AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg vil gjerne fjerne noen bilder fra macen, men får det ikke til. Har markert flere av bildene og flyttet de til papirkurv og så slettet de der. Men bildene er fremdeles under "alle filer" på finder. Prøver jeg å trykke på de for å slette/flytte til papirkurv/åpne bildet, kommer det bare opp: "Aliaset kan ikke åpnes pga. orginalobjektet ikke ble funnet". Håper noen kan hjelpe (Det er foresten ikke bilder fra iphone etc, men lastet opp via nett) Anonymous poster hash: a00f5...a5c
Botch Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 De kommer opp når du viser ‹alle filer›, men hvor ligger de egentlig? Hvis du høyreklikker på en fil skal du kunne få et valg om å åpne mappen den ligger i. Hvis det er alias-filer er det ikke bildet, men en lenke/snarvei til den egentlige filen – den funker ikke hvis originalen er slettet. Men funker det ikke å slette disse filene om du trykker Command+Delete?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 De kommer opp når du viser ‹alle filer›, men hvor ligger de egentlig? Hvis du høyreklikker på en fil skal du kunne få et valg om å åpne mappen den ligger i. Hvis det er alias-filer er det ikke bildet, men en lenke/snarvei til den egentlige filen – den funker ikke hvis originalen er slettet. Men funker det ikke å slette disse filene om du trykker Command+Delete? De ligger under "alle filer" under "bilder". Jeg er ganske lost, hvor er delete-tasten? Anonymous poster hash: a00f5...a5c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Delete-knappen er den knappen du fjerner bokstaver med Anonymous poster hash: 2421d...a62
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Kommer fremdeles bare opp "slett alias" og "reparer alias". Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: a00f5...a5c
Botch Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) De ligger under "alle filer" under "bilder". Jeg er ganske lost, hvor er delete-tasten? Anonymous poster hash: a00f5...a5c ‹Alle filer› er ikke en mappe, bare en visning av alle filene som ligger i forskjellige mapper rundt omkring på macen, sortert etter filkategori. Delete er den over Enter-tasten. Hvis du ser filikonene, er det en liten pil i venstre hjørne i ikonet på disse filene? Endret 13. oktober 2013 av Botch
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 ‹Alle filer› er ikke en mappe, bare en visning av alle filene som ligger i forskjellige mapper rundt omkring på macen, sortert etter filkategori. Delete er den over Enter-tasten. Hvis du ser filikonene, er det en liten pil i venstre hjørne i ikonet på disse filene? Funker ikke md cammand + delete. Bildene "står fast", kan ikke dra de noe sted heller. Hvor kan de ha lagret seg når jeg lastet de ned? Anonymous poster hash: a00f5...a5c
Botch Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Funker ikke md cammand + delete. Bildene "står fast", kan ikke dra de noe sted heller. Hvor kan de ha lagret seg når jeg lastet de ned? Anonymous poster hash: a00f5...a5c Har du prøvd å høyreklikke og åpne mappen de ligger i?
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Har du prøvd å høyreklikke og åpne mappen de ligger i? Prøvd. Skjer ingenting Anonymous poster hash: a00f5...a5c
Botch Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Prøvd. Skjer ingenting Anonymous poster hash: a00f5...a5c Får du opp den menyen jeg postet? Alias-filer skal ha en slik høyreklikkmeny:
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #11 Skrevet 14. oktober 2013 Får du opp den menyen jeg postet? Alias-filer skal ha en slik høyreklikkmeny: Går ikke an å høyreklikke på disse bildene, men jeg får det til på andre filer. Men nå er i bildene blitt helt hvite tror dette er helt håpløst. Men takk for hjelpen så langt! Anonymous poster hash: a00f5...a5c
Botch Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Går ikke an å høyreklikke på disse bildene, men jeg får det til på andre filer. Men nå er i bildene blitt helt hvite tror dette er helt håpløst. Men takk for hjelpen så langt! Anonymous poster hash: a00f5...a5c Hm, jeg har ikke opplevd problemet selv, så jeg kan ikke gi noe særlig råd eller tips. Prøv å åpne Disk Utility og trykk Verify Disk eller Verify Disk Permissions, kanskje finner den noe feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå