Gå til innhold

Jenter fra 18-26 år. Sjekking generelt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du er ute på byen, og en fyr kommer bort til deg.

Vedkommende er derimot ikke så veldig kjekk, men ikke stygg heller.

Ville du ha avvist han kun pga utseende, eller ville du se om han hadde personlighet først?

Dersom han hadde personlighet, og ikke særlig kjekk, kunne du ha date han senere da?

Anonymous poster hash: 78b34...0a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det normal høflighet å ikke avvise noen kun pga utseende? Jeg hadde ihvertfall vært imøtekommende og hyggelig, er som regel det mot de fleste jeg møter :)

Anonymous poster hash: e3904...ae2
Skrevet

Hadde han hatt bra personlighet, vært litt morsom så hadde jeg nok gitt han nummeret mitt ja.

Anonymous poster hash: 3dcd2...6de
Skrevet

I utgangspunktet ville jeg ikke avvist noen på grunn av utseendet, men jeg må innrømme at om det var snakk om en person med et utseende jeg så på som frastøtende ville jeg avvist. Et helt ok utseende, som verken vekket gode eller dårlige følelser, hadde passet fint.

Anonymous poster hash: 8f12f...842
Skrevet

Er ikke det normal høflighet å ikke avvise noen kun pga utseende? Jeg hadde ihvertfall vært imøtekommende og hyggelig, er som regel det mot de fleste jeg møter :)

TS her..

med avvise så mener jeg følelsesmessig. At du stenger personen ute for videre samtaler. aka at du gir han en kald skulder

Gjest Summers
Skrevet (endret)

Du kommer selvsagt til å få avslag fra mange jenter, enten med en gang eller så finner du ut at samtalene dør ut med en gang. Greia er å fortsette å spørre jenter.

Endret av Summers
Skrevet

Hvis han har en bra personlighet, kan det jo være du etter hvert vil syntes han er kjekk/kjekkere :) Så go for it

Skrevet (endret)

Om jeg hadde vært singel, møtt en fyr på byen og han virket som en okei fyr, hadde jeg ikke avvist han pga. utseendet. ;)

Endret av s@nd
Skrevet

Når du er ute på byen, og en fyr kommer bort til deg.

Vedkommende er derimot ikke så veldig kjekk, men ikke stygg heller.

Ville du ha avvist han kun pga utseende, eller ville du se om han hadde personlighet først?

Dersom han hadde personlighet, og ikke særlig kjekk, kunne du ha date han senere da?

Spørs hvorfor jeg er på byen. Noen jenter er der for å ha det gøy med venninner og danse, andre er der for kun å flørte, andre er det for å få seg et ligg, og atter andre er åpne for forhold.. I tillegg kommer det jo an på hvordan han tar kontakt, holdningen/attituden hans, osv. Enkelte menn lyser det drittsekk av lang vei, lenge før de har rukket å si et eneste ord.

Men sånn generelt, så bryr er ikke utseendet det står og faller på når det gjelder dating/potensielle forhold, selvsagt, så om fyren er hyggelig og virker interessant, kan det jo tenkes. :)

Noen tar visst dette ille opp også. For hvis en jente er hyggelig mot en mann, da er hun plutselig "luremus" eller "løs" eller gudene vet hva de finner på... There's no pleasing everyone, tydeligvis. :fnise:

Men jeg også er tilhenger av vanlig høflighet og folkeskikk. Så får de med issues bare slite med dette... :)

Anonymous poster hash: c92c1...d30

• Liker 2
Skrevet

Så lenge siden det har vært sjekke tråd! Hoho :nigo:

Det er vel over 3 år siden jeg aktivt drev å prøvde ut diverse ideer på byn og fester, men min konklusjon var at man i grunn ikke trenger å være så pen. Det som har mest å si er sosiale ferdigheter og god sosial intuisjon. Det betyr ikke at man trenger å ha de egenskapene for at en dame skal begynne å like en, men det er helt klart det som gjør at man opplever konstant suksee når det kommer til å sjekke opp damer.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Jeg gir mange en kald skulder, men det er fordi de tilnærmer seg på en måte jeg finner usjarmerende. Er du en hyggelig person vil jeg selvfølgelig snakke med deg om det ikke er åpenbart at den eneste grunnen til at du prater til meg er fordi du vil sjekke meg opp - den syns jeg er kjip.

Utover det betyr ikke utseende all verden. Klart, er det uaktuelt med kjæreste for tiden så går jeg mer for utseende enn om jeg er åpen for et langvarig forhold. Når det er sagt, så kan personlighet bidra veldig mye til hvordan du ser ut i mine øyne.

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri fryst han ut fra samtaleemner nei! :)

Anonymous poster hash: 3dcd2...6de
Skrevet

Jeg har ikke ons og jeg er opptatt, så jeg ville avvist. Men om jeg var singel og fyren ikke var ute etter å hoppe til køys med en gang og sånt, så hadde jeg selvsagt gitt han en sjanse. Utseendet betyr ikke så mye egentlig :)

Anonymous poster hash: 4b2b9...302
Skrevet

Det er som regel ikke slik at man står og veier for og imot. Jenter er ikke visuelle på samme måte (jeg sier ikke at vi ikke er visuelle, bare annerledes). Attraksjon er en følelse du får når han kommer mot deg. Om han utstråler selvsikkerhet, har god holdning, hele pakka.

Så JEG må synes han er kjekk, men det betyr ikke nødvendigvis et Gerard Butler utseende. Jeg har falt for mange menn som venninnene mine ikke liker. Men han må være selvsikker, sjarmerende og jeg liker også at en mann er velkledd.

Enten er jeg tiltrukket og slår av en samtale eller så er jeg ikke tiltrukket og bruker ikke tid på det. Så ja, helt ærlig - jeg gir det ikke "en sjanse" hvis jeg ikke er tiltrukket. Jeg kjenner meg selv og vet at slikt ikke vokser frem hos meg av ingenting. Det er også tilfellet for de fleste. Jeg regner også med at en mann ikke vil ha tiden sin kastet bort og i hvert fall ikke bruke penger på en drink til en kvinne som ikke er interessert. Det går fortsatt an å avvise noen på høflig vis.

Jeg er 23 forresten.

Skrevet (endret)

Enten er jeg tiltrukket og slår av en samtale eller så er jeg ikke tiltrukket og bruker ikke tid på det. Så ja, helt ærlig - jeg gir det ikke "en sjanse" hvis jeg ikke er tiltrukket. Jeg kjenner meg selv og vet at slikt ikke vokser frem hos meg av ingenting. Det er også tilfellet for de fleste. Jeg regner også med at en mann ikke vil ha tiden sin kastet bort og i hvert fall ikke bruke penger på en drink til en kvinne som ikke er interessert. Det går fortsatt an å avvise noen på høflig vis.

Jeg er 23 forresten.

Er ikke helt enig i det, for tiltrekning kan komme ettervært. Man ser ikke alle sidene til en person i løpet av de første 10 sekundene. Jeg forstår hva du mener, og jeg har det nesten på samme måte, men det er mer slik at jeg gjør en formening om dette er en jente jeg kan bli tiltrukket av, eller ikke. Jeg må ikke være tiltrukket av henne fra starten av. Dog, hvis jeg ikke synes jenten er søt, så er det liten sjangse for at jeg kommer til å bli tiltrukket av henne. Tenker at det å synes noen er søt, og å være tiltrukket av noen, ikke er helt det samme. Tiltrekning slik jeg ser på det er mer at jeg har et driv eller ønske om å være rundt henne basert på den følelsen som blir utløst når jeg ser henne.

Endret av .-L-.
Skrevet

Mener du tar feil her, for tiltrekning kan komme ettervært. Man ser ikke alle sidene til en person i løpet av de første 10 sekundene. Jeg forstår hva du mener, og jeg har det nesten på samme måte, men det er mer slik at jeg gjør en formening om dette er en jente jeg kan bli tiltrukket av, eller ikke. Jeg må ikke være tiltrukket av henne fra starten av. Dog, hvis jeg ikke synes jenten er søt, så er det liten sjangse for at jeg kommer til å bli tiltrukket av henne. Tenker at det å synes noen er søt, og å være tiltrukket av noen, ikke er helt det samme. Tiltrekning slik jeg ser på det er mer at jeg har et driv eller ønske om å være rundt henne.

Tiltrekning = lyst til å være fysisk med vedkommende. Tiltrekning kommer ikke etterhvert for meg. Man trenger ikke se alle sidene av en person og kjenne dem ut og inn for å vite om man er tiltrukket. Kjærlighet kommer etter lang tid, å vite om man vil være med noen tar tid, men om man føler tiltrekning er umiddelbart.

Jeg sier ikke at noen ikke ignorerer dette og gir alle en sjanse. Jeg sier bare at jeg ikke gjør det fordi jeg vet det har lite poeng. Føler jeg ikke tiltrekning til en mann og fortsetter å tilbringe tid med ham er det selvsagt mulig jeg liker ham mer og mer, men aldri som mer enn en venn.

De fleste menn sjekker opp kvinner de er tiltrukket av og synes er pene. Jeg kjenner ingen menn som går bort til en dame de ikke finner attraktiv fordi de tenker "kanskje jeg våkner en morgen og synes hun er pen". Det er ikke overfladisk, de har fortsatt krav på det personlige plan, de har bare en minimum attraksjon før det kommer dit. Din erfaring - spesielt for menn - støter jeg aldri på (i hvert fall ikke blant menn som kan velge litt blant damer).

Skrevet (endret)

Det er fordi du ikke har opplevd å bli tiltrukket av noen etter hvert. Noe som ikke er så rart siden du avfeier de mennene du ikke føler øyeblikkelig tiltrekning for.

Det har ikke noe med om man har muligheter eller ikke. Enten synes man damen er pen eller så gjør man ikke det, men det betyr ikke nødvendigvis at man er tiltrukket av henne med en gang, selv om man synes hun er pen. Jeg kan bli tiltrukket av en jente jeg synes er pen/søt etter hvert, må ikke være det fra starten av. Tiltrekningen kan komme av at hun gjør noe som ingen andre gjør for eksempel. Kommer ikke alltid av utseende, selv om det er det som oftest skjer.

Nettinett sier noe om at det er lurt å se etter den man passer best med, ikke nødvendigvis den man er øyeblikkelig tiltrukket av. Var i alle fall slik jeg forstod det.

Det er et noe utradisjonelt råd som de fleste vil synes er rart siden det er merkelig å gå for noen man ikke synes er tiltrekkende med en gang, men hun har hatt suksee med den ideen. Jeg tror det er smart, og den hadde jo ikke funket om man ikke ble tiltrukket av den andre etter hvert.

Endret av .-L-.
Skrevet

Jeg er kun interessert i de jeg er fysisk tiltrukket av. Noe annet ville vært merkelig. Men de er ikke alle åpenbart kjekke. Jeg tiltrekkes av mange forskjellige menn, men de fleste har noenlunde lik attitude. Riktige holdninger og væremåte er attraktivt.

Skrevet

Når du er ute på byen, og en fyr kommer bort til deg. Vedkommende er derimot ikke så veldig kjekk, men ikke stygg heller. Ville du ha avvist han kun pga utseende, eller ville du se om han hadde personlighet først? Dersom han hadde personlighet, og ikke særlig kjekk, kunne du ha date han senere da? Anonymous poster hash: 78b34...0a8

Du må ha en annen dame der, menn som har dame synes kvinner ofte er attraktivte mannemateriale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...