AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har nylig flyttet inn i ny leilighet og har et par spørsmål om rengjøring. For det første sliter jeg med å få speilet på badet og speildørene til garderoben min helt rene, uten streker. Er det noen som har gode tips til hvordan man får det til? Det blir liksom streker eller små 'dotter' på speilet uansett hva jeg gjør. For det andre så er det oppvaskmaskin her jeg bor nå. Jeg får den ikke til å fungere. Det er en New Pol Status SD501. Jeg skjønner ikke hva knappene betyr, det er liksom bare en runding hvor det står forskjellige bokstaver og noen er visst for kaldt vann og andre for varmt. Noen som vet hva jeg kanskje må trykke på for å få den igang? Iblant får jeg den til å kjøre ved å trykke på noe tilfeldig, men når jeg åpner den ser jeg at mye ikke har blitt rent, og når jeg åpner den lille boksen til oppvaskpulver ser jeg at den bare delvis har smuldret opp. Skjønner ikke hvordan denne maskinen fungerer i det hele tatt. Har spurt hun jeg leier fra, men hun er vanskelig å få tak i og har ikke svart på melding. I tillegg er det en fryktelig lukt fra maskinen idag. Jeg så at det var noen gamle matrester i en del av maskinen, så jeg tok dette ut og rengjorde den delen, men jeg synes resten av maskinen er veldig vanskelig å rengjøre. Noen som vet hva jeg skal gjøre med det? Setter veldig pris på svar hvis noen vet noe om dette! Anonymous poster hash: f9e38...cd2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Oppvaskmaskin kan rengjøres med maskinrens, du får kjøpt det i dagligvare, men før du bruker det må du ta ut å rengjøre filter i maskina, den er vel under nederste skuff, ta ut og rens for skitt og vaskes. Husk å skyv skuffene godt inn når du setter på oppvasken. Speil rengjøres med såpevann, skylles og bruk nal til å fjerne vannet, tørk av nalen med en ren klut mellom hver runde. Anonymous poster hash: 70427...ae3
SnøUglen Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Jeg har en ganske enkel å grei måte å vaske speil på (tror det er vanlig). Bruker spray feks.jif sin til speil. Sprayer på hele speilet,vasker godt over med en våt vaskeklut. Så tar du en tørr og tørker over til det er tørt :-) funker hver gang og gjort på null komma niks Endret 13. oktober 2013 av SnøUglen
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 På speilene bruker jeg bare jif spray og tørker over med papir. Anonymous poster hash: 357cf...a5a
Gjest navnelapp Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 Speil kan du eigentleg vaske heilt fint berre med ein fuktig handduk...
Gjest navnelapp Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Og her finn du bruksanvisningar til alt mellom himmel og jord.
_Aries Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 (endret) Maskinrens får du kjøpt i butikk. Ellers går jeg ut fra at det var sluken du allerede hadde rengjort, og det er bra! Husk å skylle av alle matrester av alt som skal inn i maskina når du begynner å bruke den. Angående speil så bruker jeg alltid Jif-spray og tørker av med klut. Tar en annen klut og skyller av vaskemidlet og deretter bruker jeg nal, har aldri vært plaget med streker eller dotter. Endret 14. oktober 2013 av _Essx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå