Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om at kjæresten deres har regelmessig kontakt med eksfamilien? Kjæresten min har nemlig det. Det skal sies at han var en del av den familien i 15 år, og jeg skjønner at ting ikke er lett å kutte. Jeg har nå vært sammen med han i snart 3 år, og han vil heller reise på kaffebesøk til eks svigers enn å besøke min familie! Han har 3 barn med eksen, og de har ett godt forhold til hverandre (litt for godt etter min mening). De snakker på telefonen flere ganger daglig, han er ofte på besøk der, og han prater om mine personlige ting med hu. Jeg syns det blir for mye. Har flere ganger pratet med han om det, men ender alltid opp med at det er jeg som overreagerer, og at det er normalt å ha ett slikt forhold til eksen og hennes familie. Og de har også reist på besøk til hans tantr og onkel etter at vi ble sammen, og med meg så har det ikke vært ett tema om å besøke dem. Overreagerer jeg på det også? Jeg vil heller tro at det er normalt å da "bytte ut" hennes familie med min, eller er jeg helt på bærtur?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke på bærtur, nei.

Og jeg tviler sterkt på at han kommer til å endre på noe, så hvis du ikke kan ha det slik vet du hva du må gjøre.

Anonymous poster hash: d6002...9cc
  • Liker 3
Skrevet

Sånn er det å være sammen med noen som har barn fra før av. Det er tross alt snakk om familien til hans egne barn her, så hva forventer du egentlig at han skal gjøre?

• Liker 18
Skrevet

Du overreagerer ikke. Jeg hadde aldri funnet meg i det. Min mann har også barn med en eks. Han har litt sporadisk kontakt med en eks svoger, men hvis de en sjelden gang treffes er jeg med. Ikke noe kontakt med resten av eksfamilien. Det hadde jeg sett på som sært og lite normalt. Dessverre så mister man kontakten ved brudd, sånn er det bare. Jeg hadde aldri funnet meg i at han utleverte meg til eksen. Da hadde jeg virkelig klikket. Greit at de skal samarbeide om barna, men det for da være grenser!! Helt ærlig ts så vet jeg ikke om mannen du har funnet deg er klar for et nytt forhold..... Jeg hadde uansett ikke ville levd sånn og hadde vurdert forholdet hvis han ikke endret seg.

Anonymous poster hash: ccd96...c84

• Liker 6
Skrevet

Kom deg over det.

Anonymous poster hash: 081c7...753
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal han bytte ut familien til sine barn med din? Han har som du nevner- tross alt vært en del av denne i 15 år..

Så fint at han har ett godt forhold til barna sine og deres mor.. han har likevel valgt å dele livet sitt med deg..

Prater ikke du med dine venninner om dine problemer?

• Liker 12
Skrevet

Jepp, du er på bærtur. Det er jo bare flott at han har et godt forhold til eksen og den familien. Tenk så fint for barna deres!

• Liker 15
Skrevet

Jepp, du er på bærtur.

Man kan nesten si hun er på epleslang.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal han bytte ut familien til sine barn med din? Han har som du nevner- tross alt vært en del av denne i 15 år..

Så fint at han har ett godt forhold til barna sine og deres mor.. han har likevel valgt å dele livet sitt med deg..

Prater ikke du med dine venninner om dine problemer?

Sånn er det når man velger å skille seg å få en ny livspartner. Han skal dele livet med henne.. Det betyr at han må prioritere bort eksen.

Anonymous poster hash: 9f517...c40

• Liker 6
Skrevet

Når jeg leser det du skriver så lurer jeg på hvorfor det i det hele tatt ble slutt mellom de to... Var det hun som gjorde det slutt? Høres ut som om han tviholder på forholdet de en gang hadde. Hva om hun vil ha han tilbake, tror du han hadde pakket sakene sine og løpt tilbake?

Det er fint at de har et godt samarbeid pga barna, men dette er jo langt mer enn det. De snakker sammen daglig og han forteller om dine ting til henne. Skulle tro det var de som var et par. Han og eksen har fortsatt med sin lille familie, men hva med deg? Er du kun en han har sex med og kommer til for et avbrekk i "familielivet"?

Det der hadde jeg ikke giddet. Det høres ikke ut som om han er klar for å ha en "ny" kjæreste i livet med alt det innebærer.

Anonymous poster hash: 442f5...db9
  • Liker 10
Skrevet

Jeg tenker at å ha kontakt med besteforeldrene til ungene sine er jo bare fint, men å snakke flere ganger daglig med eksen sin? Det synes jeg ikke er helt normalt. Man kan ha et godt samarbeid uten å være bestevenner, og for meg ville det vært veldig ubehagelig om personlige ting skulle deles med eksen til kjæresten min. Min eks (som jeg har ett barn med) forteller meg om krangler og nedturer i sitt nye forhold, og det setter jeg ikke så veldig pris på.

Anonymous poster hash: 4a35e...370
  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns ikke du overdriver. Det er helt normalt at han har kontakt med dem, men dette syns jeg var overdrevet.

Litt rart at dere andre syns det er helt normalt å snakke med dem på telefonen flere ganger om dagen og heller gå på besøk til eksens foreldre enn hennes foreldre. Han har gjort det til et ikketema å besøke hennes familie. Lurer på om dere hadde blitt såret om det gjaldt dere?

• Liker 5
Skrevet

Når jeg leser det du skriver så lurer jeg på hvorfor det i det hele tatt ble slutt mellom de to... Var det hun som gjorde det slutt? Høres ut som om han tviholder på forholdet de en gang hadde. Hva om hun vil ha han tilbake, tror du han hadde pakket sakene sine og løpt tilbake?

Det er fint at de har et godt samarbeid pga barna, men dette er jo langt mer enn det. De snakker sammen daglig og han forteller om dine ting til henne. Skulle tro det var de som var et par. Han og eksen har fortsatt med sin lille familie, men hva med deg? Er du kun en han har sex med og kommer til for et avbrekk i "familielivet"?

Det der hadde jeg ikke giddet. Det høres ikke ut som om han er klar for å ha en "ny" kjæreste i livet med alt det innebærer.

Anonymous poster hash: 442f5...db9

De er vel ikke sammen lengre fordi de ikke har romantiske følelser for hverandre, da. Fordi de ikke er forelska i hverandre. Fordi de bare er venner. Fordi denne mannen er sammen med TS.

Jeg hadde følt meg mye mer trygg på at alt var avklart mellom mannen og eksen dersom de hadde en slikt forhold enn hvis de krangla så busta føyk. Det er jo gjerne da det er begjær igjen å snakke om.

• Liker 7
Skrevet

Han har ett perfekt x-familiært forhold. Det er sånn det skal være.

• Liker 2
Skrevet

Hva tenker dere om at kjæresten deres har regelmessig kontakt med eksfamilien? Kjæresten min har nemlig det. Det skal sies at han var en del av den familien i 15 år, og jeg skjønner at ting ikke er lett å kutte. Jeg har nå vært sammen med han i snart 3 år, og han vil heller reise på kaffebesøk til eks svigers enn å besøke min familie! Han har 3 barn med eksen, og de har ett godt forhold til hverandre (litt for godt etter min mening). De snakker på telefonen flere ganger daglig, han er ofte på besøk der, og han prater om mine personlige ting med hu. Jeg syns det blir for mye. Har flere ganger pratet med han om det, men ender alltid opp med at det er jeg som overreagerer, og at det er normalt å ha ett slikt forhold til eksen og hennes familie. Og de har også reist på besøk til hans tantr og onkel etter at vi ble sammen, og med meg så har det ikke vært ett tema om å besøke dem. Overreagerer jeg på det også? Jeg vil heller tro at det er normalt å da "bytte ut" hennes familie med min, eller er jeg helt på bærtur?

Du er så absolutt ikke på bærtur. Jeg hadde tenkt meg godt om i et sånt forhold, om dette er noe jeg kan leve godt med.

Etter å ha lest mange tråder her inne, sitter jeg igjen med et inntrykk av at vi damer ikke hverken verdsetter eller respekterer oss selv. Vi har overlatt all "makt" til menn, vi godtar mye, nesten tillater mannen å chatte med andre, sende bilder, flørte, ja, you name it. Fortjener vi ikke en mann som vil ha bare oss, vil vi ha en mann som kommenterer andre damer, ser på andre damer som om vi ikke var der eller betyr noe? På tide vi ser våe egen verdi nå, sette grenser for hva vi godtar og ikke, slutte å ta tilbake desse mennene som er utro gang etter gang, vi må få igjen respekten for oss selv.

Anonymous poster hash: 10dc5...3a9

• Liker 2
Skrevet

Du er så absolutt ikke på bærtur. Jeg hadde tenkt meg godt om i et sånt forhold, om dette er noe jeg kan leve godt med.

Etter å ha lest mange tråder her inne, sitter jeg igjen med et inntrykk av at vi damer ikke hverken verdsetter eller respekterer oss selv. Vi har overlatt all "makt" til menn, vi godtar mye, nesten tillater mannen å chatte med andre, sende bilder, flørte, ja, you name it. Fortjener vi ikke en mann som vil ha bare oss, vil vi ha en mann som kommenterer andre damer, ser på andre damer som om vi ikke var der eller betyr noe? På tide vi ser våe egen verdi nå, sette grenser for hva vi godtar og ikke, slutte å ta tilbake desse mennene som er utro gang etter gang, vi må få igjen respekten for oss selv.

En far sin oppgave nr 1 er å være far for sine barn, og god kommunikasjon med alle tanter, onkler, besteforeldre og x er svært positive greier i den forbindelse.

Nå viser det seg at far har lyst på kjæreste, nemlig Frustrert 87. Og Frustrert 87 har litt lyst på denne trebarnsfaren. I så fall må Frustrert 87 ta han som det han er, nemlig en trebarnsfar.

Frustrert 87 , har du det som skal til? Har du det i deg? Kan du bli en positiv ressurs for hele denne storfamilien? Vil du gi deg selv til disse barna hans, og gjøre det som skal til for at de skal få det bra?

Eller vil du heller finne deg en barnløs mann?

• Liker 4
Skrevet

En far sin oppgave nr 1 er å være far for sine barn, og god kommunikasjon med alle tanter, onkler, besteforeldre og x er svært positive greier i den forbindelse.

Nå viser det seg at far har lyst på kjæreste, nemlig Frustrert 87. Og Frustrert 87 har litt lyst på denne trebarnsfaren. I så fall må Frustrert 87 ta han som det han er, nemlig en trebarnsfar.

Frustrert 87 , har du det som skal til? Har du det i deg? Kan du bli en positiv ressurs for hele denne storfamilien? Vil du gi deg selv til disse barna hans, og gjøre det som skal til for at de skal få det bra?

Eller vil du heller finne deg en barnløs mann?

Hvis jeg forstod HI rett, så ville mannen heller være sammen med eksfamilien enn hennes, de hadde tlfkontakt flere ganger daglig, de var ofte sammen. Det må da gå an å begrense dette litt av hensyn til, sin nåværende kjæreste? Faren er like god far for sine barn selv om han nå begynner å tenke litt mer på kjæresten sin?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvis jeg forstod HI rett, så ville mannen heller være sammen med eksfamilien enn hennes, de hadde tlfkontakt flere ganger daglig, de var ofte sammen. Det må da gå an å begrense dette litt av hensyn til, sin nåværende kjæreste? Faren er like god far for sine barn selv om han nå begynner å tenke litt mer på kjæresten sin?

Så er han mer knyttet til x-familien da.

Han er tydeligvis glad i besteforeldrene til barna sine.

Jeg synes også det er litt vel heftig x-telefonering, men sånn er det jo med barn og hønemor-x er.

Frustrert 87 må innse at hun holder på med en familiemann, som har en større familie. Det går sikkert fint dersom hun kan inkludere seg der hun også, men dette stiller jo også krav til mannen her. Det er han som må legge til rette for at Frustrert 87 skal bli velkommen, tatt vare på og integrert.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet

Så er han mer knyttet til x-familien da.

Han er tydeligvis glad i besteforeldrene til barna sine.

Jeg synes også det er litt vel heftig x-telefonering, men sånn er det jo med barn og hønemor-x er.

Frustrert 87 må innse at hun holder på med en familiemann, som har en større familie. Det går sikkert fint dersom hun kan inkludere seg der hun også, men dette stiller jo også krav til mannen her. Det er han som må legge til rette for at Frustrert 87 skal bli velkommen, tatt vare på og integrert.

Enig i dette, hvis han viser vilje til å la sin kjæreste til å ta del i det. Gjør han det,ts, eller er du utenfor?

Skrevet

Bra å ha et godt forhold til eksen, men å ha eksen som bestis, snakke sammen flere ganger daglig, betro eksen alle de private tingene til nåværende kjæreste, og så videre, det er helt sykt!

Om man skal ha et forhold til et annet menneske, så bør man ha noe å tilby den personen.

Tillit er vel et minimum. Tid, interesse.

Denne karen her er ikke klar for noe forhold til en annen person en eksen, det er tre personer i samlivet sånn det er i dag. Jeg hadde trekt meg ut.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...