PrinsesseNila Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Vi flyttet inn i leiligheten oktober 2012. 45kvm, kjellerleilighet, nyoppusset da vi flyttet inn. Vi merket jo rimelig kjapt at det ble fuktigere og fuktigere i hele leiligheten, og da spesiellt på soverommet. Jeg merket jo fks at viss jeg rettet håret så begynte det å bølge/krølle seg igjen med en gang fordi det var så fuktig i leiligheten, og andre ting, som blant annet at alt av tekstiler i leiligheten føles fuktige ut når du tar på de, og at klesvasken gjerne kan henge i 3 dager og fremdeles være fuktig. (Det skal også sies at det var rotter i taket hele vinteren) Sent våren 2013 så merket vi jo at det var FOR fuktig, og sa i fra til utleier (vi leier fra et firma). De lovte å komme å se på det. Det skjedde selvsagt ikke, så vi purret på dem igjen i juli, og senere i september. Fremdeles har ingen kommet og sett på det, eller gjort noe for å ordne dette. Vi sendte i midten av september oppsigelse på leiligheten, og oppsigelsestiden begynte 1. oktober. Vi har siden våren over lengre perioder ikke bodd i leiligheten på grunn av fukten. Jeg har kronisk hodepine når vi oppholder oss i leiligheten, mens samboeren min har store problemer med kronisk vond hals. Vi føler oss også trøtte, slitne og dårlige når vi oppholder oss her. Når vi kom tilbake til leiligheten etter å ikke ha bodd der i 1,5 måned om sommeren så vi at det flere steder i leiligheten er grønt. Det er også "renne-merker" enkelte steder på veggene. Jeg kom hjem fra å ha vert borte fra leiligheten i to uker i går, og vi besluttet å flytte madrassen ut i stuen og sove i stuen ettersom vi ikke lenger klarte tanken på å sove inne på et rom med masse mugg. Det var da vi oppdaget hvor det er mest mugg. Nemlig på sengen og ribbebunnen. Det var virkelig HELT grønnt Jeg blir kvalm av tanken på at vi har sovet der inne. Så ja, seng, ribbebunn, og en av madrassene har vi allerede tatt bilder av og kastet. Også den andre madrassen kommer vi til å måtte erstatte også, men vi måtte ha noe å sove på inntil videre. Vi har også i løpet av de siste månedene fått ødelagt masse klær og sko som følge av muggen, som vi har kastet. Så slik som det er nå har jeg skrevet en mail der jeg skriver om skadene, og at vi flere ganger har prøvd å få dem til å ordne det, men at de ikke har gjort det. Så har jeg også listet opp hva vi har fått ødelagt (sengen og madrassene osv), verdien på disse, og at pengene for dette kommer til å bli holdt tilbake fra leien for november. De er jo tross alt erstattningsansvarlige i følge husleieloven. (Tror det er paragraf 2-13 og 2-14). Vi har allerede skaffet ny leilighet. Og vi signerer kontrakt i starten av den kommende uken, og overtar leiligheten 1. desember. Depositumet vi betalte inn da vi flyttet inn her skal i følge kontrakten dekke siste månedsleie i oppsigelsestiden, altså desember. Og jeg nekter å tro vi vil få utbetalt noen erstattning dersom vi ikke holder den tilbake fra leien, så derfor tror jeg vi faktisk MÅ gjøre det slik. Så tenker jeg at vi sender mailen til dem etter vi har signert på den leiligheten den kommende uken, og ikke betaler full leie for november. (De får jo uansett full leie for desember ettersom de har den på konto allerede) Noen som har noen tanker og innvendinger? (Merker at det å skrive dette egentlig er mest for å lufte tankene/handlingene for noen)
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Har du tatt bilder og har du skriftlig bevis på alle henvendelse dere har gjort?Anonymous poster hash: 23c1a...2a9 1
PrinsesseNila Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2013 Har du tatt bilder og har du skriftlig bevis på alle henvendelse dere har gjort?Anonymous poster hash: 23c1a...2a9 Har tatt bilder av skadene/muggen ja. Har ikke bevis på henvendelsene utenom logg på mobilen av samtalene, da de konsekvent ikke svarer på mail.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå