpunkt var ett godt forslag! Ligger det ute på nett?

Ja, du kan se det gratis på NRK sine nettsider. :)

Noen av dokumentarene er laget av NRK og noen av andre, så det er litt begrenset med rettigheter og hvor lang tid de ligger ut. Du må nesten bare gå inn på NRK sin nett-tv for å se om det ligger noen interessante dokumentarer der akkurat nå :)

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Jeg tror Samsara ligger på Netflix, verdt å sjekke ut.

• 4 uker senere...
Skrevet

Bra tråd.

NRK Brennpunkt er bra. Ellers liker jeg godt Nathional Geographic og Discovery, men mye kjedelig også - så best ta opp.

Ellers er det verdt å sjekke linkene under etter noen tips - og se om du finner noen av disse på Netflix, Youtube etc.

http://www.imdb.com/search/title?at=0&genres=documentary&sort=user_rating,desc

http://www.imdb.com/search/title?at=0&genres=documentary&sort=boxoffice_gross_us

Skrevet

Anbefaler Bridegroom som finnes på Netflix.

Skrevet

Har du sett den med Louis Theroux og nazistene? Den var interessant.

Jeg elsker Louis Theroux

Skrevet

Hva med NRK brennpunkt?

Har du sett den med Louis Theroux og nazistene? Den var interessant.

Jeg elsker Louis Theroux

Enig. Han er herlig. Han er den eneste dokumentar-programlederen som ikke gjør et nummer av seg selv. Jeg blir i godt humør av hans dokumentarer uansett hvor skjellsettende de kan være. Jeg tror forresten det var en god og veldig sjokkerende om kriminalitet i Sør-Afrika?

Jeg blir så lei av det nye konseptet som alle dokumentarer har begynt å følge:

Kunstige dramatiseringer med programledere som skal spille en hovedrolle: "Og nå har jeg kommet hit til Xksetnd-dalen for å finne ut xdhd", med kameraer som viser at programlederen kommer kjørende, som at ingenting er planlagt på forhånd og som at et kamera kan dukke opp ut av ingenting uten kamera-mann for å finne spontane hendelser..

Og det skal stadig dreie seg om dem selv, som f.eks. i helsedokumentarer hvor programlederens egen helse skal undersøkes..

Anonymous poster hash: ab6d8...279

Skrevet

Så akkurat et program som het "ekte superhelter" på Nrk 2. Tror kanskje det har gått før, og ligger sikkert på nett-tv.

Man begynner å himle med øynene, men så begynner man å tenke litt. Paaser godt å se for oss i litt mer A4 norge.

Gjest lavendelkyss
Skrevet

Kan dere linke til dokumentarene dere ser?

• 10 måneder senere...
Skrevet

En dokumentar som viser hvordan homofile har det i Russland. De blir rett og slett jaktet på:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...