Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt idag 1 dag etter IKM. Har syklus på 28 dager.

Er jeg 2 uker på veg eller 4? Blir så forvirret av dette... :S

Jeg skjønner det at babyen bare er 2 uker, men hvis noen spør, hvor hva sier jeg da? 2 eller 4?

Anonymous poster hash: 4b3a2...7bf
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

4, i Norge regner man alltid i mors uker.

Gratulerer med graviditeten :)

Endret av Nerine_
Skrevet

Husk at det ofte er best å vente med å fortelle om graviditet til andre enn ens mann til etter at ultralyd er gjennomført.

Anonymous poster hash: 898cb...925
Skrevet

Husk at det ofte er best å vente med å fortelle om graviditet til andre enn ens mann til etter at ultralyd er gjennomført.

Eeh, javel? Kan du begrunne?

Anonymous poster hash: e2e65...a67

Skrevet

Hvorfor det?

Jada, jeg vet at risiko for å miste er størst de første 12 ukene (ca 15% mister i løpet av denne perioden), Men så lenge man er inneforstått med det og er forberedt på at man kanskje må fortelle at det ikke gikk bra, så er "best å vente" bare tøys.

Du er forøvrig 4 uker på vei, TS.

• Liker 2
Skrevet

Det "vanlige" er vel å vente 12 uker. Med tanke på at ultralyd ikke er før i uke 17-19 så synes jeg det er veldig lenge å vente. Vi ventet til etter uke 12 for sikkerthets skyld. Broren min fortalte etter 4 uker. Det samme gjorde fetteren min, men så mistet de babyen, så med neste så ventet de med å si noe.

• Liker 1
Skrevet

Det "vanlige" er vel å vente 12 uker. Med tanke på at ultralyd ikke er før i uke 17-19 så synes jeg det er veldig lenge å vente. Vi ventet til etter uke 12 for sikkerthets skyld. Broren min fortalte etter 4 uker. Det samme gjorde fetteren min, men så mistet de babyen, så med neste så ventet de med å si noe.

Leste for ikke så lenge siden at 8 uker er de nye 12 ukene. Med det mente de at det er så og si like trygt å si ifra etter 8 som 12 uker.

Anonymous poster hash: dab1f...9e3

Skrevet

Leste for ikke så lenge siden at 8 uker er de nye 12 ukene. Med det mente de at det er så og si like trygt å si ifra etter 8 som 12 uker.

Anonymous poster hash: dab1f...9e3

Det stemmer vel ikke helt. Risikoen for SA er fortsatt høyere mellom uke 8-12, enn hva den er etter uke 12.

• Liker 1
Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Risikoen for SA er fortsatt høyere mellom uke 8-12, enn hva den er etter uke 12.

Ja det tror jeg også. Kan vel kanskje ha noe med at ungen etter uke 12 får næring fra morkaka? Uten at jeg vet dette sikkert. Men det er hvertfall det som er grunnen til at de fleste kun har svangerskapskvalme de første 12 ukene. Før det får ungen næring fra eggstokkene eller noe?

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke, men leste det i bunn av denne artikkelen. Jeg er nødt til å si det på jobb så fort jeg vet det uansett så er ikke så farlig for min del om det er "trygt" å innformere sjefen. Det er iallfall ikke trygt å gå på jobb gravid.

Skrevet

Jeg vet ikke, men leste det i bunn av denne artikkelen. Jeg er nødt til å si det på jobb så fort jeg vet det uansett så er ikke så farlig for min del om det er "trygt" å innformere sjefen. Det er iallfall ikke trygt å gå på jobb gravid.

Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men for de fleste så går det helt fint å gå på jobb når man er gravid. Det er klart hvis man er i en jobb som ikke er forenelig med å være gravid så kan det jo være greit å gi beskjed så fort som mulig :)

Skrevet

Slik er det med meg også. Har ikke så mye valg. Sa i fra med en gang jeg testet positivt med begge mine ettersom det ikke er trygt for gravide på min arbeidsplass. Får svangerskapspenger i stedet.

Anonymous poster hash: b0bff...433

Skrevet

Så når mange offisielt sier de er 12 uker på veg, så er man egentlig 10 uker på veg?

Anonymous poster hash: 3fd69...0c9

Skrevet

Så når mange offisielt sier de er 12 uker på veg, så er man egentlig 10 uker på veg?

Anonymous poster hash: 3fd69...0c9

Nei, man er 12 uker. Fosteret derimot er bare 10 uker.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men for de fleste så går det helt fint å gå på jobb når man er gravid. Det er klart hvis man er i en jobb som ikke er forenelig med å være gravid så kan det jo være greit å gi beskjed så fort som mulig :)

Jeg har en slik jobb at jeg må si ifra. Jobber med kjemikalier som gir økt risiko for fosterskade.

Skrevet

Jeg har en slik jobb at jeg må si ifra. Jobber med kjemikalier som gir økt risiko for fosterskade.

Ja da ville jeg ikke ha ventet nei :) Best å ikke ta noen sjanser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...