Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38 uker på vei med nummer to. Nå har jeg plutselig fått kjønnsvorter?! Mange og store, de gjør veldig vondt.. Kan ikke huske sist jeg hadde samleie med mannen min en gang. Er det noen andre som har fått dette i graviditeten??

Anonymous poster hash: c7069...7bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne fortalte at det kom tilbake d hun ble gravid, ja. Viruset ligger i kroppen i mange år, og utbrudd trenger ikke være knyttet til sex når man først er smittet.

Skrevet

Takk for svar! Veldig merkelig.. Fikk ikke dette i mitt første svangerskap. Gikk det bort av seg selv på venninda di? TS

Anonymous poster hash: c7069...7bb

Skrevet

Nei, hun måtte behandle det. Tror hun sa at det var kommet en ny type behandling? Salve eller noe fremfor sånn pensle-middel?

Men hun fortalte om både denne og en tidligere graviditet for 10 år siden, så jeg kan blande... Men da hun først gikk til legen fikk hun vite at det er veldig, veldig vanlig. Så jeg ville absolutt oppsøkt hjelp nå før fødselen.

Vet mannen din at du har vært smittet? Viktig at du forteller det, så han ikke en dag får utbrudd og i verste fall tror du har vært utro e.l...:-/

Skrevet

Nei, hun måtte behandle det. Tror hun sa at det var kommet en ny type behandling? Salve eller noe fremfor sånn pensle-middel?

Men hun fortalte om både denne og en tidligere graviditet for 10 år siden, så jeg kan blande... Men da hun først gikk til legen fikk hun vite at det er veldig, veldig vanlig. Så jeg ville absolutt oppsøkt hjelp nå før fødselen.

Vet mannen din at du har vært smittet? Viktig at du forteller det, så han ikke en dag får utbrudd og i verste fall tror du har vært utro e.l...:-/

Kjønnsvorter skal IKKE behandles i svangerskapet.

Til TS, du må til legen ganske kjapt og få sjekket om det finnes vorter innvending, for da må de vurdere ks. Barnet kan bli smittet på vei ut og det kan i verste fall ende med pustestopp hos barnet.

Jeg hadde kjønnsvortee i mitt svangerskap (ett år siden) og bør sjekket to-tre ganger før fødselene for å være sikker på at det ikke var noe innvendig.

Men ofte så forsvinner vortene av seg selv etter svangerskapet. Mine er borte nå ca 1 år etter.

Anonymous poster hash: ff12f...b21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...