Gå til innhold

restplasser til asia i desember

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som vet om det er mulig å få tak i til en billig penge? Jeg har sett mange restplasser i europa men hva med asia?? Jeg vet ikke ennå om jeg kan skal reise så blir å kjøpe rett før om det blir aktuelt. Men har ikke råd til å betale særlig mer enn 10.000 for fly. Det er ikke charter tur jeg skal på. Snakker singapore, kuala lumpur eller bangkok.

Endret av lashara
Skrevet

For 10000 kommer du deg med fly alle disse stedene, uten restplass.

• Liker 2
Skrevet

nei. tror du ikke jeg har sjekket?! Jeg reiser til asia flere ganger i året. Men har alltid bestilt lenge før. Nå ligger billettene på 13000 ca for desember. fant ned i 10-11 tusen men da var det sånn 50 timers reisetid. det er ikke interessant.

Så kan noen svare på det jeg faktisk spør om?

Skrevet

SAS hadde nå tilbud dit for litt siden for godt under 10 k.

Skrevet (endret)

meeen når jeg forandret datoene til de som er aktuelle så ble det straks mye mer. Over 10.000 fra Oslo med normal reisetid.

Men uansett, restplasser? Opererer de med det på ruteflyene til asia?

Endret av lashara
Skrevet (endret)

,,,,.

Endret av lashara
Skrevet

Dårlig med restplasser på et vanlig rutefly til Asia. Du vil finne kampanjepriser med jevne mellomrom, men du er nok seint ute om du skal reise nå til jul. Billigste alternativ vil kanskje være Norwegian til Bangkok, evt med Aeroflot. Prøv å søk på finn.no, og legg utreise/hjemreise til litt "odde" dager og tidspunkt.

Skrevet

Finner på finn akkurat nå billetter til Hong Kong eller Bangkok med Catay Pacific for under 9000 kr rundt juletider. Jeg sverger til finn.no, får stort sett opp det jeg trenger der.

Skrevet

saken er den at jeg ikke vet før desember om jeg skal reise bort. Har sjekket Norwegian og finn.no også på de dagene. Jeg finner vanligvis via finn.no eller skyscanner. Men uansett så får jeg ikke kjøpt nå. Jeg får vel bare vente og se om de kommer med noe billig uka før.

Men takk for å gi meg svar på det jeg spurte om (!!!) i tillegg til andre tips reiseglad. :-)

Skrevet

saken er den at jeg ikke vet før desember om jeg skal reise bort. Har sjekket Norwegian og finn.no også på de dagene. Jeg finner vanligvis via finn.no eller skyscanner. Men uansett så får jeg ikke kjøpt nå. Jeg får vel bare vente og se om de kommer med noe billig uka før.

Men takk for å gi meg svar på det jeg spurte om (!!!) i tillegg til andre tips reiseglad. :-)

Har du eventuelt vurdert å kjøpe sepperat billett til f.eks London og så ny billett fra London (eventuelt en av de andre store transferflyplassene i Europa) vil sannsynligvis være mer utvalg med billetter fra lhr eller lgw enn du for med oslo som utgangspunkt.

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som vet om det er mulig å få tak i til en billig penge? Jeg har sett mange restplasser i europa men hva med asia?? Jeg vet ikke ennå om jeg kan skal reise så blir å kjøpe rett før om det blir aktuelt. Men har ikke råd til å betale særlig mer enn 10.000 for fly. Det er ikke charter tur jeg skal på. Snakker singapore, kuala lumpur eller bangkok.

Sjekk momondo.com

Husk at flybilletter ofte blir billigere om man er litt fleksibel på hvilke dager man kan reise (eks. tirsdager er billigere enn fredager).

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjetil.Ja. Men da blir det ett problem om det blir forsinkelser. Kjøper en ikke sammenhengende reise så må en kjøpe ny billett ved evt forsinkelser.

Endret av lashara
Skrevet

Kraula. Er litt fleksibel men ikke mer enn en dag eller 2. Sjekker alltid dagene rundt. Skal se på siden du postet linken til. Takk.

Annonse
Skrevet

Ser på momondo nå, og tror du kan få ålreite priser altså.

Jeg vet ikke hvilke datoer du har tenkt å reise, men jeg bare gjettet på noen:
f.eks 9.-23. desember koster fra Oslo til Kuala Lumpur fra kr 5525.

Om du ønsker kortere reisetid (ca 20 timer hver vei) koster det 6548.

På siden får du også en oversikt over dager som er litt billigere å reise (eks. onsdag 4. er billigere enn mandag 9.).

Skrevet

Singapore 4. til 18. desember, 6031 kr.

Bangkok 4. til 17. desember billigste er 4362 med Turkish Airlines, 4444 kroner med KLM (jeg har iallfall veldig bra erfaring med de), 4865 for direkte fly (og da sparer du faktisk 8 timer).

God tur! :)

Skrevet

Jeg vil reise lørdag 14 des og hjem 4 januar. Har funnet mye billig tidlig i desember jeg også.. jeg tror det er hjemreisen i januar som drar opp prisen. Vil nødig korte ned oppholdet for mye. Heller ikke forlenge pga jobb. Og så er det den saken at jeg ikke vet sikkert om jeg kan reise før begynnelsen av desember. Derav kom spm om restplasser. Men det har jeg fått svar på av reiseglad. Setter uansett pris på hjelpen.

Skrevet

Kjetil.Ja. Men da blir det ett problem om det blir forsinkelser. Kjøper en ikke sammenhengende reise så må en kjøpe ny billett ved evt forsinkelser.

Mange av flygningene mot Asia går vel sen ettermiddag. Tar man tidlig fly fra Oslo så bør man kunne ha god margin. Sjekk og med reiseforsikring om de dekker og i såfall hvor stor margin dere må ha i utgangspunktet. Sjekk eventuelt mulighet for å overnatte, er flere rimlige hoteller og ved lhr.

Sjekk eventuelt muligheten for dette fra Amsterdam, da Norwegian flyr til Schipool, ingen andre av storbyene i Europa som LCC trafikerer hovedflyplass fra Norge, men er dog usikker på utgalget av selskaper fra Amsterdam til Asia.

Et tredje alternativ hvis du først skal splitte opp er jo å sjekke Norwegian til Dubai og videre muligheter derifra.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hiver meg på denne tråden. Momondo er grei å bruke?

Er det ikke høysesong i Asia for reiser? Thailand er vel ugunstig i desember med tanke på hotellbooking osv?

Anonymous poster hash: 23795...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...