markon Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Hei. Vi gifter oss førstkommende lørdag. I helga var vi i møte med presten, og da oppdaget jeg plutselig at vi visstnok skulle si masse greier når vi satte på oss ringene. Det var vel 3 ganske lange setninger vi skulle gjenta etter presten hver vår gang. Jeg merker at jeg blir VELDIG stresset av dette. Jeg hadde egentlig mer enn nok med å tenke på at jeg skal si JA høyt og tydelige. Er det vanlig at man gjentar ett type troskapsløfte etter presten? Kan man si at man ikke vil dette, eller er det på en måte "påkrevd"? Hilsen en brud som ikke har vært stresset i det HELE tatt, men plutselig blir helt satt ut av at jeg må snakke så mye i kirka.....
skravlus Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Dette er helt valgfritt. På kirken.no står det ganske mye om hvilke muligheter brudeparet har til å prege/bestemme over vielsen. Ord ved ringpåsettelse er én av valgmulighetene. Vi valgte å gjenta trosskapsløfter etter presten, men å ikke si noe ved ringpåsettelsen. (Hadde liksom nok med å få ringene på plass ) Vi er veldig glad for dette valget. For oss føltes det mye mer personlig og mer som "ekte" løfter til hverandre når vi stod vendt mot hverandre, holdt hverandres hender og så hverandre inn i øynene mens vi gjentok etter presten. Dette var ett av dagens høydepunkt, faktisk Men jeg forstår at andre kan oppleve det som en stressfaktor å skulle si mer enn "ja".
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 Hei. Vi gifter oss førstkommende lørdag. I helga var vi i møte med presten, og da oppdaget jeg plutselig at vi visstnok skulle si masse greier når vi satte på oss ringene. Det var vel 3 ganske lange setninger vi skulle gjenta etter presten hver vår gang. Jeg merker at jeg blir VELDIG stresset av dette. Jeg hadde egentlig mer enn nok med å tenke på at jeg skal si JA høyt og tydelige. Er det vanlig at man gjentar ett type troskapsløfte etter presten? Kan man si at man ikke vil dette, eller er det på en måte "påkrevd"? Hilsen en brud som ikke har vært stresset i det HELE tatt, men plutselig blir helt satt ut av at jeg må snakke så mye i kirka..... Vanlig er det ikke, de bryllup jeg har vært i, svarte de bare JA Anonymous poster hash: f5ba7...d6d
Blådiamant Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Vi fikk velge om vi skulle gjenta etter presten eller bare sette på ringene. Vi valgte å bare sette på ringene, siden jeg hadde blitt så stresset av å gjenta så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå