AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Han ønsker seg slike friluftslivting, f.eks sovepose og thermos og lignende. Har tenkt å gi ham en Swiss army knife, men jeg har ikke 4000 + å legge i en sovepose. Noen som har noen forslag til annet greit utstyr som er rimeligere? Blir også glad for slike uunnværlige saker som man gjerne ikke tenker over. Anonymous poster hash: c233d...f30
Gjest Coolaid Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg er ikke verdens største friluftsmann men er mye ute på fjellturer osv. Jeg kan ikke få nok av ullundertøy, det er bankers hos meg. Termos er viktig, det er ikke så dyrt heller, merket Thermos påstås å ha verdens beste termos. En digg foldekniv er også bra. Det finnes også mange smarte spiseredskaper, drikkekopper, og teleskop grillpinner. http://www.jernia.no/produkt/-/product/5r9eZFN752Ki/view/Thermos-Work-termos-1-2-liter Jeg har denne, den rommer mye og holder seg varm så lenge som trengs
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Ziplongs i ull fra Northern Playground. Helt genialt fordi du kan ta av og på stillongs uten å ta av bukse og sko! Anonymous poster hash: cd9f9...182
Ruskemor Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Som friluftsmenneske så trenger man ofte (nå vet ikke jeg hvor mye du har tenkt å legge i gaven så tar med litt av hvert): ullundertøy (også boxere) samekniv god kaffekopp (i tre) Ullvotter en god kartmappe komplett førstehjelp mappe Termos oppblåsbart liggunderlag vanntette pakkposer drikkeflaske av typen Nalgene multi tool fjellduken reinskinn Fotposer Kartanker Ullbuff hodelykt (med lang stor til batteriet sånn at man kan ha batteriet nær kroppen når det er kaldt) Bøker som er skrevet av folk som går på tur og ekpedisjoner: Lars Monsen, Cecilie skog, Radi Sakaug, Liv Arnesen, Børge Ousland vaffeljern og toastjern er jo noe man ikke har bruk for men som er veldig artig 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 I tillegg til den supre lista over her - ullsokker! Både tynne og tykkere Og er han ute på vinterstid så er tova ullvotter det beste som finnes Anonymous poster hash: 50aa9...8cb 1
Suzzi Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Noe annet som han kan komme til å like er en utrolig bra lommelykt hvis han ikke har det fra før. For omtrent 200 kroner på ebay kan du få veldig brae, vi kan sitte hjemme i stuen og se hvite sirkler på fjellet som beveger seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå