Gå til innhold

Kyllingkjøttdeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser kyllingfilet så og si hver dag. Er nå blitt student, og vurderer å bytte ut fileten med kyllingkjøttdeigen. 24 kr for 400g, deler den i to 12 kr måltidet. Men, hvor sunn er kyllingkjøttdeigen? Er det mye dritt i den?

Anonymous poster hash: 30fd1...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kort sagt.. Ja, det er mye dritt i den... se heller etter store pakker kyllingfilet på tilbud og frys de ned...

Skrevet (endret)

Jeg spiser kyllingkjøttdeig til alt, jeg. Spagetti, pizza, osv. :) Har hørt at det er sunt, men det vet jeg ærlig talt ikke. I tillegg synes jeg kyllingkjøttdeigen smaker bedre enn vanlig kjøttdeig; den er saftigere og har en god smak; veldig lik, men jeg synes den er bedre. Den gjør pizzaen veldig saftig og god, selv om deigen er grov.

Edit:

Jeg ville valgt kyllingfilet, det er rent kjøtt, og mye sunnere :)

Endret av s@nd
Skrevet

en av mine gode venner har jobbet på en av de fabrikkene i norge hvor kyllingkjøttdeig lages... jeg foreslo en gang å kjøpe kyllingkjøttdeig til taco, og han sa, og jeg siterer: "nei, FY faan, den dritten der eter jeg ikke om jeg så får betalt for det"....

så... dont do it :P

Skrevet

Jeg bruker veldig mye kyllingkjøttdeig. Og tror det er sunnere enn vanlig kjøttdeig, smaker mye bedre og.

• Liker 1
Skrevet

kort sagt.. Ja, det er mye dritt i den... se heller etter store pakker kyllingfilet på tilbud og frys de ned...

Fordi den inneholder MUK? MUK er faktisk en fin måte å utnytte dyret på. Fremfor å kaste det.

Det er vel ikke noe usunt i det?

Kyllingkjøttdeig er i min bok ok, men selv synes jeg at det smaker rart.

• Liker 4
Skrevet

Produkter som inneholder MUK skal varmebehandles i industrien og ikke selges rått til forbruker (mattrygghet).

Kilde: Mattilsynet/Forbrukerrådet/Nortura

MUK er i pølser , karbonader osv. Så kyllingkjøttdeigen er ikke MUK.

• Liker 3
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det eneste som hindrer meg fra å spise kyllingkjøttdeig, er kunnskapen om hvordan kyllingene blir behandlet. Spiser kun Stange/Holtekylling, selv om det er dyrere.

• Liker 4
Skrevet

en av mine gode venner har jobbet på en av de fabrikkene i norge hvor kyllingkjøttdeig lages... jeg foreslo en gang å kjøpe kyllingkjøttdeig til taco, og han sa, og jeg siterer: "nei, FY faan, den dritten der eter jeg ikke om jeg så får betalt for det"....

så... dont do it :P

Men det er jo ingen begrunnelse vel? Jeg har en kompis som jobbet med klippfisk, aldri siden har han rørt eller fått ideen om å spise noe med klippfisk i. Fordi han er "traumatisert" av lukten på fabrikken.

Anonymous poster hash: 1b5ce...f46

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg jobba med å rense kamskjell, og syns lenge det var utruleg kvalmt. Men no er det heilt ok. Industriell matproduksjon er uansett tøft å sjå på når ein ikkje er kjend med det, men det er lite som er feil med kyllingkjøttdeig. Spis det med godt samvit og spar pengar.

Skrevet

Det er faktisk laget av 97 prosent kyllinglårkjøtt og 1 prosent vann og salt.

http://www.kk.no/912424/kyllingkjottdeig-inneholder-ikke-muk

Dette er pirk, men: den inneholder 97 % kyllinglårkjøtt og 1 % salt, resten er vann. Det er altså mer enn 1 % vann i den, ikke 1 % vann og salt til sammen. ;)

Anonymous poster hash: 01cc9...082

Gjest Summers
Skrevet

Dette er pirk, men: den inneholder 97 % kyllinglårkjøtt og 1 % salt, resten er vann. Det er altså mer enn 1 % vann i den, ikke 1 % vann og salt til sammen. ;)

Anonymous poster hash: 01cc9...082

Ja, det skal være 97 prosen kylling, 1 prosent salt og resten vann i følge ingredienslappen på kjøttdeigen i lenken.

Skrevet

Hvis valget står mellom kyllingkjøttdeig og kyllingfilet, velg kyllingfilet. Står valget mellom vanlig kjøttdeig og kyllingkjøttdeig, velg kyllingkjøttdeig. Kyllingfilet er det sunneste, og da vet du akkurat hva det er du spiser, men det er jo litt forskjellige bruksområder og greit med variasjon også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...