Veslejenta Skrevet 1. mai 2004 #1 Del Skrevet 1. mai 2004 Idag har jeg vært skikkelig dårlig pga allergi. Fikk nesten ikke sove i natt pga konstant rennende øyne og at det klødde i ganen. Tar to tabletter med zyrtec hver dag i tilegg til øyendråper, men det hjelper ikke så mye. Eller, jeg hadde sikkert vært dårligere hvis jeg ikke hadde tatt dette. Idag, med masse solskinn, så har jeg vært helt ødelagt. Jeg har vært minst mulig ute, men måtte en tur ut pga familieselskap. Sånn som dette pleier jeg å ha det hver bidige solskinnsdag til gresspollenet har gitt seg da jeg er hyperallergisk både mot bjørk og gress. Er det noen som har noen gode råd om hvordan jeg kan bli bedre som så og si ikke koster noe? Er fortiden arbeidsledig uten rett på noe som helst, så akupunktur etc er dessverre ikke mulig. Dette har jeg gjort før med god virkning, men har ikke råd nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 1. mai 2004 #2 Del Skrevet 1. mai 2004 har du prøvd kenacort? jeg får det som sprøyte og det har blitt et helt nytt liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 1. mai 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 1. mai 2004 Men tar ikke den litt tid før den virker? Slik at det er for sent nå? og må man søke om sånn sprøyte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 1. mai 2004 #4 Del Skrevet 1. mai 2004 nei du bare går til legen og får resept, så går du på apoteket og henter den, og gå tilbake å setter den hos legen. Så tar det vel ca en uke og du kan nyte sommeren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 1. mai 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 1. mai 2004 Kanskje jeg burde ordne meg resept på det nå da, som jeg ikke jobber. Skal jo begynne å jobbe om et par tre uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 1. mai 2004 #6 Del Skrevet 1. mai 2004 Pollenallergi? Jeg fikk kortisonsprøyte eller hva det kalles, jeg renner kun litt i øynene nå og drypper meg med livostin på morraen så er det fint hele dagen Endrer innlegget om ikke det er pollen det gjelder :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 2. mai 2004 #7 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg kjenner flere som har blitt kvitt ALL allergi med akupunktur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 2. mai 2004 Er pollen ja. Er masse bjørk rundt her jeg bor. Fikk ikke sove i natt heller. Og jeg får jo nesten ikke lufta noe særlig. Sover med soveromsdøra oppe, men er veldig varmt allikevel. Gruer meg til å dusje, for det gjør så vondt å få vann i området rundt øynene. Har blitt helt sårt allerede. Det verste er at hinna rundt øynene har allerede begynt å hovne opp. Når den blir skikkelig ille klarer jeg knapt å lukke eller åpne øynene. Nå håper jeg på et skikkelig regnskyll. Penelene: Jeg gikk til akupunktør i fire år. Men nå har jeg ikke råd til det lengre. Er som sagt totalt blakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 2. mai 2004 #9 Del Skrevet 2. mai 2004 Har samme problem, ble allergisk i år. Utrolig kjipt :-? Men har du prøvd noen andre allergipiller enn zyrtec? Jeg går på noen som heter Clarityn. De er på resept. Kanskje det hadde vært lurt å oppsøke lege å snakke med han? Lykke til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har clarityn også, men det funker dessverre like dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2004 #11 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har vært kronisk alergiker i maaange år men må si at den Kenacort-sprøyten ikke funket på meg i det hele tatt (ble bare trett av den). Clarityn morgen og kveld hver dag virker ok på meg, samt en nesespray du MÅ få på resept av allmennlegen din: RHINOCORT aqua nesespray. (Inneholder ørlittegrann kortison) Jeg har forsøkt alle nesesprayer på markedet, og Rhinocort vinner overlegent. Jeg anbefaler deg sterkt å kjøpe et NESEHORN for neseskylling på apoteket (ca.kr.70,-). Alt du behøver er lunkent (ikke varmt) vann og litt salt. Første gangen er litt rar, men du venner deg til en neseskylling. Bør gjøres 1 gang pr. dag om sommeren. Da får du mye skitt ut av nesen (støv, pollen etc.) Ellers: luft i huset kun om kveldene så ikke pollenet kommer inn. Vær flink med å bytte sengetøy nå og da, og drikk mye vann. Man blir jo utmattet og sliten av å være allergisk så sørg for at du ikke er stresset. En god MENTAL hygiene pleier å smitte av på allergien. Mental innstilling og jernvilje kan hjelpe. Alltid solbriller ute er et must. Jeg tar det som en selvfølge at du IKKE røyker. (Røyk forverrer alltid allergiplager maksimalt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 2. mai 2004 #12 Del Skrevet 2. mai 2004 Men sprøyten virker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 2. mai 2004 Røyker ikke nei. Blir verre bare jeg går forbi noen som røyker på gata. Så jeg blir ikke å se på noen nattklubber før 1. juni. Jeg slutta med nesespray fordi jeg alltid begynner å blø neseblod av dem. Dette gjelder særlig de som bare har saltvann i seg, men også de som jeg får på resept fra legen. Tusen takk for råd allesammen. Er glad jeg ikke skal på noen jobbintervju i morgen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niniel Skrevet 2. mai 2004 #14 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg henger meg på resten og anbefaler kortisonsprøyten Jeg merker forskjell allerede dagen etter, men det tar noen dager før jeg er helt bra. Og da trenger jeg ikke bruke andre medisiner i det hele tatt! Eneste bivirkningen jeg har merket er at jeg blir litt slapp og trøtt samme dagen, pluss at jeg får vondt hvis jeg sitter på den rompeballen jeg fikk sprøyta i. Men det varer jo bare en dag, og så er alt bra Du kan jo bare ringe til legen din og spørre om han kan skrive ut en resept til deg, tror ikke du trenger konsultasjon for det.. Og du får det på blå resept, så det koster nesten ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 2. mai 2004 #15 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg anbefaler også nesehorn, det hjelper faktisk veldig. Og dyrt er det absolutt ikke. Jeg tror faktisk nesehorn er noe av det mest geniale jeg har gått til anskaffelse av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 2. mai 2004 #16 Del Skrevet 2. mai 2004 Ser du har fått en del råd allerede, men hva med å bygge opp immunforsvaret ved å ta 1200-2000 mg c-vitamin per dag, solhatt (som om du var forkjølet), hvitløk (som kapsler eller i maten), og tilskudd av magnesium. Solhatt f.eks. bedrer immunforsvaret med cirka 25 % - så det er verd et forsøk, sammen med c-vitaminer m.m. Du kan jo fortsatt ta medisiner i tillegg. Ikke ha skyllemiddel i siste vaskevann, og hold huset mest mulig støvfritt. Unngå parfymer og parfymerte produkter. Det finnes noe "nytt" som du henger foran vinduene - og som ikke slipper inn pollenstøvet. Men vet ikke hvor man får kjøpt det, eller hva det heter... Dusj par ganger per dag - og spesielt før du legger deg, så drar du ikke med pollenstøv inn i senga. Ellers anbefaler jeg homeopat - men da burde du startet med kuren for noen uker siden. (Det er ennå ikke for sent i henhold til gress, som er senere ute) Selve homoepatmedisinen er ikke dyr - du kan gå på apoteket og bestille - fortell at du er ute etter den mot gress (sannsynligvis vet de ansatte doseringen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #17 Del Skrevet 2. mai 2004 Tusen takk for råd alle sammen! Er som sagt total blakk og får ikke penger før til fredag. Får høre med samboer om jeg kan låne litt av han til legetime og til sprøyta. Er litt bedre nå etter å ha vært inne hele dagen, men lufta inne er så dårlig nå at nå MÅ vi lufte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 3. mai 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 3. mai 2004 Ringte legekontoret, og første ledige legetime var onsdag om halvannen uke. Men hun sa at jeg kunne ringe tidlig i morgen og prøve å få en akutt-time. Alle legene hadde visst masse å gjøre nå pga pollenspredningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 3. mai 2004 #19 Del Skrevet 3. mai 2004 nanojuice og/eller homeopati!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunAndMoon Skrevet 3. mai 2004 #20 Del Skrevet 3. mai 2004 Jeg går selv på Clarityn - og får allergitablettene "Loratadin NM Pharma" når apoteket ikke har Clarityn på lager. Moren min brukte zyrtec før, kan jo høre med henne hvilke tabletter hun tar nå - som funker mye bedre enn de gamle! Ellers har faren min dyttet på meg Aloe Vera Juice (se tråden på kropp, helse og trening) - og den begynner å virke! Har både astma og allergi - og bruker da øyedråper, nesespray, allergitabletter og astmamedisiner. Og jeg tåler heller ikke pollen +++ Men er heldigvis ikke like ille som deg - men jeg nyser mye, og snufer, renner i øynene osv. har aldri hørt om denne allergi-sprøyten jeg! Niniel: får du den i rompeballen? det hørtes ikke fristende ut...! Hva går forresten dette "nesehornet" ut på? Hm... Gikk også et par ganger hos en homeopat, men sluttet fordi jeg bodde så langt unna (da jeg bodde på sørlandet) - så jeg fikk egentlig aldri se virkningen. Har også hørt at akupunktur skal være bra - men du har jo selv prøvd det Veslejenta.. Lykke til videre, Veslejenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå