Gå til innhold

vondt i begge brystene...(??)

Fremhevede innlegg

Gjest 15årjente
Skrevet

Hei! Jeg er 15 år og har aldri hatt vondt i brystene min før nå! De har ikke vært ømme en gang før nå.... jeg er jo ganske kraftig av meg og har jo bryster, men de ser ut som "6klassebryster"... føles ikke ut som de har vokst siden da... begynner de å vokse mere nå? eller bare er det sånne ting som skjer.... foressten, kan jeg være gravid?.. :(

takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er svært vanskelig for oss å vite hva det er som gjør at du har vondt i brystene.

Det kan være i forbindelse med mentruasjon (mange får ømme bryster da), eller du kan være gravid. Det er ikke noe vi her kan gjette på egentlig.

Det kan jo også være at de vokser, men jeg synes at du bør søke lege om du er bekymret for dette. Er det noen helsetjeneste ved skolen din der du kan henvende deg ?

Lykke til :)

Skrevet

Det er veldig vanlig å ha ømme bryster i din alder. Spesielt når de vokser.

Som Diva sier, mange får ømme pupper både før og etter menstrasjon.

Om du er gravid eller ikke - vet du nok best selv.

Gjest 15årjente
Skrevet

jeg fant ut at jeg hadde vondt i brystvortene... først i den ene...trodde det var ei vond kvise først...så fikk jeg vondt i den andre... hvis jeg får mensen nå, er jeg ikke gravid..går på p-piller... har hørt snakk om fake mens,og er gravid...er jo litt engstelig siden jeg aldri har hatt vondt før...

Skrevet

Ta en graviditetstest for sikkerhets skyld, om du mener du kan være gravid. Evt. søk lege. De kan i allefall hjelpe deg :)

Skrevet

Jag hade väldigt ont i mina bröstvårtor när jag var i 15-års åldern. Det var inte bara kring mens utan nästan jämt. Jag antar att det hade att göra med att brösten växte och mognade då. Jag fick också min mens när jag var 15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...