AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Hvordan hadde dere reagert på det? Om man hadde funnet ut om sykehusinnleggelse gjennom en statusoppdateringer skrevet av steforelder på Facebook.Anonymous poster hash: 590d6...14f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Ufint. Anonymous poster hash: 8dac3...22e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Hva hadde dere sagt eller gjort? Skrevet noe under selve innlegget?Anonymous poster hash: 590d6...14f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Skriv: Du glemte kanskje å informere meg siden du er så syk. God bedring. Anonymous poster hash: ac88b...d9e 1
Gjest Magdalene Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Om det var (mor og )stefar, og det var far som så en status på FB, hadde jeg ringt mor med en eneste gang. Hadde ikke kommentert innlegget. 1
Hulderen Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg hadde ilt av gårde på besøk. Det spiller da ingn rolle hvordn man får vite om innleggelsen? 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Det spørs hvem du er i forhold til den syke. Jeg føler at jeg selv kan skrive på facebook om mine sykehusinnleggelser uten å måtte informere tanter og onkler og hele slekta først. Mine foreldre og søsken får selvsagt vite det før jeg skriver noe på nett. Anonymous poster hash: 0ed63...7b2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Det ikke personen selv som har skrevet statusen.Anonymous poster hash: 590d6...14f
Gjest Eurodice Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Det spørs hvem du er i forhold til den syke. Jeg føler at jeg selv kan skrive på facebook om mine sykehusinnleggelser uten å måtte informere tanter og onkler og hele slekta først. Mine foreldre og søsken får selvsagt vite det før jeg skriver noe på nett. Anonymous poster hash: 0ed63...7b2 Hvem er det interessant for å få vite om dine sykehusinnleggelser? For meg er det private opplysninger, hvorfor jeg er på sykehus og årsaker til det. Men vi er forskjellige. 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg hadde ilt av gårde på besøk. Det spiller da ingn rolle hvordn man får vite om innleggelsen? Jo det gjør det! Anonymous poster hash: 590d6...14f
Elanore Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Skjønner godt at det ikke har blitt gitt beskjed hvis dette skal være noe å bebreide en annen for. Spørs selvsagt litt på hva slags relasjon du har til den syke, men å dramatisere det her og være sur for at du ikke fikk beskjed, synes jeg er mer enn litt guffent mot den som faktisk er syk. Om det f.eks. hadde vært barnet ditt, en søster du har et nært forhold til etcetc, så hadde det jo vært litt underlig at du ikke fikk beskjed, men så lenge det ikke er sånn at du har plikt til å få info (om barnet ditt, for eksempel), så bør det ikke være grunn til å starte noen skyldpåleggende konflikt over det her. Er rett og slett behov for mer spesifisering her før en kan komme med konkrete ting i forhold til denne situasjonen. Det forslaget om å skrive en passiv-aggressiv kommentar under bildet, bør du virkelig overse. Latterlig. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Skjønner godt at det ikke har blitt gitt beskjed hvis dette skal være noe å bebreide en annen for. Spørs selvsagt litt på hva slags relasjon du har til den syke, men å dramatisere det her og være sur for at du ikke fikk beskjed, synes jeg er mer enn litt guffent mot den som faktisk er syk. Om det f.eks. hadde vært barnet ditt, en søster du har et nært forhold til etcetc, så hadde det jo vært litt underlig at du ikke fikk beskjed, men så lenge det ikke er sånn at du har plikt til å få info (om barnet ditt, for eksempel), så bør det ikke være grunn til å starte noen skyldpåleggende konflikt over det her. Er rett og slett behov for mer spesifisering her før en kan komme med konkrete ting i forhold til denne situasjonen. Det forslaget om å skrive en passiv-aggressiv kommentar under bildet, bør du virkelig overse. Latterlig. Jeg har betydelig større rett på info enn alle andre fb-venner til personen som postet. Det er andre nære veldig unge familiemedlemmer som nylig har mistet sine nærmeste som heller ikke setter pris på slik uspesifik informasjon når de logger seg på fb.Anonymous poster hash: 590d6...14f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #13 Skrevet 14. oktober 2013 Synes "folk" på FB legger ut alt for mye informasjon av privat intr helt åpent. Skulle tro at noen brukte FB som dagbok. Bør ikke folk bruke sine sosialeantenner og vettet før de skriver? Anonymous poster hash: 84248...f0c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Hvem er det interessant for å få vite om dine sykehusinnleggelser? For meg er det private opplysninger, hvorfor jeg er på sykehus og årsaker til det. Men vi er forskjellige. Jeg har aldri skrevet noe direkte på facebook om det, men jeg føler at det er noe jeg KAN gjøre uten å måtte informere slekta først. Jeg er ofte på sykehus. Anonymous poster hash: 0ed63...7b2
Gjest Eurodice Skrevet 14. oktober 2013 #15 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har aldri skrevet noe direkte på facebook om det, men jeg føler at det er noe jeg KAN gjøre uten å måtte informere slekta først. Jeg er ofte på sykehus. Anonymous poster hash: 0ed63...7b2 Føler du deg forpliktet til å informere andre enn nærmeste pårørende, da? Selv har jeg oppgitt de to av barna mine som bor nærmest meg som nærmeste pårørende. Jeg har voksne barn. Du er sikkert ung og har foreldrene dine som de nærmeste, kanskje?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg fikk vite at bestevenninna mi var død via facebook, vet ikke om hele slekta hennes var informert ennå da. Hadde blitt overrasket om noen i nær familie hadde skrevet at de er innlagt på facebook uten å informere oss nærmeste.Anonymous poster hash: d893b...dbc
LukaFrost Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 Nær familie som foreldre, søsken og tantebarn kan jeg godt få info om via andre kanaler enn FB. Tanter, onkler og søskenbarn er det ikke så farlig med.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #18 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har betydelig større rett på info enn alle andre fb-venner til personen som postet. Det er andre nære veldig unge familiemedlemmer som nylig har mistet sine nærmeste som heller ikke setter pris på slik uspesifik informasjon når de logger seg på fb.Anonymous poster hash: 590d6...14f Du er nesten nødt til å være mer spesifikk hvis vi skal ha mulighet til å komme med en reaksjon på dette her. Er det ditt eget barn, ditt eget søsken eller en av dine foreldre som er innlagt? Evt besteforeldre, tanter, onkler? Hvis det er lenger ut enn det, ser jeg ikke problemet. Er det besteforeldre er det litt i gråsonen, og er det ditt eget barn, en av dine foreldre eller et søsken, så er jeg enig i at det er veldig ugreit å få vite det via Facebook. Når det er sagt, har jeg opplevd et søsken som ikke engang fortalte meg at h*n var innlagt på sykehus etter å ha blitt påkjørt av en buss... Ikke alle vil informere andre om sykehusinnleggelser, spesielt ikke hvis det ikke er livstruende. Anonymous poster hash: 4a961...794
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #19 Skrevet 14. oktober 2013 Du er nesten nødt til å være mer spesifikk hvis vi skal ha mulighet til å komme med en reaksjon på dette her. Er det ditt eget barn, ditt eget søsken eller en av dine foreldre som er innlagt? Evt besteforeldre, tanter, onkler?Hvis det er lenger ut enn det, ser jeg ikke problemet. Er det besteforeldre er det litt i gråsonen, og er det ditt eget barn, en av dine foreldre eller et søsken, så er jeg enig i at det er veldig ugreit å få vite det via Facebook.Når det er sagt, har jeg opplevd et søsken som ikke engang fortalte meg at h*n var innlagt på sykehus etter å ha blitt påkjørt av en buss... Ikke alle vil informere andre om sykehusinnleggelser, spesielt ikke hvis det ikke er livstruende. Anonymous poster hash: 4a961...794 OK. Det er en av foreldrene mine. Anonymous poster hash: 590d6...14f
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #20 Skrevet 14. oktober 2013 OK. Det er en av foreldrene mine.Anonymous poster hash: 590d6...14f Da er det fullstendig på trynet, du burde blitt oppringt. Uansett om det ikke er snakk om liv eller død, så burde din steforelder ringt deg før noe som helst ble skrevet på Facebook. Ring til steforelderen din du, og spør hva som har skjedd. Eller reis på sykehuset. Klem! Anonymous poster hash: 4a961...794
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå