Gå til innhold

Årsfest/gardeball i militæret - noen med råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har vært med på gardeball eller andre årsfester i forbindelse med militæret. Altså være "daten" til noen.

Kjæresten min snakket om vi skulle dra på årsfest til den bataljonen han er i, TMBN. Merket jeg fikk litt panikk, har aldri vært med på noe slikt før.

Noe råd/tips om alt mulig ang slike arrangementer?

Need help!!

Anonymous poster hash: a31bd...4db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kle deg etter kleskoden og les deg opp på skikk og bruk, så går det bra.

Anonymous poster hash: 7a68b...d0d
  • Liker 2
Skrevet

Kle deg etter kleskoden og les deg opp på skikk og bruk, så går det bra.

Anonymous poster hash: 7a68b...d0d

Ja, det tror jeg ikke blir noe problem.

Men jeg regner med at siden det blir servert alkohol der - vin, øl osv. Og kanskje drinker etterhvert? jeg vet ikke. Så er det kanskje 20 års grense. Problemet er at jeg bare er 19...

Skrevet (endret)

Det er kjempestas! Fin middag, taler, dans osv.

Ta på deg ballkjolen, sett opp håret og få deg en uforglemmelig kveld :)

PS: De fleste gardister er vel under 20 år selv så ikke tenk på alder!

Endret av Hecubaa
Skrevet

Det er kjempestas! Fin middag, taler, dans osv.

Ta på deg ballkjolen, sett opp håret og få deg en uforglemmelig kveld :)

PS: De fleste gardister er vel under 20 år selv så ikke tenk på alder!

Problemet er jo at dette ikke er garden. Dette er Telemarks bataljonen sin fest. Og utifra hva kjæresten min har fortalt meg, så er dette mye større enn gardeball. Og de fleste som er med der, er over 20. Kjæresten min er 23. Så jaa...

Skrevet

Ååh. Så heldig du er! Jeg vil også på gardeball :fnise: Lurer på om de har sånn opplegg der min er.

Skrevet

Jeg tror gardeballet er noen hakk mer formelt enn årsfesten i tmbn :) Tror festen på tmbn er mer "fest", noe som kan være en bra ting. Større betyr nødvendigvis ikke mer formelt ;)

• Liker 1
Skrevet

Sørg for å kle deg fint, les deg opp på etiketten, prøv å få deg en innføring i vals - og KOS deg! Jeg var på gardeball, og det var kjempestas! Veldig formelt, ja, men ikke spess vanskelig å tilpasse seg.

Gjest Malanthor
Skrevet (endret)

Gardeballet er ganske så formelt ja. :)

TMBN's er vel muligens noe mindre formelt.

Er et bilde her:

http://athenazahirah.blogg.no/1295048322_bilde_av_meg_fra_forr.html

Er ikke noe og stresse for. Slapp av og ro ned sommerfuglene du har i magen.

Med mindre du har tenkt og danse på bordet og slippe luft høylydt går det nok fint.

:danse:

Endret av Malanthor
Skrevet

Gardeballet er ganske så formelt ja. :)

TMBN's er vel muligens noe mindre formelt.

Er et bilde her:

http://athenazahirah.blogg.no/1295048322_bilde_av_meg_fra_forr.html

Er ikke noe og stresse for. Slapp av og ro ned sommerfuglene du har i magen.

Med mindre du har tenkt og danse på bordet og slippe luft høylydt går det nok fint.

:danse:

Har sett på det innlegget. Fikk ikke sett så mye :/ Det er litt kjedelig. Siden det er så mye av gardeball, så får man ikke høre så mye om de andre ballene/festene.

Gjest Malanthor
Skrevet

Har sett på det innlegget. Fikk ikke sett så mye :/ Det er litt kjedelig. Siden det er så mye av gardeball, så får man ikke høre så mye om de andre ballene/festene.

Bare ta det med ro. Ikke stress sånn med det. Jeg er sikker på at det kommer til og gå helt fint med deg.

Så lenge du kan oppføre deg noenlunde anstendig så ser jeg ikke problemet. Lykke til! :laugh:

Skrevet

GØØØØY :D Heldiggris! Har selv vært i Garden og var på gardeball da jeg var inne. TMBN sitt er nok ikke like strengt, det er mer julebord-stemning etter hva jeg har hørt. Ta på deg en fin kjole og bare ikke rap ved bordet så går det sikkert fint ;)

Skrevet

Takk for mange bra svar!

Nei, skal prøve å oppføre meg! Tror ikke det blir så vanskelig. Men er bare spent på hvordan hele settinga kommer til å bli.

Skrevet

Først og fremst: Gled deg! Årsfesten til TMBN er kjempefestlig!

Det er langt fra så stivt som et gardeball (etter det jeg har hørt om gardeball, i hvert fall).

Dresskode er "Mørk dress", om jeg ikke husker feil. Jeg pleier kle meg slik at jeg "matcher" samboeren når det kommer til hvor formelt det skal være. Så når han kler seg i gallauniform, sørger jeg for å kle meg i fotsid gallakjole (merk: du trenger ikke kle deg i ballkjole)

Det viktigste hele kvelden er nok å huske å IKKE si noe når man skåler for falne kamerater, men kjæresten din kommer sikkert til å minne deg på det femten ganger før skålen kommer. :P

Du trenger nok ikke stresse med at du er 19, det blir bare servert øl og vin (evt. alkoholfritt alternativ etter ønske) til maten. Om du skal ha drinker, må du kjøpe selv. Ganske sikker på at et par av damene har vært 18-19 noen år :)

Bare gled deg, du kommer til å kose deg masse! Det er langt fra så formelt som det høres ut! :)

Anonymous poster hash: 489b3...35e
Skrevet

Var på gardeball og joda det var formelt men ingen som bryr seg om du snubler litt i polonesen eller ikke er verdens flinkeste i vals, eller om du har kjole fra loppemarked. Det er en hyggelig kveld med full fest etterpå. Om det ikke er så formelt med telemarksbataljonen så har du vel hvertfall ingenting å grue deg til :) spør kjæresten din om aldersgrensa da. Det burde han vel klare å finne ut :)

Skrevet

Først og fremst: Gled deg! Årsfesten til TMBN er kjempefestlig!

Det er langt fra så stivt som et gardeball (etter det jeg har hørt om gardeball, i hvert fall).

Dresskode er "Mørk dress", om jeg ikke husker feil. Jeg pleier kle meg slik at jeg "matcher" samboeren når det kommer til hvor formelt det skal være. Så når han kler seg i gallauniform, sørger jeg for å kle meg i fotsid gallakjole (merk: du trenger ikke kle deg i ballkjole)

Det viktigste hele kvelden er nok å huske å IKKE si noe når man skåler for falne kamerater, men kjæresten din kommer sikkert til å minne deg på det femten ganger før skålen kommer. :P

Du trenger nok ikke stresse med at du er 19, det blir bare servert øl og vin (evt. alkoholfritt alternativ etter ønske) til maten. Om du skal ha drinker, må du kjøpe selv. Ganske sikker på at et par av damene har vært 18-19 noen år :)

Bare gled deg, du kommer til å kose deg masse! Det er langt fra så formelt som det høres ut! :)

Nå ble jeg utrolig letta merket jeg. Endelig noen som har vært på årsfesten dems! hehe

For kjæresten min fortalte meg at TMBN sin årsfest er mye større enn Gardeball, og da tenkte jeg enda mer høytidlig. Men var sikkert ikke det han mente. Så jeg ble jo super stressa, haha.

Skrevet

Nå ble jeg utrolig letta merket jeg. Endelig noen som har vært på årsfesten dems! hehe

For kjæresten min fortalte meg at TMBN sin årsfest er mye større enn Gardeball, og da tenkte jeg enda mer høytidlig. Men var sikkert ikke det han mente. Så jeg ble jo super stressa, haha.

Jeg vet ikke om den er større, på ene eller andre måten, men du har ingenting å stresse med.

Du trenger ikke lære deg vals og det er ingen polonese heller.

Det er bare god mat, flotte mennesker og kjempestemning - Bare i litt mer formell påkledning enn vanlig. ;)

Skrevet

Jeg skjønner om du ikke vil svare, men hvilket kompani jobber kjæresten din i?

Skrevet

Jeg skjønner om du ikke vil svare, men hvilket kompani jobber kjæresten din i?

Hehe, nå føler jeg meg dum her. Men kompani? Hva mener du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...