Gå til innhold

avslutning av bryllups festen

Anbefalte innlegg

Gjest Bertine
Skrevet

hei hei alle med bruder! nå er det bare lit mindre enn 3 mnd igjen til jeg går opp til alters!!! gleder meg så sinnsykt!!!

snakket med toastmasteren idag, en kjempebra fyr forresten, og han lurte på hvilken stemning vi ville ha på festen, og hvordan vi ville avslutte bryllupsfesten. vi er begge kristne, men ikke så veldig aktive kristne som vi burde være kanskje...

uansett, er det noen forslag til en fin måte å ta farvel med gjestene på??

har lyst å samle alle å avslutte på en skikkelig fin måte..

toastmasteren foreslo at hver gjest overekker oss en rose og sier farvell eller at hvert gjest tenner et te-lys og at det formes som et hjerte...

jeg kunne tenke meg at mamma leste opp en fin tekst fra bibelen og at bandet spillte litt fin musikk i bakgrunnen eller noe sånt..

noen andre forslag??

Videoannonse
Annonse
Gjest Madley
Skrevet

ok, dette er skikkelig frekt av meg men jeg sier det jeg mener.

Dersom jeg hadde vært gjest i det bryllupet så hadde jeg tatt meg en røykepause ute på trappa akkurat da. Til tross for at jeg ikke røyker.

Det er mulig det er en fin seremoni og alt det der. Men alvorlig talt.

Hadde nok tenkt at det får være måte på dyrkelse av brudeparet. Og jeg kan love deg at finner noen på noe slikt i mitt bryllup, så blir det røykepause da også...

MEN: gjør det dere føler er rett for dere og drit i surpomper som meg og ta det jeg skriver for gud skyld ikke personlig!!!!:wink:

Skrevet

Dyrkelse av brudeparet ??? Javel...

I det forrige bryllupet vi var i , tente alle telys som vi plasserte foran brudeparet mens vi sang "kjærlighetsvisa" av Halvdan Sivertsen. Dette var rett før brudeparet skulle dra og det skapte en helt utrolig fin stemning . Synes absolutt dere skal gjøre noe sånt hvis dere føler for det !

Skrevet

Vi skal ha lys sang,alle plasserer te lys foran oss i ett hjerte...Mens de synger en sang :-)

Skrevet

Jeg er enig med Leya, jeg syns sånt blir litt svulstig.

Vi skal rett og slett hoppe inn i en taxi og vinke "hadet" :wink:

Skrevet

Var i et bryllup hvor de alle gjestene dannet en allé fra festlokalet og ut. Så fikk alle stearinlys. Mens brudeparet gikk ut sang vi velsignelsen. Det var kjempeflott. Synes det blir veldig bra med en avslutning på det hele.

Det eneste som kan være lurt å tenke på er at toastmasteren opplyser om at kl xx skal vi ha en felles avslutning for brudeparet. For hvis gjestene ikke vet det er det fort at noen begynner å synes det er sent og så går de hjem. Og hvis først noen gjester går hjem er det fort at det blir mange flere.

Jeg synes ikke dette blir noe dyrkelse av brudeparet. Synes det er en fin ting å gjøre for dem for å gi dem en flott avslutning på dagen deres.

Skrevet

Ser for meg noe sånt for oss også! :wink:

Skrevet

Enig, syns også det kan bli litt mye..Vi skal sove på hotellet vi skal være på...mulig vi samler alle i en ring for å ta hver og enkelt i hånden og takke for at de ville feire med oss... Mer dyrking av gjestene her altså :wink:

Skrevet

Siste bryllupet jeg var i så ble alle gjestene samlet i en ring.

Så ba bruden om at alle ugifte jenter skulle komme, og så kasta hun brudebuketten. Deretter gikk de og tok hver og en i hånda og takka for at de kom. Før de stakk i en bil.

Skrevet

:Nikke: Jeg er også enig med Leya! Vi bare dro vi - uten at noen merket det en gang tror jeg. Fant ut at det ble utrolig vanskelig å samle gjestene for de første dro hjem alt klokka 11, mens de siste dro i 5 tiden.....

Gjest gjesta
Skrevet

Dersom jeg hadde vært gjest i det bryllupet så hadde jeg tatt meg en røykepause ute på trappa akkurat da. Til tross for at jeg ikke røyker.

*slår følge med Leya*

Sånne "schvulstiche" sermonier er det verste jeg vet. Blir helt flau bare ved tanken...

Gjest Bertine
Skrevet

hmmmm, det var nå ikke ment som en "dyrking av brudeparet"!!!!!!!!!!!!!

vil bare ha en fin avslutning på det hele...

det er ikke snakk om en sermoni på en time, men om å samles 5 min før vi reiser og takker gjestene for at de kom og si farvel på en fin måte...

at det skulle være "dyrkelse av brudeparet", nå blir jeg litt forbanna..sorry.

Gjest Bertine
Skrevet

var ikke meningen å ta det personlig, men hadde håpet på gode forslag i stedet for negative svar.. :-(

det er nå vel ikke unormalt å ville avslutte den beste dagen i mitt liv på en fin måte, å ikke bare gå fra festen?

:-?

Gjest Madley
Skrevet

Ikke bli forbannet :roll:

Jeg sa min mening og at du ikke måtte ta det personlig.

Gjest MrsL
Skrevet

Hva med å gripe mikrofonen fra bandet og si noen velvalgte ord om hvor flott det var at alle kunne komme å feire deres store dag sammen med dere og at dere nå trekker dere tilbake og håper de fremdeles får en flott kveld e.l.?

Skrevet

Er desverre enig med de fleste her. De blir noe 'Ungkaren' over det hele... Hva med å reise seg opp og si takk for seg og vinke?

• Liker 1
Gjest Bertine
Skrevet

Leya: "Ikke bli forbannet

Jeg sa min mening og at du ikke måtte ta det personlig."

neida, stresser bare litt med hvordan vi skal avslutte det hele..

er ganske stresset for tiden jeg...

er ikke ment at det skal bli "amerikansk" avslutning, men en fin avslutning..

æsj, jeg får vel bare drite i det å ta det som det kommer...

takk for innspill uansett...

Skrevet

Godt forslag, Miss G! Det kan hende at vi gjør det på den måten. Hvis ikke vi ender opp med å være de siste som forlater festen :ler:

Jeg har ikke sansen for de andre forslagene. (sorry, men jeg er enig med Leya her...)

Gjest Madley
Skrevet

Synes forslaget om å være de siste som drar er bra jeg! :ler:

Gjest MrsL
Skrevet

Det er vel meget mulig at det er slik det blir hos oss.........at vi overtar mikrofonen og takker for at alle kunne dele dagen med oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...