AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Vurderer sterkt å slå opp med samboeren over 7 år. Hvilke praktiske ting kan jeg gjøre klart før jeg evt kommer så langt? Det er han som må flytte ut, vi har nylig flyttet så mye er i pappesker, men tenkte kanskje å dele opp pappeskene mens han er på jobb og gjøre ting litt klart? Jeg ønsker ikke å kanskje slå opp, også må han være her hver dag i en uke for å ordne det praktiske når han er knust. Hvis jeg slår opp vil jeg bare at han skal fordufte så jeg kan komme meg videre... Anonymous poster hash: e62ce...cbb
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Bare si det uten foreberedelser og så reiser du bort noen dager.. Anonymous poster hash: 34cc0...f70 2
Gjest BettyBoop Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Vurderer sterkt å slå opp med samboeren over 7 år. Hvilke praktiske ting kan jeg gjøre klart før jeg evt kommer så langt? Det er han som må flytte ut, vi har nylig flyttet så mye er i pappesker, men tenkte kanskje å dele opp pappeskene mens han er på jobb og gjøre ting litt klart? Jeg ønsker ikke å kanskje slå opp, også må han være her hver dag i en uke for å ordne det praktiske når han er knust. Hvis jeg slår opp vil jeg bare at han skal fordufte så jeg kan komme meg videre... Anonymous poster hash: e62ce...cbb nei den er stygg. Du kan ikke slå opp med å kaste han på dør å be han pakke eskene sporenstreks. Han bør nå få tid til å finne en ny plass å bo før du tupper han på ræva ut 12
Smilerynker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Enig med BettyBoop. Har du så travelt, så er det kanskje du som må ut å bo et annet sted inntil han har funnet nytt. P.S. Hvor er respekten etter 7 år sammen? 13
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Viktigere enn pappesker er å finne ut av praktiske ting som hvem har rett på leiligheten? Eie eller leie? Hvem står på kontrakten? Anonymous poster hash: ebe0a...7c4
Gjest Lille-pus Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Hva er det som gjør at du har det så usigerlig travelt med å få ham til å "fordufte så jeg kan komme meg videre... " Og samtidig ikke helt vet om du vil/tenker slå opp? - du sier du vurderer. Ting må på plass etter at man faktisk er enige om at det er over. De færreste har faktisk umiddelbart et sted de kan reise til. - og siden dere nettopp har flytt dit dere nå er, så har han kanskje ingen nære venner eller familie som kan huse ham inntil han finner eget bosted heller... Dersom dere har kjøpt huset/leiligheten sammen så må det enes om takst, snakkes med bank, finnes ut av hvem som skal/kan overta huset/leiligheten og løse ut den andre fra felles lån... så har dere kanskje i løpet av disse 7 årene anskaffet møbler, hvitevarer og dess like sammen... kanskje dere bør dele dette på en rimelig måte selv om dere ikke står som felleseiere ? Det er noe med å la hverandre beholde verdigheten midt oppi nederlaget. 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Om du orker, så kan du jo pakke ned alt du vet tilhører han. Sorter det, og pakk det skikkelig. Gå også igjennom evt regninger. Hvilke tilhører deg og hvilke tilhører han. Kontakt evt de som sender ut regningene og korriger navnet på regninger slik at de kommer til riktig person, deg eller han. Endre passord på evt telefon, bank-id, pc osv. Når du gjør det slutt, ha evt en person der som kan balansere det hele slik at han ikke kan få deg til å ombestemme deg. Føles det ok å gjøre dette da vet du at det er riktig å bryte opp. Jeg antar at det har vært en lang førhistorie før din endelige beslutning om brudd. Lykke til. Anonymous poster hash: 8adf2...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #8 Skrevet 14. oktober 2013 Vel, du må regne med at han blir boende en stund til han finner et annet sted å bo. Det er vel hans hjem også, og med mindre han er voldelig eller aldri har betalt husleia kan du ikke bare kaste ham ut uten forvarsel... Da det ble slutt mellom meg og min eks bodde han i leiligheten vår i tre uker, det føltes helt greit, og var helt fair. Vi kom bedre overens etter bruddet enn den siste tiden som samboere, kanskje dere også gjør det... Om du vil han skal flytte så fort som mulig må du nesten lufte tanken for ham tidligere så han rekker å se seg om etter bolig. Eller du kan ordne med et midlertidig sted å bo selv fram til han er ute. Folk "fordufter" ikke bare fordi man ønsker det, altså... Anonymous poster hash: 5b554...bf1 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis han betaler leie har han krav på å bo der ut oppsigelsestiden for å finne seg noe nytt. Anonymous poster hash: 6f0f9...b26
Gjest Lille-pus Skrevet 14. oktober 2013 #10 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis han betaler leie har han krav på å bo der ut oppsigelsestiden for å finne seg noe nytt. Anonymous poster hash: 6f0f9...b26 Han trenger ikke betale leie dersom han er deleier i huset/leiligheten og bostedet og det eventuelle lånet i sin helhet ikke er overført til den andre parten.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Hva er greia med å be ts være politisk korrekt ved det her bruddet når dere ikke vet noe som helst av grunnen til at hun ønsker seg ut av samboerforholdet? Ei heller vet dere noe som helst av hvem navnet står på etc etc etc. Forstår godt ønsket med å få avsluttet så fort som mulig. Da ligger det som regel tunge ting bak. Anonymous poster hash: 8adf2...7f4 1
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Hva er greia med å be ts være politisk korrekt ved det her bruddet når dere ikke vet noe som helst av grunnen til at hun ønsker seg ut av samboerforholdet? Ei heller vet dere noe som helst av hvem navnet står på etc etc etc. Forstår godt ønsket med å få avsluttet så fort som mulig. Da ligger det som regel tunge ting bak. Anonymous poster hash: 8adf2...7f4 jojo men om han ikke har noe sted å være da?
Gjest Lille-pus Skrevet 14. oktober 2013 #13 Skrevet 14. oktober 2013 Hva er greia med å be ts være politisk korrekt ved det her bruddet når dere ikke vet noe som helst av grunnen til at hun ønsker seg ut av samboerforholdet? Ei heller vet dere noe som helst av hvem navnet står på etc etc etc. Forstår godt ønsket med å få avsluttet så fort som mulig. Da ligger det som regel tunge ting bak. Anonymous poster hash: 8adf2...7f4 Enkelt og greit for å spare TS for urimelig mye bråk og problemer (også økonomiske problemer dersom deres bosted er felles eie).
Gjest SweetSunshine Skrevet 14. oktober 2013 #14 Skrevet 14. oktober 2013 Vurderer sterkt å slå opp med samboeren over 7 år. Hvilke praktiske ting kan jeg gjøre klart før jeg evt kommer så langt? Det er han som må flytte ut, vi har nylig flyttet så mye er i pappesker, men tenkte kanskje å dele opp pappeskene mens han er på jobb og gjøre ting litt klart? Jeg ønsker ikke å kanskje slå opp, også må han være her hver dag i en uke for å ordne det praktiske når han er knust. Hvis jeg slår opp vil jeg bare at han skal fordufte så jeg kan komme meg videre... Anonymous poster hash: e62ce...cbb Jeg hadde blitt forbanna hvis samboeren min gjennom 7år(!!!) hadde pakka sammen tingene mine og forventet at jeg skulle fordufte, og dette helt uten forvarsel. Kom igjen da, dame! Litt respekt er da greit å vise etter så mange år?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #15 Skrevet 14. oktober 2013 Han trenger ikke betale leie dersom han er deleier i huset/leiligheten og bostedet og det eventuelle lånet i sin helhet ikke er overført til den andre parten. Kverrulant. Poenget var at dersom han betaler for seg har han også visse rettigheter, og at TS derfor må ta hensyn til disse. (Gjelder også uansett årsak til bruddet, AB#11) Anonymous poster hash: 6f0f9...b26
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #16 Skrevet 14. oktober 2013 Er det et ekstremt dårlig forhold TS? Har han plaget deg på noe vis? Er det sjanse for at han ikke vil ta bruddet med fatning? Da kan du planlegge litt... Ellers er det best å prate først, så finne ut av praktiske ting. Da det ble slutt mellom meg og typen var vi fra hverandre litt, så hjalp vi hverandre å pakke, bodde til og med sammen fortsatt en liten stund, så vasket vi og dro hvert til vårt. Anonymous poster hash: 88e80...f98
Gjest Lille-pus Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Kverrulant. Poenget var at dersom han betaler for seg har han også visse rettigheter, og at TS derfor må ta hensyn til disse. (Gjelder også uansett årsak til bruddet, AB#11) Anonymous poster hash: 6f0f9...b26 Dette er ikke kverulering, - det er derimot en meget viktig presisering av hva man kan og ikke kan gjøre. Om man bor i en bolig man selv er eier/deleier av så har den andre ingen rett overhodet til å kreve at man skal betale leie for å bo i sitt eget eie. Endret 14. oktober 2013 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #18 Skrevet 14. oktober 2013 Dette er ikke kverulering, - det er derimot en meget viktig presisering av hva man kan og ikke kan gjøre. Om man bor i en bolig man selv er eier/deleier av så har den andre ingen rett overhodet til å kreve at man skal betale leie for å bo i sitt eget eie. Jesus. Hvorfor tror du de eier sammen? Enten betaler han leie, eller så deleier han, uansett kan han ikke pælmes ut på to timers varsel, samme hvor mange pappesker TS sanker. (Dersom han bor gratis kan hun være mer brutal, men det er mindre sannsynlig.) Anonymous poster hash: 6f0f9...b26
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #19 Skrevet 14. oktober 2013 Dette skjedde meg, min eksamboer igjennom 6 år bare fant ut at det var slutt (han var utro) så måtte jeg ut av leiligheten vi kjøpte sammen, men hadde bare bodd der i 2 mnd. Jeg var i sjokk der han gav meg tingene mine og jeg stod igjen med ingenting. Dette er snart 10 ¨år siden og jeg er like forbannet og bitter på måten det ble gjort på. Jeg mistet bolig og ting, og det var egentlig ulovlig. Sjokket var så stort at det var for sent når jeg fikk summet meg. Dersom du TS ikke har noen annen grunn (vold,misbruk etcetc) enn at du bare vil gjøre det slutt, så gjør det inderlig ikke slik. Det bare ødelegger mer enn nødvendig og er nedverdigende. Ikke minst er det ødeleggende for deg selv. Min eks i dag er så flau at han ikke tør å se meg i øyene, og han mistet vennene sine grunnet dette. Det sier noe.. Anonymous poster hash: bd4af...cd4
Gjest BettyBoop Skrevet 14. oktober 2013 #20 Skrevet 14. oktober 2013 Dette skjedde meg, min eksamboer igjennom 6 år bare fant ut at det var slutt (han var utro) så måtte jeg ut av leiligheten vi kjøpte sammen, men hadde bare bodd der i 2 mnd. Jeg var i sjokk der han gav meg tingene mine og jeg stod igjen med ingenting. Dette er snart 10 ¨år siden og jeg er like forbannet og bitter på måten det ble gjort på. Jeg mistet bolig og ting, og det var egentlig ulovlig. Sjokket var så stort at det var for sent når jeg fikk summet meg. Dersom du TS ikke har noen annen grunn (vold,misbruk etcetc) enn at du bare vil gjøre det slutt, så gjør det inderlig ikke slik. Det bare ødelegger mer enn nødvendig og er nedverdigende. Ikke minst er det ødeleggende for deg selv. Min eks i dag er så flau at han ikke tør å se meg i øyene, og han mistet vennene sine grunnet dette. Det sier noe.. Anonymous poster hash: bd4af...cd4 hjelpes. Håper i det minste han kjøpte deg ut hvis du hadde betalt for halvparten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå