Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere.

Nå har det seg slik at jeg har "holdt på med" et par stykker i løpet av 2013, men nå begynner jeg å nærme meg et veikryss føler jeg og da blir jeg en smule usikker på litt av hvert forsåvidt.

Det er altså 2 jenter det er snakk om, og jeg vil herved kalle dem A og B.

A, begynte jeg å snakke med litt før sommeren og vi fant vel relativt fort en helt kurant tone mellom oss, så rundt midten av sommeren så spurte jeg henne om hun ikke ville møtes en dag da, for å ta en kaffe eller whatever. Men dette var i grunn ikke så interessant for hennes del. Etterhvert som sommeren gikk så begynte vi å snakke sammen mindre og mindre. I begynnelsen var hun veldig "på" og søkte råd, støtte og oppmuntrende ord, men etterhvert som jeg ga henne selvtilliten og selvfølelsen hennes tilbake, jo mer distanserte henne seg fra meg igjen. Dét var en ganske herlig følelse btw, å bli nedprioritert så snart hun følte seg litt bedre igjen. Det kan vel og sies at hun aldri har tatt noe initiativ for å oppnå kontakt med meg etter hun distanserte seg da, men hun har svart hver gang jeg har snakket til henne. Vel, stort sett. Sendte henne en melding for 3-4 måneder siden uten å ha fått noe svar på den. Så jeg har ikke møtt denne da.

Og denne jenten er mildt sagt ganske spesiell også, så jeg tror ikke jeg og henne ville ha passet sammen i noe lengre løp uansett. Hun er mer typen som liker å ligge hjemme alene i sofaen sin hver dag og fantasere om alt mulig uten å sitte til verks noen av tankene sine. Jeg vet ikke hvordan hun kan passe sammen med noen som helst egentlig, men kanskje hun finner ut av det når hun finner noen som er rett for henne. Kanskje det beste er en annen, som også ikke liker å være andre steder enn alene hjemme på sofaen sin?
Hva vet jeg. Ikke mitt problem heller akkurat. Har fått inntrykk av at hun holder på med noen andre og, så hun styrer vel på og gjør det som passer henne best. Tenkte også at siden henne vil holde på med andre, så ser jeg ikke problemet med at jeg kutter ut andre jenter, inntil videre hvert fall. Dette mellom oss ble egentlig veldig banalt uansett.

Men så traff jeg også på en annen jente ( B ) i løpet av sommeren som jeg fikk ganske god kontakt med. Henne er ett år yngre med litt andre interesser, hvor hun er en utdannet som den akademiske økonomen henne er, men hun lager for det meste filmer for tiden nå. Henne har forsåvidt også en egen film på BIFF i år, så den blir jo kjempeinteressant å sjekke ut da. Denne jenten har jeg snakket veldig mye med i de siste månedene, og det trappet vel veldig opp de siste 2-3 ukene.
Jeg snakker med henne hver dag og det er en veldig god tone mellom oss. Det virker på henne som hun virkelig liker å ha meg i nærheten og å snakke med meg. Og det virker egentlig litt som vi møtes på et mye mer kurant plan både pykisk og fyskisk. Jeg har jo "holdt på" med henne en stund nå, så vi har kommet litt lengre enn bare den "kaffekoppen", for å si det sånn.

Men så tok jeg meg selv i å tenke litt på A her forleden dag.
Jeg har som nevnt ikke hørt fra henne på 2-3 måneder, og vi har ikke snakket sammen noe særlig i det hele tatt, så jeg lurer litt på hva jeg bør gjøre nå?

Jeg vet ikke om hun sitter med en illusjon om at vi fortsatt "holder på", men en skal vel være ganske virkelighetsfjern hvis en tror en holder på med noen som en ikke snakker med engang, vel?

Altså, jeg har ikke hørt fra henne på kjempelenge og tror det ville ha blitt veldig kleint hvis hun plutselig nå, bare sånn helt uten videre, ta kontakt og spørre om vi skal møtes eller noe?
Det er tross alt et halvt år siden jeg spurte henne om dette, og hva er sannsynligheten for at jeg skulle være interessert i det nå? Når vi ikke engang har snakket sammen noe særlig?

Altså, jeg vet hva dere tenker nå. Man burde ikke holde på med 2 stk samtidig og hvis det forekommer, så burde man avslutte det hele med den ene av dem.

Men så lurer jeg på om det egentlig ér noe å avslutte med A, egentlig?

Jeg har jo som nevnt ikke hørt stort fra henne og i det siste har vi ikke pratet sammen i det hele tatt, så det ville vel ha blitt noe snodig om jeg plutselig bare sa til henne at jeg har funnet noen andre, som jeg vil se an ting med..?

Hvis hun plutselig tar kontakt nå, helt uten videre, så er jeg litt usikker på hva jeg kommer til å fortelle henne egentlig. Jeg vet ikke helt hva henne eventuelt ville ha sagt heller, men skulle hun spørre om å møtes nå plutselig, så hadde det blitt veldig rart. Hva går i gjennom tankene hennes liksom? At folk blir automatisk tiltrukket av henne bare fordi henne eksisterer og er "tilgjengelig" ?
(For normale mennesker selvsagt, og ikke for en full blown psykopat f.eks)

Kanskje jeg bare burde spørre om en tenkepause gjerne, hvis hun tar kontakt? Også kan jeg heller se ting litt an for hvordan det går med disse begge?

Jeg vet ikke. Det er jo ikke sikkert jeg hører noe fra henne heller.
Sannsynligheten er vel egentlig ganske stor for at jeg ikke gjør det, siden jeg ikke har hørt noe særlig fra henne i det hele tatt frem til nå? Det er slik jeg ser på det hvert fall.

Og denne nye jenten, B, snakker jeg som nevnt med daglig og har en veldig god tone med. Hun liker å finne på masse ting og har som regel alltid et kjempegodt humør. Hun vet akkurat hva hun skal si hvis jeg føler meg litt nedfor for å få meg på bedre tanker, så jeg føler hun begynner å kjenne meg ganske godt etterhvert også.

Så kommer jeg til poenget mitt. Og hva jeg søker råd til fra dere.

Hva gjør jeg hvis A tar kontakt nå, sånn helt uten videre?
Tror dere at hun tror, at vi fortsatt "holder på", uten å engang prate sammen?

Det er kjempelenge siden jeg hørte fra henne nå, så det er jo egentlig ingenting som tilsier at jeg vil høre fra henne igjen, men likevel. Og jeg aner jo ikke hvor virkelighetsfjern henne egentlig er heller, men jeg antar at det er noe med historien hennes som har permanent parkert henne fast i et hjørne (i sofaen sin). Og holder man seg lenge nok der, så mister man jo naturligvis kontakten med resten av virkeligheten.

Så hva bør jeg si, hvis hun tar kontakt? Spørre om en tenkepause evt?

Anonymous poster hash: d2f49...d98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er jeg som er kynisk, men jeg vil absolutt ikke si at du holder på med to stykker eller at du har noe å avslutte med A. Dere bare prater av og til, på hennes premisser? Dere har ikke sex eller har datet en gang, såvidt jeg skjønner. Jeg hadde i hvert fall ikke følt jeg trengte å avslutte noe sånt formelt sett, eller at en venn jeg prater med med varierende intensitet, men uten at det noen gang har ført noe sted, har noen forpliktelse til å avslutte med meg før han blir kjent med en ny...

Anonymous poster hash: 137e7...092
Skrevet

Du har da ingenting på gang med jente A når du ikke har hørt fra henne på flere mnd...

Tror heller ikke hun tror at dere "holder på" når dere ikke har kontakt.

Hvor gammel er du? 15?

Anonymous poster hash: 12cf0...5c0
  • Liker 6
Gjest Awzm me
Skrevet

Du holder jo ikke på med A i det hele tatt. Om hun tar kontakt med deg, så ikke svar eller si at du har noe på gang med en annen bare.

• Liker 1
Skrevet

Det høres egentlig ut som om A er ei venninne av deg som du har hatt ett godt øye til. Du kan vel bare behandle henne som ei venninne.

Skrevet

.Jeg snakker med henne hver dag og det er en veldig god tone mellom oss. Det virker på henne som hun virkelig liker å ha meg i nærheten og å snakke med meg Anonymous poster hash: d2f49...d98

• Liker 1
Skrevet

Du høres rimelig ego ut om du oppriktig tror det er en risiko for at A er interessert i deg. Om hun tror dere holder på er hun riktignok virkelighetsfjern, men jeg mener nå at du er like virkelighetsfjern når du sitter og konstruerer slike fjerne problemstillinger på et forum.

Anonymous poster hash: 5792b...1e4
  • Liker 1
Skrevet

Mulig det er jeg som er kynisk, men jeg vil absolutt ikke si at du holder på med to stykker eller at du har noe å avslutte med A. Dere bare prater av og til, på hennes premisser? Dere har ikke sex eller har datet en gang, såvidt jeg skjønner. Jeg hadde i hvert fall ikke følt jeg trengte å avslutte noe sånt formelt sett, eller at en venn jeg prater med med varierende intensitet, men uten at det noen gang har ført noe sted, har noen forpliktelse til å avslutte med meg før han blir kjent med en ny...

Anonymous poster hash: 137e7...092

Jeg vet ikke om hvor kynisk du er da, annet enn realistisk egentlig. Men så avhenger det jo litt av hvordan en definerer termer som "dating" og slikt, selv om ting nødvendigvis aldri førte noe sted.

Det er og forsåvidt A som har kalt meg for daten sin, samtidig som hun har holdt på med dette, og jeg har vel egentlig bare jattet med da, når hun snakket om slikt. Jeg er jo 100% klar på at hun er svært naiv og sammenlignet med meg, fordi jeg ville nok ha lagt mye annet av substans i disse termene. Derav også eksklusivitet forsåvidt. Og det virker ikke som vi forstår hverandre noe særlig når vi prater sammen. Det virker med henne som om det bare er overfladisk tomprat for the hell of it.

Men du er kanskje inne på noe ja, hvor det egentlig ikke er noe poeng i føle for å formelt avslutte noe.

Du holder jo ikke på med A i det hele tatt. Om hun tar kontakt med deg, så ikke svar eller si at du har noe på gang med en annen bare.

Nei, nå gjør jeg ikke det. Men det hele gikk liksom i dass da, så da holdt vi ikke på lengre.

Selv mener jeg jo at jeg egentlig IKKE har holdt på med henne, men jeg har jattet med når hun har snakket om den slags ting. Og vi datet jo, i følge henne hvert fall. Hun hadde all slags kallenavn og termer på hva enn vi gjorde på, men det hele betydde jo ingen verdens ting. Men hun er veldig naiv da.

Det høres egentlig ut som om A er ei venninne av deg som du har hatt ett godt øye til. Du kan vel bare behandle henne som ei venninne.

Nei.

Dette er ikke noe venn av meg. Venner har jeg massevis av av både gutter og jenter, og ingen av disse vennene mine holder på som dette. Det er ingen som behandliger meg dårligere eller bryr seg mindre om mine vegne. Dessuten så kan jeg regne med - at mine venner er der for meg. Og støtter meg.

Og det kan jeg ikke med henne. Jeg kan ikke regne med at jeg får svar engang.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal behandle henne, fordi henne er så naiv og virkelighetsfjern uten å innse det selv. Men det er heller ikke noe jeg bekymrer meg noe særlig heller, for jo fjernere henne blir, jo mindre problem blir det for min del forsåvidt.

Det skal vel også sies at henne gikk til sengs med en psykopat, og holdt det gående relativt lenge med denne karen, før hun fant ut at den slags var bad news og ville heller finne på noe annet igjen. Jeg vet selvsagt ikke eksakt hvor gale han har behandlet henne, men å anta at det ikke ville sitte spor er også relativt naivt å tro. Hun har vært gjennom mye annet også av negativt dritt da. Hun er en sterk person - den skal henne ha. Men det virker ikke som hun vet helt hva hun driver med.

Og da spør jeg meg - hvordan bør jeg forholde meg til dette da?

Hennes erfaring med menn er ganske snever, og hun sammenligner nok store deler av verden med et sinnsykt utgangspunkt, fordi det er dét henne er blitt mest utsatt for. Og som en konsekvens av dette, så er hun blitt veldig naiv og virkelighetsfjern (som nevnt), i forhold til hvordan resten av verden fungerer.

Alt henne har lært til nå fra denne karen, er bare bullshit, fra ende til annen.. Det er ingen andre som er slik, hvor en må ta så mye hensyn til så mye piss, bare for å ikke si en feil ting til feil tid f.eks. Eller gjøre en feil ting. Hun har tilpasset seg selv noe helt vanvittig og slipt bort store deler av de naturlige sidene sine ved personligheten sin.

Likevel virker det ikke som hun forstår graviteten av hvor galt alt dette egentlig har vært.

Og at det er én fyr som er slik som dette, og ikke verken alle andre menn eller resten av verden.

Svææært naiv, med andre ord. Også dette ved å krype sammen under dynen med en sånn person.

Åpne opp hjerterommet og ønske en velkommen inn, i både psyken sin og kjærligheten.

Uansett, jeg vet ikke helt hva jeg bør kalle henne. En venn av meg er henne ikke.

.Jeg snakker med henne hver dag og det er en veldig god tone mellom oss. Det virker på henne som hun virkelig liker å ha meg i nærheten og å snakke med meg Anonymous poster hash: d2f49...d98

Flott, her bruker du korrekt hun/henne tre ganger på rad.

Spnn jeg leser det vil jeg si det ikke er sikkert at hverken A eller B mener de har noe på gang med deg...

Anonymous poster hash: 45a77...3a1

Skrevet

.Hun har introdusert meg for deler av familien allerede, og ønsker at jeg skal være med på den neste store familiemiddagen. Så hun er ganske sikker i sin sak.Hun er muligens en anelse mer seriøs enn hva jeg er dog, men jeg jatter forsåvidt bare med der og inntil videre. . TS Anonymous poster hash: d2f49...d98

Dersom dette er sant, og jeg har ikke noen grunn til å tro noe annet, så er jo resultatet det samme; hverken A eller B "holder på" deg. A er ute av bildet, og B ser på dere som noe langt mer enn "å holde på". Hvem har vel noen gang sagt "... Og her Mamma, er gutten jeg holder på med". Dere har i beste fall forskjellige oppfatninger, i værste fall er du uærlig. DET er det moralske dilemmaet ditt.

Anonymous poster hash: 45a77...3a1

Skrevet

Dersom dette er sant, og jeg har ikke noen grunn til å tro noe annet, så er jo resultatet det samme; hverken A eller B "holder på" deg. A er ute av bildet, og B ser på dere som noe langt mer enn "å holde på". Hvem har vel noen gang sagt "... Og her Mamma, er gutten jeg holder på med". Dere har i beste fall forskjellige oppfatninger, i værste fall er du uærlig. DET er det moralske dilemmaet ditt. Anonymous poster hash: 45a77...3a1

Dersom dette er sant? Hva skal det bety?

Du skildrer det greit her synes jeg.

Og ja, A fjernet seg selv ut av bildet på egenhånd og verden gikk sin gang som den vanligvis gjør.

B tror jeg ikke nødvendigvis er så seriøs dog, da det ikke er noen som har sagt "Og her, mamma, dette er gutten jeg holder på med". Når jeg nevnte store deler av familien så er det vel bare søskene hennes foreløpig, i tillegg til at det er en liten familie, så da ble det respektivt nok store deler av den.

Og jeg har aldri vært uærlig med intensjonene mine til verken A eller B.

Jeg liker folk og foretrekker som regel å henge med noen, uten at jeg nødvendigvis har noe hastverk med å gifte meg, få meg enebolig på landet, barn, osv. Jeg tar egentlig hele livet med ro og føler ikke for å stresse noe som helst. Men siden færre har den samme innstillingen, så må jeg nesten jatte med i blant når folk begynner å mase om merkelapper og slikt.

Alt i alt har ting som dette ingenting å si.

Det som betyr noe er hvem en velger hver dag, å starte dagen med. Og avslutte evt.

TS

Skrevet
Hun er en sterk person - den skal henne ha.

Dette er nødt til å være tull.

Uansett, du bruker forstyrrende mye tid og energi på å tenke over denne A. Det er ingen venn og ingen romantisk interesse, altså kan du trygt overlate henne til det offentlige helsevesenet. Fokuser på B, som den akademiske økonomen henne er.

• Liker 2
Skrevet

Dette er nødt til å være tull.

Uansett, du bruker forstyrrende mye tid og energi på å tenke over denne A. Det er ingen venn og ingen romantisk interesse, altså kan du trygt overlate henne til det offentlige helsevesenet. Fokuser på B, som den akademiske økonomen henne er.

Vel. Fullstendig tull er det ikke nødvendigvis fordi henne står jo i mot. Hun gidder det.

Hvor smart eller fornuftig dette er derimot kan jo være en annen diskusjon gjerne.

Og ja, jeg følte for å nevne utdanningen hennes da den slags er alpha omega noen ganger her inne.

Og jeg bruker heller ikke mye tid og energi på å tenke på A. Det var bare en tanke som slo meg her forleden dag. Og i dag da, åpenbart nok. Jeg håper heller ikke hun går å tenker på meg heller, da det ville ha vært veldig bortkastet å gå rundt å tenke på meg, når henne engang ikke tør å prate normalt med meg, ei hvert fall ikke diskutere noe reelt som ville ha innebært noe annet. Ved null kontakt, hvor tåpelig er ikke det liksom?

Hvis ikke naiv eller virkelighetsfjern - hva da? Mulig JEG er helt på jordet her, men hvordan kunne jeg uansett ha noen orientering eller realitetssjekk, når henne ikke engang klarer eller vil prate med meg?

Sterk, men naiv. Skadet, men frisk. Halter, men sitter. Osv.

Men henne om det da tydeligvis.

Skrevet

gud bedre for en lang lesning.... og konklusjonen må jo være at du ikke holder på med A I det hele tatt, men kun I ditt eget hode...? eller har jeg missforstått?........tenker at A ikke bryr seg døyten om du hooker opp med b ihvertfal......

Anonymous poster hash: 682bd...dd4
  • Liker 2
Skrevet

gud bedre for en lang lesning.... og konklusjonen må jo være at du ikke holder på med A I det hele tatt, men kun I ditt eget hode...? eller har jeg missforstått?........tenker at A ikke bryr seg døyten om du hooker opp med b ihvertfal...... Anonymous poster hash: 682bd...dd4

Huff, du må ikke slite deg helt ut med lesningen heller da, lille venn. Du trenger forsåvidt verken å lese alt eller kommentere her også, så da kan du jo slippe i stedet, fordi de voksne prøver å snakke litt nå. Og jepsi pepsi, du misforstår jo du, men det er vel ikke akkurat noe nytt, eller misforstår jeg nå kanskje? Det er ingen som holder på med noen i bare sitt eget hode, da jeg ikke tror dette er en så veldig utbredt tendens blant de fleste, dog uten at jeg utelukker unntakene.

Skrevet

Hmmm. Vanskelig dette. For set hadde kanskje vært kjekt å se an hvordan ting kan være med A også.

Lurer på hvordan jeg skal fiske henne inn da evt?

Kanskje jeg bare burde fortsette slik jeg gjør NÅ, frem til inntil videre, til henne er alene og ikke holder på med flere, for min del selvsagt. Deretter når hun er alene, så kan jeg jo bare fortsette som vanlig hvor jeg insisterer på at vi både dater og har det kjekt, uten at egentlig gidder å prate med henne engang. Også vil jeg jo også samtidig insistere på at vi opplever dette helt på den samme måten, fordi vi begge "venter" jo på hverandre. Hihi. Og spør henne meg om noe personlig, så ignorerer jeg henne, men hvis jeg merker at hun ikke lengre er like varm, så kan jeg jo sende en liten kommentar da.

Også kan jeg holde på sånn i 4-mnder gjerne, slik at hun får litt innsikt i hvordan ting har vært for meg?

Jeg vil ikke kalle meg hevngjerrig, men noen ganger er jo omvendt psykologi det eneste som funker.

Også skal jeg jo selvsagt love henne gull og grønne skoger, samtidig som jeg sitter pris på at hun ikke driver på med noen andre, selv jeg ikke giddee å holde på med henne heller forsåvidt. Jeg har jo andre å holde på med nå da.

For sannheten er jo at jeg ikke finnes motivert til noe. Det vil si, jeg føler meg ikke desperat nok nå for å gjøre noe som helst (med henne). Bør jeg fortelle henne dét kanskje? Et hyggeligere kompliment skal en jo tross alt lete lenge etter gjerne.

Også fortsetter jeg jo også selvsagt som vanlig med B. Hun vet lite om dette, og hva hun vet liker hun svært godt, fordi det er jo henne som i praksis holder på med meg da.

Også etter et halvt år gjerne, kan jeg jo sjekke stemningen igjen hos A?

Og hvis hun skulle bli sytete underveis, så er det jo bare urimelig av henne. Fordi ting er jo akkurat de samme for begge partene heldigvis. Da blir jo ikke det ene verre eller bedre enn det andre.

Hva tenker dere? Sitter pris på tilbakemeldinger.

TS

Skrevet

Ingen?

Tror dere ikke A vil bli kjempeglad i meg hvis jeg gjør noe sånt?

Både jeg og henne blir vel godt motiverte da gjerne?

Skrevet

Hva er vitsen med å ignorere henne hvis hun ikke skjønner at hun blir ignorert? Hvis hun ikke venter å høre noe fra deg og ikke er interessert i å ha noe med deg å gjøre, da vet jo ikke hun er det er en aktivt ignorering fra din side, da lever jo hun bare videre uten deg? Dette høres helt merkelig ut.

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Irrlys, mod.

Skrevet

Hva er vitsen med å ignorere henne hvis hun ikke skjønner at hun blir ignorert? Hvis hun ikke venter å høre noe fra deg og ikke er interessert i å ha noe med deg å gjøre, da vet jo ikke hun er det er en aktivt ignorering fra din side, da lever jo hun bare videre uten deg? Dette høres helt merkelig ut.

Det er jo det som er poenget. Jeg ignorerer ikke henne åpenbart slik at henne merker det noe særoig, og hvertfall ikke nå i begynnelsen. Det er heller litt senere, når henne føler seg nedfor og lei seg heller, det er først DA jeg skal ignorere henne fullstendig. Slik at denne følelsen av å være forlatt og nedprioritert også spiller en stor nok rolle emosjonelt. I begynnelsen er jo alt fint da og da later jeg jo (enda mer) som om jeg bryr meg.

Hehe. Dere tror kanskje nå at dette får meg til å høres ut som en apatisk og empatiløs ut, nesten som en psykopat gjerne, men det stemmer jo ikke. Jeg er jo egentlig svært glad i henne og liker henne kjempegodt.

Jeg kan til og med se for meg å gifte meg med henne en dag! Og ville jo ikke hatt noe problem med å fortelle henne det når som helst. Men så er jeg også litt dårlig på å vise henne hva jeg føler for henne og slikt da, foedi jeg er egentlig litt sjenert også. Så derfor har vi endt opp her liksom.

Jeg har forøvrig ikke noe problem å fortelle B hva jeg føler om forskjellige ting og snakker jo som nevnt med henne hver dag også, så jeg får jo behovet mitt dekket heldigvis. Altså, behovet for grunnleggende kommunikasjon og 'nærhet', som det naturlige mennesket jeg er. Ogaå vil jeg ikke nødvendigvis gifte meg med B heller, men den slags snakker ikke vi om i det hele tatt. Vi tar heller hver dag som en ny dag, laget for nye muligheter til å bare fortelle hva enn som skulle falle inn. :)

Men ja, merkelig er det. Livet kan bli det i blant. Minner meg litt om en vits som en kompis fortalte meg i går.

"Knock knock." "Whos there?" "..reality, bitch. Purely just how you've created it, so now deal with it."

Men jeg vet ikke hvordan? :vetikke:

Jeg er så usikker og sjenert generelt, i tillegg til å ha massevis av angst for diverse.

Skrevet

Kan du ikke heller finne en annen jente å konsentrere deg om i stedet for å lage planer for ting som sannsynligvis ikke kommer til å skje? Du vet jo ikke om denne jenta kommer til å kontakte deg igjen noen sinne?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...