AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Hei. Jeg er ikke erfaren rundt graviditet-emnet og lurte på om noen kunne hjelpe meg?.. Jeg hadde samleie med min faste partner på fredag. Torsdagen før jeg hadde samleie, hadde jeg eggeløsning. Vi brukte ingen form for prevensjon. Alt begynte på lørdag morgen. Skikkelig kraftige magesmerter, ikke i form, trøtthet, svimmelhet, huepine og litt flaut å si men; diaré! Dette har pågått frem til nå. Jeg skal ha mensen til tirsdagen som kommer, men jeg er så nervøs! Jeg er 17 år gammel og ønsker ikke å være gravid nå. Noen som har noen svar til meg?Anonymous poster hash: df9cf...57e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Kjøp angrepiller NÅ. Anonymous poster hash: 574bd...b00
Alja Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Hvorfor i alle dager har du ikke kjøpt deg en angrepille dersom du ikke ville bli gravid? Og hvorfor i alle dager hadde du ubeskyttet sex når du hadde eggløsning????? Du sier jo ganske tydelig at du ikke vil ha barn! Sikker på at du er 17 år? 3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Kjøp angrepiller NÅ.Anonymous poster hash: 574bd...b00 Jeg har tatt angrepiller før (når uhell har oppstått), men ut i fra mine beregninger er det for sent? +apoteket her jeg bor stengte 15:00....Anonymous poster hash: df9cf...57e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Hvorfor i alle dager har du ikke kjøpt deg en angrepille dersom du ikke ville bli gravid? Og hvorfor i alle dager hadde du ubeskyttet sex når du hadde eggløsning????? Du sier jo ganske tydelig at du ikke vil ha barn! Sikker på at du er 17 år? Jeg går ikke på prevensjon da jeg ikke tåler det. Legen min og jeg har prøvd så å si all form for prevensjon, men det går bare ikke. Jeg har hatt fast partner siden jeg var 15, og det har jo gått bra... Så langt ... Og helt ærlig, med dårlig mage, diaré og huepine og ikke i form, trodde jeg at jeg hadde blitt syk! Men jeg nevnte det for ei venninne i dag og det var hun som lurte på om jeg ikke kunne vært gravid. Det var først da jeg innså at det kunne jo være en mulighet.Anonymous poster hash: df9cf...57e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Innen 72 timer. Avhenger av når på fredag du hadde sex. Og hvorfor har du ikke løpt på apoteket og kjøpt angrepillen med en gang?? Evt fått noen til å kjøpe for deg? De andre symptomene tyder på magesjau og ikke graviditet forresten. Anonymous poster hash: 574bd...b00
Annnonnnym Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Innen 72 timer. Avhenger av når på fredag du hadde sex. Og hvorfor har du ikke løpt på apoteket og kjøpt angrepillen med en gang?? Evt fått noen til å kjøpe for deg? De andre symptomene tyder på magesjau og ikke graviditet forresten. Anonymous poster hash: 574bd...b00 Jeg dro ikke på apoteket da jeg trodde jeg bare var syk.Trodde kanskje jeg hadde Influensa eller no drit som det... Endret 14. oktober 2013 av Annnonnnym
Gjest Allergikeren Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 1: Kjøp angrepille NÅ . 2: Bruk prevensjon fra nå av. 3: Det er for tidlig å teste enda. Vent et par-tre uker, og så ta en test med morgenurin. 4: Bruk prevensjon!
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 1: Kjøp angrepille NÅ . 2: Bruk prevensjon fra nå av. 3: Det er for tidlig å teste enda. Vent et par-tre uker, og så ta en test med morgenurin. 4: Bruk prevensjon! Anonymous poster hash: df9cf...57e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 1. Jeg får ikke tak i angrepille nå. 2. Jeg tåler ikke prevensjon. 3. Jeg har lest på nettet at man kan ta test på forventet mensentrasjonsdag? 4. Må prøve å finne en eller annen form for prevensjon som jeg tåler. Anonymous poster hash: df9cf...57e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Ok, gå til legen din imorgen eller til sykehuset og be om angrepille fra dem. Og bruk kondom heretter. Anonymous poster hash: 574bd...b00
Gjest Allergikeren Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Tåler du ikke kondom heller? Ikke lateksfrie engang? Det er fire dager siden eggløsning, tre dager siden samleiet. Hvis samleiet var på kvelden, er det ikke for sent med angrepille før i kveld. 72 timer er fristen, altså tre døgn. Legevakta må da kunne hjelpe? Eggcellen dør ca 24 timer etter at den er løsnet fra eggstokken, og selv med optimale forhold hos kvinnen er visst sjansen for graviditet "bare" 25 %. Bare 5% av sæden er sædceller, og mange dør allerede i skjeden pga surt miljø (lav pH-verdi). Så sånn sett er sjansen ikke fullt så stor som om du hadde hatt sex dagen før eller samme dag som eggløsningen. Men selv steriliserte kvinner har blitt gravide, og selv steriliserte menn har gjort sine koner gravide ... Har du vurdert Billing's metode? Det går kort sagt ut på dette med sikre perioder. De finnes, men du må vite hva som gjelder for DIN kropp. Å telle dager ut fra det læreboka sier om midt i syklusen er nytteløst for alle som ikke har en klokkestabil 28dagers syklus, for å si det sånn. Ja, det sies at første dag av uteblitt mens er sikkert nok. Samtidig leser jeg også at det tar minst 14 dager før du tidligst får riktig resultat. Når du da hadde eggløsning på torsdag, og venter mensen nestkommende tirsdag, er der en liten forskjell i forhold til læreboka, så vidt jeg kan se. Selv har jeg alltid testet en måned i etterkant, fordi jeg ikke vil være for tidlig ute og tro at alt er bra. Forresten, ut fra det jeg har lest, er det alt for tidlig å merke en graviditet bare en-tre dager etter befruktning. De tidligste merker noe etter en uke, tror jeg. Så hvis du er blitt gravid, så var det fra forrige gang igjen, ikke etter nå før helgen ... Endret 14. oktober 2013 av Allergikeren
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #13 Skrevet 14. oktober 2013 Tåler du ikke kondom heller? Ikke lateksfrie engang? Det er fire dager siden eggløsning, tre dager siden samleiet. Hvis samleiet var på kvelden, er det ikke for sent med angrepille før i kveld. 72 timer er fristen, altså tre døgn. Legevakta må da kunne hjelpe? Eggcellen dør ca 24 timer etter at den er løsnet fra eggstokken, og selv med optimale forhold hos kvinnen er visst sjansen for graviditet "bare" 25 %. Bare 5% av sæden er sædceller, og mange dør allerede i skjeden pga surt miljø (lav pH-verdi). Så sånn sett er sjansen ikke fullt så stor som om du hadde hatt sex dagen før eller samme dag som eggløsningen. Men selv steriliserte kvinner har blitt gravide, og selv steriliserte menn har gjort sine koner gravide ... Har du vurdert Billing's metode? Det går kort sagt ut på dette med sikre perioder. De finnes, men du må vite hva som gjelder for DIN kropp. Å telle dager ut fra det læreboka sier om midt i syklusen er nytteløst for alle som ikke har en klokkestabil 28dagers syklus, for å si det sånn. Ja, det sies at første dag av uteblitt mens er sikkert nok. Samtidig leser jeg også at det tar minst 14 dager før du tidligst får riktig resultat. Når du da hadde eggløsning på torsdag, og venter mensen nestkommende tirsdag, er der en liten forskjell i forhold til læreboka, så vidt jeg kan se. Selv har jeg alltid testet en måned i etterkant, fordi jeg ikke vil være for tidlig ute og tro at alt er bra. Tusen takk for ordentlig svar! Jeg tar en test om en uke, og en ny en om 3 uker for å være helt 100% sikker. Så får jeg bare ta det derifra. Anonymous poster hash: df9cf...57e
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Bare sånn at dere er klar over det, så laget jeg ikke dette innlegget for å bli dømt. Jeg laget det for å få litt hjelp og svar. Jeg er klar over at jeg kanskje ikke tenkte så langt, men jeg trenger ikke dere til å sitte å fortelle det til meg. Alt jeg trengte var litt hjelp. Anonymous poster hash: df9cf...57e 1
Gjest Fluttershy Skrevet 14. oktober 2013 #15 Skrevet 14. oktober 2013 Symptomer på graviditet kommer ikke før ca to uker etter at egget har blitt befruktet, man merker det ikke dagen etter sex. Symptomene dine dagen etter sex kommer nok av noe annet. Men det er jo mulighet for at du er blitt gravid. Ta en test om to uker.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Bare sånn at dere er klar over det, så laget jeg ikke dette innlegget for å bli dømt. Jeg laget det for å få litt hjelp og svar. Jeg er klar over at jeg kanskje ikke tenkte så langt, men jeg trenger ikke dere til å sitte å fortelle det til meg. Alt jeg trengte var litt hjelp. Anonymous poster hash: df9cf...57e Hva ville du ha hjelp med? Du stiller jo ingen konkrete spørsmål i HI. Tror ikke på at du er 17 og absolutt ikke vil ha barn. Hvis du har så god kontroll på eggløsningen din er du vel ikke så dum at du har sex dagen etter, om du ikke vil bli gravid. Anonymous poster hash: 3c921...215 1
Kakaoen Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 Hei. Jeg er ikke erfaren rundt graviditet-emnet og lurte på om noen kunne hjelpe meg?.. Jeg hadde samleie med min faste partner på fredag. Torsdagen før jeg hadde samleie, hadde jeg eggeløsning. Vi brukte ingen form for prevensjon. Alt begynte på lørdag morgen. Skikkelig kraftige magesmerter, ikke i form, trøtthet, svimmelhet, huepine og litt flaut å si men; diaré! Dette har pågått frem til nå. Jeg skal ha mensen til tirsdagen som kommer, men jeg er så nervøs! Jeg er 17 år gammel og ønsker ikke å være gravid nå. Noen som har noen svar til meg?Anonymous poster hash: df9cf...57e Altså, det er ALT for tidlig å merke symptomer til graviditet. Symptomene kommer ikke før egget har festet seg til livmorveggen. Ca 10-14 dager etter eggløsning vil mange merke det. Helt ærlig så tror jeg du bare er blitt syk. Siden det ufrivillig fra din side ble snakk om prevensjon. Har du vurdert det som heter Lady comp? Går ut på å ta tempen hver morra og maskinen fortelle deg om det er trygt å ha sex eller ei. Vet den er ganske dyr av seg. Men om du ikke tåler noen annen form for prevensjon så vil den jo være verdt invisteringen. Regner med den har lang levetid.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #18 Skrevet 15. oktober 2013 Hva ville du ha hjelp med? Du stiller jo ingen konkrete spørsmål i HI. Tror ikke på at du er 17 og absolutt ikke vil ha barn. Hvis du har så god kontroll på eggløsningen din er du vel ikke så dum at du har sex dagen etter, om du ikke vil bli gravid.Anonymous poster hash: 3c921...215 Hvorfor tror du ikke på at jeg er 17?Anonymous poster hash: df9cf...57e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå