AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Er dere redde for innbruddstyver/blottere/kikkere? Jeg bor selv i første etasje siden jeg har katt. Er liksom aldri redd for å bli drept og sånn. Har bare opplevd noe ekkelt en gang og da var det en full mann som snakket til katten min, helt inntil soveromsvinduet. Er også masse leiligheter rundt her så hvis noe skulle skje er jeg ganske sikker at jeg hadde fått hjelp fort. Men det er veldig mange som ikke skjønner at jeg tør. Er det noen som har opplevd noe ekkelt, som bor i første etasje? Eller trives dere med det? Tenker nå primært på blokkleiligheter Anonymous poster hash: 09a62...cbe
Honey Dew Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Tror nok at du er trygg. Bare trekk gardinene foran vinduene om kvelden. Jeg vet hvordan du føler det. Har bodd i 1. etasje selv, men med sikkerhetslenke og kikkhull i døren, har jeg vært relativt avslappet. 1
belle_ Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Nå bor jeg i andre etasje selv, og det er mye skumlere ting som skjer her enn da jeg bodde i første etasje. Stortrivdes i første etasje, hadde egen hage og balkong på forsiden og baksiden av leiligheten. Aldri noe skummelt som skjedde. Hadde sorte gardiner i stua, så ingen kunne se inn når jeg lukket de. Hagen og balkongen var også stor, så man måtte på en måte gå gjennom den for å komme til vinduet. Nå var dette et relativt rolig strøk, men hørte om folk som hadde hatt innbrudd og tilsvarende, men jeg følte meg aldri utrygg. Beste stedet jeg har bodd
Gjest Funky Punk Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Noen ganger så trekker jeg for gardinene om kvelden siden alle som går på veien kan se rett inn i stua vår Bortsett fra det så bekymrer jeg meg ikke så veldig
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg er ikke redd i det hele tatt, har svære trepersienner som er trukket ned. Kommer vel litt an på hvor man bor og, her er det rolig heldigvis. Hadde jeg bodd på Grønland/Grünerløkka derimot hadde jeg vært mer engstelig. Anonymous poster hash: 09a62...cbe
Slimproppen Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Bor i 1 etg og føler meg trygg som bare det. Har persienner nedtrukket evn panelgardiner trukket for om kvelden. Sover med vinduet åpent også, men det er jo med barnesikring. Syns det er best å bo i høyden, men for meg dreier det seg om innsyn. 1
Gjest Evelynita Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 Nei, jeg er ikke redd i det hele tatt. Jeg har en liten hageflekk utenfor og så hekk, så folk som går forbi ser jo ikke inn, da må de inn gjennom hekken og det er jeg ikke redd for at noen gjør.
Gjest white tiger Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Nå bor jeg i tomannsbolig og ikke i blokk, men boligen er sånn at det er en vei rett utenfor der det går en del folk. Det er kun verandaen som er mellom dem og stue- og kjøkkenvinduene mine, og folk har fullt innsyn. Jeg er ikke redd for innbruddstyver/kikkere og sånt, men jeg synes det er litt ubehagelig at alle som går forbi har fritt innsyn til hva vi gjør i vårt eget hjem. Jeg er oppvokst på bygda nesten uten naboer og iallfall ingen som hadde noe som helst innsyn. Det eneste var bestemor (nærmeste nabo) som av og til kunne finne på å plutselig stå å kikke inn vinduene i 2. etasje fra verandaen der. Men egentlig synes jeg det er tryggere her enn der jeg vokste opp. Her tenker jeg at vi bor såpass tett at jeg har masse folk rundt meg hele tiden, mens der jeg vokste opp føltes det litt som om jeg var mutters alene på kloden når jeg var alene hjemme og det var mørkt.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Innbrudd 24/7, hatet å bo i 1 etasje Anonymous poster hash: c1c1a...9bb 1 1
Slimproppen Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Innbrudd kan like gjerne skje i 3 etg. Har bodd mye i 1 etg og aldri opplevd noe ubehagelig. Men da jeg bodde i 7 etg derimot, innbrudd. Heldigvis var jeg ikke hjemme Hvis du bor i 1 etg og føler deg usikker, skaff deg alarm!
Merccer Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 Innbrudd kan like gjerne skje i 3 etg. Har bodd mye i 1 etg og aldri opplevd noe ubehagelig. Men da jeg bodde i 7 etg derimot, innbrudd. Heldigvis var jeg ikke hjemme Hvis du bor i 1 etg og føler deg usikker, skaff deg alarm! Altså jeg bor i 1 etg. midt i Bergen sentrum (ikke så langt fra nygårdsparken) jeg får ofte gjerne besøk fra tyver, og det er ikke like gøy. Derimot kompisen over meg har aldri hatt innbrudd, kommer nok an på hvor du bor. Vil tro det er mer innbrudd i Bergen/Oslo, de store byene enn hva det er i småbyer.
Slimproppen Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Altså jeg bor i 1 etg. midt i Bergen sentrum (ikke så langt fra nygårdsparken) jeg får ofte gjerne besøk fra tyver, og det er ikke like gøy. Derimot kompisen over meg har aldri hatt innbrudd, kommer nok an på hvor du bor. Vil tro det er mer innbrudd i Bergen/Oslo, de store byene enn hva det er i småbyer. Jeg er fra Oslo, og det var der jeg bodde da det var innbrudd i 7 etg. Jeg har også bodd i 1 etg i Oslo uten at det har vært innbrudd. Et vennepar bodde i Oslo i 2 etg uten å noensinne ha innbrudd. Så flyttet de ut av byen og hadde innbruddsforsøk flere ganger og måtte skaffe seg alarm.
Yesterday Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Har siden jeg flyttet fra mine foreldre bare bodd i første etasje flere plasser. Det ekleste jeg har opplevd var en natt til lørdag når jeg bodde i en hybel som student. Da ble jeg vekket av noen som hamret løs på vinduet mitt. Skvatt og ble så redd at jeg dro dyna over hodet og turte ikke sjekke Så på mobilen i tilfelle det var noen jeg kjenner som hadde ringt først, hadde lyden av, men var ingenting nytt på mobilen. Så vet ikke hvem det var. Vedkommede stod å banket i ca 20 min med noen pauser, men jeg var for redd for å sjekke Var veldig sjenert da, men jeg kunne jo bare løftet på gardina. Men latet heller som jeg ikke var der. En annen gang når jeg leide en leilighet og hadde et blomsterbed foran stuevinduet og jeg satt ved vinduet (på veggen ved siden av meg) så så jeg en politimann som plutselig løp forbi i blomsterbedet, jeg ble litt redd da. Men gikk ut og spurte hva som skjedde og da sa han at noen på rømmen løp den veien men jeg hadde ikke sett noen og sa det, så da gikk han der i fra. Vet ikke hvem på rømmen det var, forhåpentligvis ikke en morder Her jeg bor nå så skvetter jeg flere ganger fordi det stadig spurter katter forbi vinduene, på plena utenfor
Mormont Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg bor i 1. etasje, syns det er litt ekkelt noen ganger. Har planen klar hvis noen bryter seg inn gjennom vinduet Ellers plager det meg ikke noe særlig, syns det er langt mer irriterende at alle som går forbi ser rett inn i stua vår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå