Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker håret som oftest hver tredje dag. Har også byttet shampo flere ganger. Likevel blir håret mitt da altså så fort fett! Det ser helt forferdelig ut på toppen -og jeg aner ikke hvordan jeg skal bedre det! Har forsøkt osis+ dust tørrshampo, bytte shampo, hårkur, klippe, stripe, vaske oftere og vaske sjeldnere.. Men det blir ikke bedre :grine: I tillegg til dette klør det noe helt infernalsk til tider, så jeg skal kjøpe en shampo på apoteket til rundt hundrelappen som visstnok kan hjelpe.

Så.. i mitt desperate sinn, spør jeg nå etter hjelp her! Er det noen som har vært i samme situasjon, eller vet hva jeg kan gjøre? For dette her går bare ikke. Kan ikke vaske håret hver dag (ikke bra verken for hår, miljø eller økonomi!)..

:vetikke:

Anonymous poster hash: 5f3f7...898
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du ikke har de riktige produktene til din hår/hud type.

Bruker du balsam på toppen av hodet? Hvis ja, slutt med det og bruk det heller kun i lengdene :)

Skrevet

Hvilke shampoer har du brukt?

Anonymous poster hash: 7eea6...7bd
Skrevet

Bruker du balsamen over hele håret? Jeg fant ut at det gjorde håret mitt fettete, nå bruker jeg balsam i halve håret, og ikke ved hodebunnen.

Skrevet

Jeg bruker ikke balsam ved hodebunnen, kun i tuppene.

Har brukt shampoer som Loreal, Redken, KMS, BioSilk, Joico, Tigi, Wella og alle butikkshampoene..

Skrevet

Bruker du hårolje? Stylingprodukter? "Diller" du mye med håret? Børster det ofte? Alle disse tingene gjør det fortere fett.

Mitt hår er også rimelig fett etter 3 dager, men jeg vasker det ved behov (om jeg skal ut på noe eller om det føles veldig skittent og fett). Enten annenhver dag og noen ganger hver 3.

Jeg har nesten sluttet å bruke balsam i dusjen og bruker en leave-in balsam etter vask i stedet. Da har jeg mer kontroll på hvor den havner. Om jeg vet at jeg ikke får vasket håret på noen dager, så setter jeg det gjerne opp i en hestehale. Det hjelper også om jeg føner litt volum i håret etter vask (med rundbørste), så det ikke blir hengende tungt og rett ned.

Skrevet

Er det sånn at det er fett rett etter at du har vasket det også? Mitt blir sånn innimellom. Da bruker jeg enten define renseshampo, eller hvis jeg er desperat - zalo. Det funker faktisk. Gni zalo godt inn i hodebunnen, skyll godt ut, bruk vanlig shampo, bruk balsam men ikke i hodebunnen. Hvis jeg bruker zalo en gang hver tredje måned eller noe holder håret seg fint selv om jeg bare vasker det 3-4 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 68e05...580
  • Liker 4
Skrevet

Eggehvite fungerer godt mot fett hår :)

• Liker 1
Skrevet

Bruker du hårolje? Stylingprodukter? "Diller" du mye med håret? Børster det ofte? Alle disse tingene gjør det fortere fett.

Mitt hår er også rimelig fett etter 3 dager, men jeg vasker det ved behov (om jeg skal ut på noe eller om det føles veldig skittent og fett). Enten annenhver dag og noen ganger hver 3.

Jeg har nesten sluttet å bruke balsam i dusjen og bruker en leave-in balsam etter vask i stedet. Da har jeg mer kontroll på hvor den havner. Om jeg vet at jeg ikke får vasket håret på noen dager, så setter jeg det gjerne opp i en hestehale. Det hjelper også om jeg føner litt volum i håret etter vask (med rundbørste), så det ikke blir hengende tungt og rett ned.

Jeg bruker varmebeskyttende spray og hårolje i tuppene en gang i blant. Børster det to ganger om dagen maks; en når jeg står opp og en når jeg legger meg.

Ja, det er slik jeg også prøver på; ved behov. Men når det behovet blir oftere og oftere og jeg ikke gjør noe annerledes med håret, begynner jeg å lure litt på hva jeg gjør galt :P

Rundbørste er knall! Bruker det selv til tider etter vask for -som deg- å få litt volum i det :)

Skrevet

Skifter du sengetøy ofte nok? Søstera mi var fæl på å ikke skifte spesielt ofte og lå og gnidde hodet sitt mot putetrekket som hadde vært på alt for lenge. Tenk på hva håret ditt er borti i løpet av dagen og om noe kan gi en forklaring.

Klima og aktivitet utendørs har også en del å si. Når jeg er hjemme på bygda går jeg et par dager uten at håret ser mer skittent eller fett ut. Går jeg i byen en dag ser det fett ut og må vaskes..

Anonymous poster hash: 813be...c21
Skrevet

Skifter sengetøy alt fra hver uke til hver andre uke. Har tenkt den tanken selv at det kan være sengetøyet, men er det nødvendig å skifte det oftere enn det jeg gjør, da? :/
Det kan ha noe med byen, da jeg bor i Oslo og er mye ute. Jeg er også mye ute i skog og mark.

Skrevet

Jeg bruker varmebeskyttende spray og hårolje i tuppene en gang i blant. Børster det to ganger om dagen maks; en når jeg står opp og en når jeg legger meg.

Ja, det er slik jeg også prøver på; ved behov. Men når det behovet blir oftere og oftere og jeg ikke gjør noe annerledes med håret, begynner jeg å lure litt på hva jeg gjør galt :P

Rundbørste er knall! Bruker det selv til tider etter vask for -som deg- å få litt volum i det :)

Skrevet

Varmebeskyttende spray gjør håret fett. Skjønte ikke helt om du brukte den av og til eller om det var håroljen du brukte av og til.

Men du må vaske håret to ganger. Balsam kun i tuppene. Skru ned temperaturen på vannet. Bruk renseshampo innimellom.

Skrevet

Skifter sengetøy alt fra hver uke til hver andre uke. Har tenkt den tanken selv at det kan være sengetøyet, men er det nødvendig å skifte det oftere enn det jeg gjør, da? :/

Det kan ha noe med byen, da jeg bor i Oslo og er mye ute. Jeg er også mye ute i skog og mark.

Vel, om du legger deg med fett hår en dag, og rent hår det neste så vil det rene håret bli mer skittent av å ligge på samme puta. Men når du skifter så ofte er det neppe et problem :)

Du kan jo prøve å ikke bevege deg så mye utendørs noen dager og se om det blir bedre da. Så får du i alle fall bekreftet eller utelukket at håret ditt er veldig sensitivt for vær og miljø.

Anonymous poster hash: 813be...c21

Skrevet

Forsøk en shampoo uten sulfater, f.eks. fra Alterna eller Pureology. SLS og SLES irriterte hodebunnen min noe fryktelig slik at det både klødde og ble fort fet, så raskt bedring etter jeg bytta. :-)

Skrevet

Jeg får ufattelig fett hår av hårolje, uansett om det er en liten dråpe som bare tas helt ut i tuppene. Det fungerer best for meg med bare rundbørste og føner egentlig, men så gidder jeg som regel ikke og setter det opp i stedet.

Vind er en synder for meg.. om det blåser eller om jeg kjører med bilvinduet åpenet og sånt blir håret fett kjempefort om jeg ikke har det oppsatt i hestehale.

Skrevet

Det høres ut som du har fått en type soppinfeksjon i hodebunnen. Hadde det samme for en måneds tid tilbake. Det er veldig vanlig. Håret kunne se fett ut rett etter føning, og det kunne klø skikkelig. Jeg har hatt dette flere ganger, og bruker enten Fungoral eller Selukos for det. Det er shampo mot hodebunnseksem/sopp som fås på apoteket. Et par vask, så er du fin igjen ;) Ikke styr med nye dyre shampoer og andre kjerringråd, hvis det virkelig plager deg, er det som regel bortkastet tid og penger. Dra på apoteket, du.

• Liker 1
Skrevet

Mitt hår ble mye bedre når jeg kutta balsamen. Håret ser ikke noe verre ut, er litt mer stress å greie det ut, men det går helt fint. Hårbørsten tangle teezer er gull verdt :) Kanskje verdt et forsøk?

Skrevet

Hei :) har hatt noen perioder hvor håret mitt har vært skikkelig fett. Men dette er ikke noe jeg har opplevd på veldig lenge. Kan sikkert gå en hel uke uten å få fett hår. Bruker bare vanlig shampo og balsam fra dagligvarebutikken, som regel define maroccan argan oil. Uansett det jeg gjorde de gangene jeg slet med fett hår var å vaske håret i vanlig grønnsåpe. Mange vil sikkert fraråde dette, men det funket for meg i hvert fall. Jeg skal ikke anbefale det i tilfelle det er skadelig for håret og kanskje skadelig for andre ting også, men det var slik jeg reparerte min fettete hodebunn og fikk ingen problemer. Trengte bare å gjøre det 1-2 ganger så var håret tilbake til normalt og jeg brukte vanlig shampo.

Anonymous poster hash: 84e33...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...