AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #1 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har to barn som alle sier likner på faren. Ingen sier at noen av dem likner på meg og inni meg blir jeg litt trist av det... Kan det endre seg? At i alle fall en av dem kan likne bare bittelitt på mor etter hvert? Vet det kanskje er en egoistisk tanke,,,, Lurer på om noen har følt det samme?? Anonymous poster hash: 1239b...a35
Isolde Skrevet 14. oktober 2013 #2 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg likner på far, og kun på far.. Finnes absolutt ingen likheter mellom meg og mor, så vi har tullet om det en gang eller to at mamma har adoptert pappas barn.. Men jeg tror det er helt normalt, kan jo hende det kommer seg litt med åra
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #3 Skrevet 14. oktober 2013 grin mer Anonymous poster hash: 12528...636 3
Lou Salome Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Det kan endre seg. Og folk som kun kjenner deg, og aldri har møtt faren, vil sikkert se likheter med deg. Man ser seg så blind på åpenbare likheter som øyenfarge, hårfarge, krøller, smilehull el, at selve fjeset, kroppen eller holdning kan være klin likt den andre, man bare ser det ikke. 5
*Frida* Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Husk på at det er veldig vanlig å påstå at spebarn liknar på far, for å bekrefte at far er far. (Dvs det påstås at alle nyfødte liknar sin far) Eg er ganske sikker på at alle barn liknar både far og mor, men enkelte trekk er sterkare og meir synlige enn andre. Og desse trekka vil utvikle seg ettersom barna blir større. Men til sist: kvifor er det 'trist' at barna liknar sin far? Det er vel ein mann du er glad i og stolt over, er ikkje det flott at barna har hans trekk og tegn? 6
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Husk på at det er veldig vanlig å påstå at spebarn liknar på far, for å bekrefte at far er far. (Dvs det påstås at alle nyfødte liknar sin far) Eg er ganske sikker på at alle barn liknar både far og mor, men enkelte trekk er sterkare og meir synlige enn andre. Og desse trekka vil utvikle seg ettersom barna blir større. Men til sist: kvifor er det 'trist' at barna liknar sin far? Det er vel ein mann du er glad i og stolt over, er ikkje det flott at barna har hans trekk og tegn? Det er sletttes ikke vanlig blant oss som tror på trofasthet mellom ektefeller. Anonymous poster hash: c5ec9...030
Nuith Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Så heldig du er, jeg håper barnet/barna mine kommer til å se ut som sin far også! Han er det vakreste jeg vet om, kan ikke tenke meg noe bedre utseende for dem. 2
Hulderen Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Utseendet til barn kan forandre seg. Selv om de ligner mest sin far nå, så kan trekk de har arvet fra deg bli tydeligere når de vokser til,
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 Hehe. Jeg er en typisk norsk blondine som er gift med en kineser. Det er absolutt ingen som tipper at jeg er moren til XX eller YY før jeg sier at det er det jeg er Skulle det være et problem? Anonymous poster hash: 24f36...065 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Takk for svar. Jeg mener ikke at det er trist at de likner på far i seg selv, far er jo kjempekjekk! Synes bare det hadde vært koselig om en av dem liknet litt på vår familie også. Er litt lei av å høre at ååå som de likner på far, særlig fra hans familie. Jeg var bare nysgjerrig på om andre hadde liknende erfaring. Anonymous poster hash: 1239b...a35
Lou Salome Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Mine barn er så like hverandre at det kan være vanskelig å se hvem av dem som er hvem på baby-småbarnsbilder. Allikevel sier ALLE at nr en er en kopi av meg, og nummer to er snytt ut av nesa på faren sin. Det er på grunn av øyenfargen.
Teriyaki Skrevet 14. oktober 2013 #13 Skrevet 14. oktober 2013 Min sønn er kjempelik faren sin, har vel noen trekk fra meg, men ligner altså på faren. Synes bare det er koselig jeg.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Du har to tråder, og jeg har alt svart i den andre. Men ja det kan forandre seg. Jeg var veldig lik pappa når jeg var liten, men som tenåring ble jeg veldig lik mamma, og får høre det hele tiden Anonymous poster hash: 976f9...5fb
Hulderen Skrevet 14. oktober 2013 #15 Skrevet 14. oktober 2013 Hehe. Jeg er en typisk norsk blondine som er gift med en kineser. Det er absolutt ingen som tipper at jeg er moren til XX eller YY før jeg sier at det er det jeg er Skulle det være et problem? Anonymous poster hash: 24f36...065 Bare vent til dere tar dem med til Kina, der vil alle kommentere at de ligner deg. Har du sammenlignet dem med barn der begge foreldrene er kinesere? Du vil se at dine barn har mye rundere øyne, f.eks. Vi har lett for å legge mest merke til trekk som skiller seg fra vår kultur.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Du har to tråder, og jeg har alt svart i den andre. Men ja det kan forandre seg. Jeg var veldig lik pappa når jeg var liten, men som tenåring ble jeg veldig lik mamma, og får høre det hele tiden Anonymous poster hash: 976f9...5fb Takk Anonymous poster hash: 1239b...a35
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg har to barn som alle sier likner på faren. Ingen sier at noen av dem likner på meg og inni meg blir jeg litt trist av det... Kan det endre seg? At i alle fall en av dem kan likne bare bittelitt på mor etter hvert? Vet det kanskje er en egoistisk tanke,,,, Lurer på om noen har følt det samme?? Anonymous poster hash: 1239b...a35 Høres ut som du bare tar hensyn til overflaten. Hva med personlighetstrekk? De kan da ha arvet en hel masse av deg i måten de er satt sammen på Og ja, det går fint an at de har fars hårfarge, ligner han i ansiktet osv, men at etterhvert kan man se dine trekk når de f.eks ler/er sint, viser enkelte ansiktstrekk. Anonymous poster hash: 58abb...aee
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #18 Skrevet 14. oktober 2013 Er forresten et av barna ei jente? Hun kan jo komme til å ligne deg i kroppen når hun blir tenåring og eldre. Anonymous poster hash: 58abb...aee
Trapp Skrevet 14. oktober 2013 #19 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Kan det endre seg? At i alle fall en av dem kan likne bare bittelitt på mor etter hvert? Det kan det så absolutt. Jeg har alltid lignet mest på min far, men etter at jeg gikk til anskaffelse av pæreform og man-boobs, ligner jeg nå helt klart mest på min mor. Endret 14. oktober 2013 av Trapp
Gjest Miranda2011 Skrevet 14. oktober 2013 #20 Skrevet 14. oktober 2013 Husk på at det er veldig vanlig å påstå at spebarn liknar på far, for å bekrefte at far er far. (Dvs det påstås at alle nyfødte liknar sin far) Eg er ganske sikker på at alle barn liknar både far og mor, men enkelte trekk er sterkare og meir synlige enn andre. Og desse trekka vil utvikle seg ettersom barna blir større. Men til sist: kvifor er det 'trist' at barna liknar sin far? Det er vel ein mann du er glad i og stolt over, er ikkje det flott at barna har hans trekk og tegn? Hun sa vel ikke at det er trist at barnet ligner på far? Alle vi som er foreldre synes det er fint når noen sier hun/han er lik deg, så jeg forstår godt hva ts mener
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå