Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er poden 8 mnd og ENDA blir han avbrutt i søvnen pga rapene. Ikke så mye på natt,men på dagtid plager de han. Han gråter i søvne og vi tar han opp, han raper med en gang og legges ned igjen. Ofte klarer han ikke finne roen etterpå. Trodde dette var sånn spebarnsfenomen?? Anonymous poster hash: be2d6...017

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan virke som han har sure oppstøt? Da blir det plagsomt og han raper når han ligger. Det kan komme av at han entet får i seg noe han ikke tåler, som melkeprodukter for eksempel eller at lukkemuskelen er litt svak. Kanskje få det sjekket.

Skrevet

han har vært plaget med dette siden han var født, og selv kun når han har fått mm. Trodde det ville gi seg etter hvert, men han plages fortsatt,men noe mindre enn før. Når vil det eventuelt gi seg og har andre hatt det sånn?

Anonymous poster hash: 70678...845

Skrevet

han har vært plaget med dette siden han var født, og selv kun når han har fått mm. Trodde det ville gi seg etter hvert, men han plages fortsatt,men noe mindre enn før. Når vil det eventuelt gi seg og har andre hatt det sånn?

Min sønn hadde det sånn fordi han reagerte på melk. Husk at mm vil inneholde spor av melk dersom du drikker melk.

Skrevet

Vår er like gammel. Du kan se at hun vil sove, men plages til hun våkner. Skal utredes for reflux problematikk.

Anonymous poster hash: 4fafa...655

Skrevet

det kan ikke være refluks. Han gulper aldri og ser heller ikke ut til å ha sure oppstøt. Han plages aldri når han er våken og er blid og fornøyd unge. Det er bare det at det alltid kommer gode raper når han tas opp og det er dette som ligger og plager han. ts

Skrevet

det kan ikke være refluks. Han gulper aldri og ser heller ikke ut til å ha sure oppstøt. Han plages aldri når han er våken og er blid og fornøyd unge. Det er bare det at det alltid kommer gode raper når han tas opp og det er dette som ligger og plager han. ts

Silent reflux? Reflux blir verre når de ligger. Kan også linkes mot hals og ørevondt.

Til spørsmålet så aner jeg ikke. Kanskje du kan forsøke å heve hodeenden i senga?

Anonymous poster hash: c739e...c60

Skrevet

Hadde samme problem her... Ga seg da han var ca 1 år.

Anonymous poster hash: 67f42...587

Skrevet

Min er 11 mnd og har det samme problemet. Jeg (og lege på sykehuset) mistenker reflux, selv om han så og si aldri har gulpet i hele sitt liv. Men av og til så raper han så voldsomt at han spyr opp igjen hele flaskemåltidet.

Så reflux kan det fortsatt være selv om h=n ikke gulper. Etter at jeg fattet mistanke når han var 2 mnd gammel, så hevet jeg hodeenden på sengen/vognen/vuggen når han skulle sove. Da sov han med en gang mye bedre enn før. Han sov da også kjempegodt på magen, som visstnok også er et reflux-symptom.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...