AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Del Skrevet 13. oktober 2013 Hei! Er det noen som har vært med på gardeball eller andre årsfester i forbindelse med militæret. Altså være "daten" til noen. Kjæresten min snakket om vi skulle dra på årsfest til den bataljonen han er i, TMBN. Merket jeg fikk litt panikk, har aldri vært med på noe slikt før. Noe råd/tips om alt mulig ang slike arrangementer? Need help!! Anonymous poster hash: a31bd...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hecubaa Skrevet 13. oktober 2013 #2 Del Skrevet 13. oktober 2013 Det er kjempestas! Fin middag, taler, dans osv. Ta på deg ballkjolen, sett opp håret og få deg en uforglemmelig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivetPåNytt Skrevet 13. oktober 2013 #3 Del Skrevet 13. oktober 2013 Det er kjempestas! Fin middag, taler, dans osv. Ta på deg ballkjolen, sett opp håret og få deg en uforglemmelig kveld Herregud, gleder meg og gruer meg allerede! Men, jeg er ikke så flink til å ordne håret mitt selv. Vil jo se ganske flott ut! Sminken er ikke noe problem. Noen tips til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 14. oktober 2013 #4 Del Skrevet 14. oktober 2013 Få fiksa håret ditt hjå ein frisør, er så styr å ikkje vite om ein får det til sjølv. Anten det eller så kan du ta fatt på øvinga no - eg sette alltid opp håret sjølv når eg var på bal, men ein må øve litt. Eit anna tips er å ha to par sko, eitt som er godt å gå i, og å ha eit sjal eller noko slikt dersom det blir kaldt. Jau: og ein et ikkje med hanskane på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Del Skrevet 14. oktober 2013 Handsker er et must, eller det var i hvert fall det for noen år siden. Lær deg vals og det å gå polonise. Ikke drikk for mye alkohol og spis pent med bestikket. Pynt deg som om du skulle i et bryllup. Nyt kvelden, det gjorde jeg. Anonymous poster hash: 4a969...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #6 Del Skrevet 14. oktober 2013 Hei! Er det noen som har vært med på gardeball eller andre årsfester i forbindelse med militæret. Altså være "daten" til noen. Kjæresten min snakket om vi skulle dra på årsfest til den bataljonen han er i, TMBN. Merket jeg fikk litt panikk, har aldri vært med på noe slikt før. Noe råd/tips om alt mulig ang slike arrangementer? Need help!! Anonymous poster hash: a31bd...4db Så kjekt det blir :-) Du må ha ballkjole, høyhælte sko (lurt å ta med et par ekstra sko som er gode å gå i) fin sminke, men ikke overdriv, gå til frisør å få ordna håret ditt, ikke drikk deg full. Kos deg. Anonymous poster hash: 1d15f...187 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #7 Del Skrevet 14. oktober 2013 På årsfesten til TMBN er det mørk dress eller galla som gjelder. Det er, heldigvis, ikke ball. How to dress for a Gala Trenger ikke stresse veldig med håret, mange som har løst hår i forskjellige varianter. Vals, polonese og hansker trenger du ikke tenke på. Anonymous poster hash: 489b3...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 14. oktober 2013 #8 Del Skrevet 14. oktober 2013 På årsfesten til TMBN er det mørk dress eller galla som gjelder. Det er, heldigvis, ikke ball. How to dress for a Gala Trenger ikke stresse veldig med håret, mange som har løst hår i forskjellige varianter. Vals, polonese og hansker trenger du ikke tenke på. Anonymous poster hash: 489b3...35e Mørk dress og galla er i eit stykkje frå kvarandre på formalitetsskalaen - i mellom kjem smoking. I Forsvaret vil gallaantrekk 2 (med bandstriper) vere tilsvarande smoking, og det er nok det ein vil bruke på ein slik fest som du seier. Mørk dress vil vere tilsvarande serviceuniform, og sidan mange offiserar brukar det til dagleg, vil nok ein slik fest føre til at dei fleste flekkar ut den svarte. For ordens skuld snakkar eg om Hæren no. Dersom det berre er gallaantrekk 2 som gjeld er det tilsvarande smoking, og du kan komme unna med ein cocktailkjole. Då treng du ikkje å tenkje på hanskar heller. Det er fint, hanskar er slitsamt. Men dei fleste vil nok stille i lang kjole, det er vanleg at kvinnene pyntar seg noko meir enn dei kleskoden tilseier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Del Skrevet 14. oktober 2013 Når jeg skriver mørk dress eller galla, tenker jeg på antrekket menn ikler seg: Mørk dress eller gallauniform (som faktisk er godkjent til galla, gjerne med sabel) Det er svært få, om noen, av de som drar på årsfesten til TMBN som har på seg serviceuniform. Det er stort sett enten gallauniform eller mørk dress. Anonymous poster hash: 489b3...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 15. oktober 2013 #10 Del Skrevet 15. oktober 2013 Når jeg skriver mørk dress eller galla, tenker jeg på antrekket menn ikler seg: Mørk dress eller gallauniform (som faktisk er godkjent til galla, gjerne med sabel) Det er svært få, om noen, av de som drar på årsfesten til TMBN som har på seg serviceuniform. Det er stort sett enten gallauniform eller mørk dress. Anonymous poster hash: 489b3...35e Eg kjenner både dei sivile og dei militære kleskodane (og at ein opplyser berre om mannens antrekk), det eg stussa på var at nokon ville stille opp på ein slik fest "berre" i mørk dress, som jo svarar til ein variant av serviceuniformen og som eg ville rekna som grovt underpynta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #11 Del Skrevet 15. oktober 2013 Det har nok mye med at det "bare" er årsfesten til én bataljon, det er ikke fryktelig formelt og det er nok viktigere for de å få med alle, enn å bare ha fest for de som har tatt seg råd til å kjøpe galla-uniform. Det er jo ikke slik at gallaantrekket er det letteste å få tak i heller. Da er det nok bedre å sette kleskoden til Mørk Dress, for å få med så mange som mulig. Er i hvert fall det mest logiske jeg klarer resonnere meg frem til. Anonymous poster hash: 489b3...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå