AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg lurer på hvilken kjeks dere foretrekker å bruke i ostekakebunnen? Jeg haaater søte pålegg på brødskive. Jo søtere pålegg, jo finere må baksten være for at jeg skal like det samlet. Nugatti på grovbrød er uaktuelt, det kræsjer helt i munnen min. Derimot elsker jeg butterdeig med Nutella-fyll. Derfor lurer jeg på om man kan bruke Gjendekjeks i ostekake? Litt søtt ostefyll og helkorn (Bixit) eller fullkorn (Digestive) passer ikke sammen oppi hodet mitt. Likevel lurer jeg på om det blir for søtt med Gjende-kjeks? Har smakt så mange ostekaker der jeg synes kjeks-bunnen kræsjer med osteblandingen på samme måte som jeg synes grovbrød kræsjer med søte pålegg på. Jeg så på "detsoteliv.no" at noen hadde brukt Gjende med karamell, men dette må jo bli altfor søtt igjen? Og så lurer jeg på om noen har en god oppskrift på ostekake? Det er en jungel der ute, og siden jeg ikke har laget det før, så vet jeg ikke hva jeg liker. Mye ost, mindre ost, Gjende e.l... Anonymous poster hash: 1627f...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 13. oktober 2013 #2 Del Skrevet 13. oktober 2013 Digestive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 13. oktober 2013 #3 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg foretekker Bixitkjeks, uten tvil, men det er fordi jeg elsker kombinasjonen av salt og søtt da. Hvis du er redd for at Gjendekjeks blir for søtt, hva med å lage osteblandingen litt mer syrlig? Ekstra sitrondråper eller et et lag bringebærgele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 13. oktober 2013 #4 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg liker best Bixit i bunnen, Digestive blir for smakløst for meg, Bixit er mer salt. Har aldri prøvd med Gjendekjeks da, kan se for meg det blir litt lite smak kanskje, men det er vel fordi jeg liker at bunnen er litt salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg tror Gjende kan bli både smakløst og med en alt for tett/kompakt konsistens, siden den er så fin. Synes ostekake trenger litt mer tekstur i bunnen. Saltsmaken vil vel være der uansett, med mindre man bruker usaltet smør i bunnen? Anonymous poster hash: 96fba...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #6 Del Skrevet 13. oktober 2013 Pleier å bruke Sætre sin Kornmo, sånne firkanta kjeks. Men liker at bunnen ikke er så søt liker kontrasten mellom en litt salt bunn (pga smøret) og søtt fyll Anonymous poster hash: b024f...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #7 Del Skrevet 13. oktober 2013 Digestive. Anonymous poster hash: bae2e...5cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
levelivet Skrevet 13. oktober 2013 #8 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg bruker bixit og finknuser litt nøtter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 13. oktober 2013 #9 Del Skrevet 13. oktober 2013 Bruker alltid Digestivekjeks dersom jeg lager vanlig ostekake. Lager jeg lavkarboversjon så bruker jeg hasselnøtter og/eller mandler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 13. oktober 2013 #10 Del Skrevet 13. oktober 2013 Lenge siden jeg laget ostekake sist, men jeg mener å huske at jeg har brukt digestive. De gangene jeg ikke lager pepperkakebunn, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå