Cilla Skrevet 11. juni 2002 #1 Skrevet 11. juni 2002 Har bare et lite tips å komme med til alle som skal selge kjolen sin! Jeg fant akkurat den kjolen jeg ville ha på markedsplassen. Jeg skulle få sydd meg kjole, men det var vel ingen vits i det når kjolen min dukket opp fiks ferdig. Jeg tok kontakt med selgeren og fortalte at jeg skulle reise de 50 milene som skilte oss noen dager senere. Men det passet ikke for henne og dessuten var kjolen på rens. Jeg ville dekke porto hvis hun sendte kjolen, og rense den selv. men det ville hun heller ikke. Jeg ba henne ta kontakt senere når hun hadde fått kjolen tilbake eller ved andre interesserte, men har aldri hørt noe. Antagelig har andre kjøpere stått i kø for å kjøpe kjolen hennes likevel. Men stusset litt når jeg i dag så at annonsen hennes sto på markedsplassen fremdeles. I dag var jeg og tok mål til kjole, og bruker bilde av hennes kjole som modell. Synd for henne om hun ikke har fått solgt den, for jeg hadde kjøpt den på flekken. Nå ble det heller ikke så veldig dyrt å få sydd heller, 6-8000 kr. Bra for meg da! Bare et lite hjertesukk og en oppmodning til andre selgere at det kan være lurt å vise litt interesse og samarbeidsvilje om du vil bli solgt noe!
Mrs. H Skrevet 12. juni 2002 #2 Skrevet 12. juni 2002 Jeg kjøpte kjolen min på markedsplassen i fjor. Selger var bare helt fantastisk - sendte kjolen som Norgespakke til meg fra Oslo til Bergen sånn at jeg fikk prøve den. Helt enig med deg, Tornerose, det lønner seg å vise litt interesse!!
Amber Skrevet 12. juni 2002 #3 Skrevet 12. juni 2002 Jeg bare lurer... tør dere virkelig å sende kjolen i posten så folk får prøve den? For det første, er ikke dette dyrt og tungvindt? Hva om det er en uerlig person som rett og slett bare beholder den og ikke betaler? Det er snakk om ganske dyre plagg her da.... Jeg tror ikke jeg ville tatt sjangsen på det. Jeg gifter meg neste lørdag, og skal selge kjolen min... Her er den http://www.kvinneguiden.no/cgi/brudekjoler...pg&cat=5&page=9 1212[ Dette Innlegg er endret av: Lille_ den 2002-06-12 09:58 ]
Cilla Skrevet 12. juni 2002 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2002 Kjempefin kjole du har lille! Sender man kjole i Norgespakke er den forsikret opp til 10000 kr tror jeg. Er selger i tvil kan hun sende den i postoppkrav, slik at hun er sikker på at kjøper betaler. Men er kjøper veldig i tvil om at dette er kjolen, er dette litt tungvint, men jeg var kjempesikker, målene stemte, kjole måtte ha vært kjempeslitt eller hatt en skade for at jeg skulle sendt den tilbake. Men, jeg er kjempefornøyd med den kjolen som jeg nok får om noen dager!
Augustbrud02 Skrevet 12. juni 2002 #6 Skrevet 12. juni 2002 Når man skal selge noe bør man absolutt vise en viss interesse og høflighet ja, er veldig enig i det. Personlig hadde jeg aldri sendt en kjole et sted i Norge for at noen skulle få prøve den. Da hjelper det ikke om Norgespakken er forsikret eller ei. Man aner aldri hvem som skjuler seg bak en kjøper. Det med postoppkrav var lurt, men synes egentlig ikke noe særlig om å selge slike ting over post heller jeg. Mye bedre om man kan møtes et sted så man får sett ordentlig og kan skrive en eventuell kjøpskontrakt (da slipper man problemer senere). Iallfall når det er dyre kjoler/ting det gjelder. Men i dette tilfelle, der du tilbød deg å kjøre for å se på kjolen, synes jeg selger virket veldig lite interessert. Det går bare ikke an synes jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 1. juli 2002 #8 Skrevet 1. juli 2002 Folk bør bli flinkere til å skrive størrelsen det er snakk om i overskriften også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå