jordbær Skrevet 4. mai 2004 #21 Del Skrevet 4. mai 2004 Tja.. Enkle råd mot pollen.. Skyll håret ditt før du legger deg. Sitter masse pollen i hår og klær. Ikke luft.. Vanskelig å opprettholde når det faktisk er varmt i været og slikt.. Og gå minst mulig ut når spredningen er på sitt verste. www.naaf.no har gratis pollenvarsel! *snuuufskløkløklø* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 4. mai 2004 #22 Del Skrevet 4. mai 2004 Info om nesehorn. Det er virkelig helt genialt altså, jeg kan ikke få rost det nok, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niniel Skrevet 4. mai 2004 #23 Del Skrevet 4. mai 2004 SunAndMoon: Får den i rompeballen ja, for den må settes dypt i en stor muskel. Og på meg er vel den eneste store muskelen nettopp i rompa Det er ikke vondt å få sprøyta altså, og ikke ser man hva som skjer heller - er bare vondt å sitte samme dagen. Det er uten tvil verdt det for å slippe allergien, når vanlige medisiner ikke virker bra nok. Jeg har prøvd nesehornet også, og det virket i sånn ca. 15 min etter hver skylling, og så var jeg i gang med kløing igjen... Ikke noe for meg altså, men min mor, som bare er litt allergisk, bruker det, og for henne virker det kjempebra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #24 Del Skrevet 5. mai 2004 Da har jeg tatt sprøyta! Den ble tatt ganske høyt opp på ene rumpeballen, nesten helt oppe ved livet. Fikk i tillegg nye allergimedisiner: Telfast 180 gram. Den skal visst funke bedre for meg enn Zyrtec og Clarityn. Var så deilig i går når det regna, og jeg hadde vært hos legen. Satte verandadøra på fullt gap. Hadde ikke lufta inne på tre dager. Og i går kveld så var det nesten ikke pollen i lufta, så samboer og jeg dro på en joggetur. Merka ingenting jeg. Men regner med at det tar litt lengre tid før sprøyta funker for fullt. En liten stripe for oss pollenallergikere: http://www.nytt.no/dailystrips/Nemi-2004.05.05.gif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 5. mai 2004 #25 Del Skrevet 5. mai 2004 Hehe.. den stripa er ganske god ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #26 Del Skrevet 5. mai 2004 Tenkte å få skrevet den ut og ha på kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Butterflygirl ulogget Skrevet 5. mai 2004 #27 Del Skrevet 5. mai 2004 Forresten, er det vanlig å klø i halsen? Men saken er det at det ikke klør så mye, det bare føles rart når jeg svelger. Det svir liksom litt på toppen i munnen. Føles som om jeg har rifter i huden. Det sitter liksom akkurat derhvor svelget er. Er det noen som forstår hva jeg sier? Har aldri hatt det før, og jeg har hatt allergi i 3 år nå. Jeg bruker xysal, som man kan bruke om morgen. den har ikke døsigeffekten. Jeg hoster litt også, fordi det klør eller er tørr i halsen. Noen som har det også. Dere skjønner, jeg har nettopp hatt en forkjølelse, så jeg har litt problemer med å skille allergi fra forkjølelesen , som kanskje ikke er over ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #28 Del Skrevet 5. mai 2004 Hos meg klør det noen ganger langs ganen og litt lenger ned i halsen. Særlig akkurat der jeg svelger. Men hos meg svir det aldri da. Nummen i halsen blir jeg hvis jeg spiser ting jeg er allergisk mot, slik som gulrot eller nøtter. Dette fordi halsen hovner opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niniel Skrevet 6. mai 2004 #29 Del Skrevet 6. mai 2004 Hvordan går det, Veslejenta? Har sprøyten begynt å virke? Håper du har blitt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #30 Del Skrevet 7. mai 2004 Har blitt mye bedre Niniel! Nå har det jo vært strålendes sol i Oslo, så en del pollenspredning har det vært. Øynene klør litt og nesa renner litt, men er MYE bedre enn i helga. I kveld satt jeg til og med på verandaen mens vi grilla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. mai 2004 #31 Del Skrevet 7. mai 2004 så bra! Jeg har brukt kenacort nå så lenge at jeg tør ikke la være.. Mins med gru hvordan det var.. Kanskje jeg har vokst fra det? Tror ikke det, var på allergi test for et halvt år siden og teste 3 (sterkeste irritasjon) på alle merkene. Sykepleieren sa bare oi, når hun skulle lese av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå