Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å leke litt med tanken på å ta botox i "sinterynken". Absolutt ikke fordi den plager meg utseendemessig, men fordi den fører til en del hodepine.

Er det noen som har gjort det?

Fungerte det for deg?

Hvor lenge hadde du effekt?

Hvilke bivirkninger kan forekomme?

Hva kan gå galt?

Noe annet jeg evt bør tenke på?

Var det vondt?

Anonymous poster hash: 1ec66...de7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I love it. Jeg gjorde det heller ikke pga utseende, men fordi jeg jeg har en "spent" følelse konstant.

Fungerer helt supert ja. Jeg er midt i 20 årene så kroppen min bryter vist ned botox ganske fort, så virkningen avtar etter ca 2mnd, tar derfor påfyll ca hver 3mnd.

Bivirkninger kan være hevelse og blåmerker, men skjer sjeldent .

Om de ikke vet hva de driver med så kan de stikke feil og dermed lamme feile muskler, som da gjør at man kan se stiv og utrykkløs ut.

Jeg synst ikke det er vondt, noen stikk kjennes ut som å knipe en liten kvise, andre stikk kjenner jeg ikke i det hele tatt, men vet at det var et stikk for jeg hører at det går hull på huden.

Anonymous poster hash: b46d5...083

Skrevet

Hva koster en slik behandling?

Skrevet

Hos frk Dings i Bergen koster det 1900. Ser slike plastikkirurgiske klinikker også tilbyr botox til en høyere pris, rundt 3000-3500 for ett område.

Har gjort det noen ganger nå, veldig fornøyd. Også klarer jeg ikke myse med botox, veldig greit å slippe det!

Skrevet

hvorfor velger dere botox foran feks restylane?

Anonymous poster hash: 6a426...862
Skrevet

Fordi Botox og restylane er to forskjellige ting. Botox er en gift som lammer muskler, restylane er en filler for å fylle rynker og områder i/under huden.

Skrevet

Botox begrenser, Restylane fyller ut der skaden allerede har skjedd, eller brukes på steder der botox ikke kan benyttes for å begrense/forhindre.

Skrevet

Noen som kan anbefale noen flinke i Akershus som driver med dette?

Frister å fikse bekymringsrynkene i pannen her men er redd for å møte på noen som ikke er flinke å gjøre det.

Skrevet

Tror det skal godt gjøres å finne noen skikkelig useriøse her til lands, de jeg går til her i Bergen har oppfølgingstime gratis. Fikk påfyll gratis da behandler ikke var fornøyd-enda jeg selv var strålende fornøyd (var min første behandling, så...)

Ville googlet litt. Ser det er et par kosmetiske sykepleiere som blogger der ute, noen av dem holder til i Oslo.

Hender det kommer tilbud på lets deal/groupon også. Teres og Volvat og slike steder pleier ofte være veldig dyre i forhold til salonger som har spesialisert seg, eller hudpleiesalonger som har en fast sykepleier som kommer innom.

Jeg har tilgode å treffe noen med botox som angrer, men folk som ikke har prøvd det er ofte veldig skeptisk og forutinntatt. Deriblant mange av mine venninner-som senere prøvde og ble veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: bffeb...776

Gjest KrissyHart
Skrevet

Jeg har tatt botox i sinterynke, de linjene i panna samt for å få øyenbrynsløft.

Det varte ca 3 mnd på meg. men skal visst vare lenger og lenger for hver gang man gjør det. Og etterhvert kan man slippe å ta det i et par år fordi musklene slutter å brukes helt slik at rynker ikke oppstår.

Men jeg ble skikkelig dårlig. fikk masse kvalme, synsforstyrrelser, problemer med å fokusere synet, feberfølelse og angst av det.

Så jeg tar det aldri igjen!!

Legene nekter for at det er bivirkning, men er ikke verre enn å lese bivirkningene i felleskatalogen, eller å google for utenlandske sider. eks sider for ofre for botox. De er ofte fra folk som har tatt botox for andre og medisinske grunner. men stoffet er det samme. er mange som ikke reagerer i det hele tatt, men det vet man jo aldri. så om du har et følsomt nervesystem, evt hatt angst eller depresjon før, ville jeg vært litt skeptisk. det er ca 3% som får sterke bivirkninger. Dette er trossalt en nervegift

jeg ville heller brukt en filler. jeg har prøvd juvederm, og har bare positivt å si om fillere.

Gjest KrissyHart
Skrevet

glemte en bivirkning. svimmelhet, noe ekstremt med svimmelhet.. disse bivirkningen varte i ca 3 uker før de gradvis ble mindre og mindre. men den svimmelheten er jeg dessverre ikke blitt helt kvitt enda.. jeg tok dette i mars 2013

Skrevet

Jeg er 21 år og lurer på om det er litt tidlig å ta botox enda? Jeg har ingen synlige rynker, men myser og rynker pannen veldig mye så den sinnarynken vises godt mellom brynene i et par minutter om jeg har myst lenge nok...

Anonymous poster hash: a7e11...899
Skrevet

Jeg er 21 år og lurer på om det er litt tidlig å ta botox enda? Jeg har ingen synlige rynker, men myser og rynker pannen veldig mye så den sinnarynken vises godt mellom brynene i et par minutter om jeg har myst lenge nok...

Anonymous poster hash: a7e11...899

Drikker du nok vann?

Gjest KrissyHart
Skrevet

jo tidligere du begynner jo mindre rynker får du.

rynker man spesielt mye noen steder i fjeset, kan de være lurt å forebygge disse så rynkene ikke setter seg.

Er vel litt avhengig av hvor mye og dypt du rynker området eller om du kan vente noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...