LionQueen Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg skjønner at folk velger AB når de skal skrive om noe som er personlig/avsløre hvem de er, men jeg ser at folk bruker funksjonen når de skal f.eks. diskutere nyhetssaker elle spørre om hvordan man skal pusse sko av lær. Vil bare høre hvorfor folk bruker AB knappen når det kanskje ikke er nødvendig? Det hender at jeg selv bruker ab funksjon når det kanskje ikke er helt nødvendig (dette innser jeg etter at jeg har trykket på knappen), men det er bare fordi jeg er en ganske paranoid person når det gjelder nettet... 2
Silfen Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Fordi de tror så mye om seg selv at de tror folk vil begynne å stalke dem. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg vil ikke bli hetset hvis jeg sier min mening eller gir et tips som noen skal rette på. Anonymous poster hash: bcd96...ef8 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Fordi jeg ikke vil at noe jeg skriver skal knyttes til et "navn". Og enkelte her inne er virkelig helt umulige og bringer opp ting man skrev for 5 år siden når det passer dem. Anonymous poster hash: 4e870...19f 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Det har ingen noe med, men det skal ikke mange innlegg til før man skjønner hvem folk er, mye mindre enn det folk tror... Anonymous poster hash: 5374f...af2 8
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 En bruker begynte å "følge etter" meg i alle trådene jeg skrev i. Etter det begynte jeg å kun skrive med ab. Anonymous poster hash: 3f09f...825 4
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Fordi jeg er sånn passe paranoid. Anonymous poster hash: f9cb6...b86 4
Gjest Evans Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Når jeg har skrevet med AB-funksjonen er det fordi det har vært noen intime, private sprøsmål/tanker/meninger eller helserelatert. Stort sett ting som man kanskje kan kjenne meg igjen på. Men tror det skal mye til for at man kjenner igjen personer som skriver ved fullt nic og personer i det virkelige liv - om man ikke skriver noe veldig privat. Jeg har aldri trodd at en av brukerne her er noen jeg faktisk kjenner i virkeligheten.
Barcelone Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Har lurt på det samme. Skjønner det når det gjelder personlige og intime ting, men synes enkelte er for raske til å trykke på AB knappen helt unødvendig! 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 Er ikke opp til dere å vurdere når ab knappen er nødvendig! Anonymous poster hash: 4e870...19f 12
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg var her inne før med Nick, valgte å slette meg etter endel ekle angrep. Bestemte meg for at om jeg skulle bli med igjen skulle jeg kun poste som AB. Enkelte her inne er rett og slett så ufine at jeg vil ikke ha brukernavn knyttet opp mot meninger jeg har. Anonymous poster hash: 30a2f...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Fordi folk henger seg opp i brukernavn, husker ting du har skrevet før, bringer dette opp igjen i debatter som kanskje ikke engang er relevante for saken, osv, osv. Med et brukernavn skaper du deg en identitet, som for de faste brukerne her vil farge synet på hvordan de tolker innleggene dine. Som anonym dømmer folk kun deg på det ene de har å dømme deg på, nemlig det innlegget du skriver der og da, og intet annet. Ting blir mer objektive, rett og slett. Også er det deilig å slippe å tenke på at man kan komme til å skrive noe som er litt for privat. Anonymous poster hash: 86dc5...778 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #13 Skrevet 14. oktober 2013 Når jeg har skrevet med AB-funksjonen er det fordi det har vært noen intime, private sprøsmål/tanker/meninger eller helserelatert. Stort sett ting som man kanskje kan kjenne meg igjen på. Men tror det skal mye til for at man kjenner igjen personer som skriver ved fullt nic og personer i det virkelige liv - om man ikke skriver noe veldig privat. Jeg har aldri trodd at en av brukerne her er noen jeg faktisk kjenner i virkeligheten. Det har jeg gjort mange ganger, det er derfor jeg sier det. Jeg kjente igjen en venninne kun pga en uttrykksmåte en gang. Trengte ikke å lese mer enn to-tre innlegg til før jeg visste at det var henne. Andre som jeg bare vet hvem er har jeg også lett kjent igjen uten at noen har skrevet noe veldig privat. Anonymous poster hash: 5374f...af2 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Fordi noen kjente meg igjen her inne en gang før. Og da liker jeg å velge når jeg er meg og ikke Og så litt om det er en tråd jeg vet jeg ikke kommer til å følge senere, da er det greit å slippe å få den på innleggslista ....Slik som denne her.... Anonymous poster hash: 62302...cd6 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #15 Skrevet 14. oktober 2013 Synes nesten det er verre med de som skriver skikkelige gode innlegg under AB, skulle gjerne stalket dem litt, lest andre innlegg skrevet av dem. Men der igjen, de hadde kanskje ikke giddet å skrive de gode innleggene når de allerede vet hvor usaklige enkelte brukere er. Noen kvinner her blir gale av ingenting og brøler ut om kvinnehat, etc. Jeg kan ikke akkurat si at jeg føler meg støtt av innlegg skrevet at AB-menn hvor de prøver å fyre opp kvinner. De som svarer er de som føler seg kallet til å "bekjempe" kvinnehaterne. Tenker mer hvor trist det er over at de i det hele tatt gidder å bry seg, og lurer på hva slags menn de har møtt på tidligere i livet sitt som gjør at de reagerer såpass. Selvfølgelig sitter det menn som kniser på KG daglig over alle kvinnene som går fem på, da blir jeg flau over å være kvinne. Skriver sjeldent under AB, halvparten av gangene skjer det uten hensikt, kommer borti AB-knappen. Skriver under AB nå :D Anonymous poster hash: e8dc1...52c 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Skjønner ikke hvorfor jeg skal ha et brukernavn i det hele tatt. Jeg er her for diskusjonens skyld, ikke for å bli KG-kjendis. Det er absolutt ingen grunn til at noen skal kjenne meg igjen fra tråd til tråd. Anonymous poster hash: f0dc0...787 15
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 Fordi jeg ikke ser noen fordeler med brukernavn - kun ulemper, eksempelvis kan folk søke på brukernavnet, og samle informasjon om deg. Og da kan det være lett å finne ut hvem du er i RL. Anonymous poster hash: 87b8e...e33 6
Gjest crazycatlady Skrevet 14. oktober 2013 #18 Skrevet 14. oktober 2013 Bruker aldri AB-funksjonen. Man er da anonym nok som man er med brukernavn. Og kjenner man igjen noen ut i fra skrivemåte kjenner man dem igjen uansett om de heter anonym bruker eller et brukernavn. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #19 Skrevet 14. oktober 2013 ... Men tror det skal mye til for at man kjenner igjen personer som skriver ved fullt nic og personer i det virkelige liv - om man ikke skriver noe veldig privat. Jeg har aldri trodd at en av brukerne her er noen jeg faktisk kjenner i virkeligheten. ... Og kjenner man igjen noen ut i fra skrivemåte kjenner man dem igjen uansett om de heter anonym bruker eller et brukernavn. Dessverre har kvinneguiden søk-funksjon på brukernavn. Over tid skriver enkelte (inkludert meg selv) mye personlig. Ett og ett innlegg vil ikke avsløre noe, men er man her over noen år, kan man skrive så mye at enkelte kan finne ut hvem du er. Det kan i enkelte tilfeller være enklere enn man tror... Jeg har selv funnet navnet til en bruker, jeg ikke kjente privat. Personen la ut informasjon over flere år, og etter å ha vært på samme forum i noen år, fikk jeg lyst til å se om jeg kunne finne ut hvem hun var. Poenget var ikke å misbruke det, men jeg var nysgjerrig på om det faktisk var mulig. Jeg ble så overrasket over hvor lett det var. Etter noen minutter satt jeg med navnet hennes. Jeg ville advare henne, og sa i fra. Hun reagerte først med å bli sint, men etter noen runder på private meldinger forstod hun at jeg ikke ville henne noe vondt, tvert om. Anonymous poster hash: 87b8e...e33 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #20 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg var her inne før med Nick, valgte å slette meg etter endel ekle angrep. Bestemte meg for at om jeg skulle bli med igjen skulle jeg kun poste som AB. Enkelte her inne er rett og slett så ufine at jeg vil ikke ha brukernavn knyttet opp mot meninger jeg har. Anonymous poster hash: 30a2f...ce2 Enig, er så mange søplefolk her som må slenge dritt. Skjedde meg blant annet 9/6/13 kl 12:55, og jeg glemmer det ALDRI. Er så patetisk å lete opp innlegg fra en bruker som har 0 med saken som diskuteres å gjøre. Jeg kjenner en som nesten begikk selvmord pga sånne stygge kommentarer, så pass på hva dere skriver! Skriver som anonym jeg, så ingen patetiske søplefolk kan lete opp noen av mine innlegg og slenge dritt.. Mangel på folkeskikk her på forumet. Anonymous poster hash: 5c4b4...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå