AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Har øvelsekjørt litt med en vennine i det siste, altså det er hun som øvelsekjører og jeg er 'ledsager'. Jeg er 29år og har hatt førerkort siden jeg var 18, så det er ingen problem. Men jeg kom i dag at vi faktisk skal ha en L bakpå bilen og et ekstra speil inni, dette er rett og slett bortglemt, så jeg måtte fortsette kjøreturen selv. Brukte ærligtalt ikke L eller speil så mye den tiden jeg selv øvelsekjørte, så har vel ikke tenkt så godt over det. Hva kunne skjedd om vi hadde blitt stoppet uten dette? Hadde jeg mistet førerkortet, fått bot eller noe slikt? L og speil skal på neste gang det skal kjøres, men bare undres litt over hva som kunne ha skjedd. Anonymous poster hash: 4a379...4e6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Du kunne fått bot. Anonymous poster hash: 7eb3c...9a9
-Jiinxs- Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg bare lurte på en ting, det med ekstra speil. Er det noe som har kommet nå nylig (innen de 10 siste årene...) ?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Da anser jeg det som risiko og øvelsekjøre da, disse L'ene er ikke veldig lett og få til og sitte godt.. Hva om den faller av under kjøring da? Skal en stoppe hvert 5 min og sjekke at den sitter der enda? Anonymous poster hash: 4a379...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg bare lurte på en ting, det med ekstra speil. Er det noe som har kommet nå nylig (innen de 10 siste årene...) ? Nei. Anonymous poster hash: 18abc...422 1
Gjest Hyssingen Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Da anser jeg det som risiko og øvelsekjøre da, disse L'ene er ikke veldig lett og få til og sitte godt.. Hva om den faller av under kjøring da? Skal en stoppe hvert 5 min og sjekke at den sitter der enda? Anonymous poster hash: 4a379...4e6 Tegn en stor rød L selv og teip den på innsiden av bakviduet. 1
Millimani Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 ...eller sett den L'en du har i bakvinduet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Ledsager kan feks få et forelegg på 8000 kroner: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Glemte-L-skiltet_-ma-mote-i-retten-6432034.html#.Ulr4QlDxolA Anonymous poster hash: f7e81...000
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #9 Skrevet 24. oktober 2013 Da anser jeg det som risiko og øvelsekjøre da, disse L'ene er ikke veldig lett og få til og sitte godt..Hva om den faller av under kjøring da? Skal en stoppe hvert 5 min og sjekke at den sitter der enda? Anonymous poster hash: 4a379...4e6 Mannen min er trafikklærer og kjører derfor med skole skilt på bilen hver eneste dag. De er samme som L skiltene, bare det står skole på de. Han har aldri mistet dette skiltet under kjøring. Er du livredd for at det skal falle av så tegn det selv og heng i bakruta, men husk å fjerne det etter endt øvelseskjøring. Anonymous poster hash: 3204d...24f
Zzyzx Skrevet 26. oktober 2013 #10 Skrevet 26. oktober 2013 Jeg bare lurte på en ting, det med ekstra speil. Er det noe som har kommet nå nylig (innen de 10 siste årene...) ? Nei, den regelen eksisterte iallfall i 1996, da jeg startet med øvelseskjøring. Riktignok ingen som brydde seg, men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå