Alja Skrevet 13. oktober 2013 #1 Del Skrevet 13. oktober 2013 Denne videoen burde alle se. http://bbh.cc/4-minutes-will-change-life/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 13. oktober 2013 #2 Del Skrevet 13. oktober 2013 Denne videoen burde alle se. http://bbh.cc/4-minutes-will-change-life/ Den fikk meg jo bare til å føle meg fæl! Liker denne bedre; http://www.youtube.com/watch?v=Gc4HGQHgeFE 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. oktober 2013 #3 Del Skrevet 13. oktober 2013 Det er ut til å være dyremishandling ut fra bildet på videoen, hvorfor skal det forandre livet mitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Del Skrevet 13. oktober 2013 Jeg er allerede sterkt i mot dyremishandling. Hvordan skal det forandre livet mitt på noen måte? Anonymous poster hash: d960d...57d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. oktober 2013 #5 Del Skrevet 13. oktober 2013 Dette er jo gammelt nytt. Bare fordi han sier det med en spansk aksent, er det ikke livsendrende for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 13. oktober 2013 Herreminhatt så kjipe folk er i dag. Overskriften er kanskje litt rar, men uansett så er det en liten tankevekker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 13. oktober 2013 #7 Del Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Sukk. Selvhat man kan tro på..... Ja til å ivareta miljøet og ikke mishandle dyr unødig. Men dette selvhenførende hatet og forakten rettet mot egen art gjør meg egentlig bare kvalm. Det er som å se snerpete religiøse som hater det faktum at de har kjønnsorganer eller at de liker å le. Det ligger i en hver arts natur å ekspandere på bekostning av de andre. Det kalles evolusjon. Men da vi kom, så oppstod den hittil ukjente situasjonen at èn art hadde potensiale til å ikke bare ekspandere, men dominere totalt, og nå må vi lære oss et nytt triks: Å holde igjen. Et spørsmål som ble stilt: Er dette VÅR verden? Ja, det kan vi trygt si at det er. Det gjør det selvsagt også til vårt ansvar å ivareta den, særlig siden vi er mer en kapable til å totalrasere den. Og mange steder må det vel sies at raseringen ikke engang er "work in progress", men ferdig jobba. Jeg er veldig for mesteparten av budskapet i denne videoen, men den sytete, klagende tonen det er fremført i, kan jeg spare meg for. Og jorden kommer til å overleve. Det er en steinplanet, og den ødelegges ikke så raskt. Og jeg skulle tro at nær sagt uansett hva vi GJØR med den, så kommer livet til å kravle frem fra ruinene når støvet har lagt seg, og sola kommer til å fortsette å stå opp over det nye landskapet. Men VI kommer kanskje ikke til å være der for å se det. Min bekymring er ikke primært på vegne av nebbdyr og monark-sommerfugler eller hvaler. Den er for menneskehetens eksistens om 1000 år. Eller 2000. Og utover det, så lenge det er mulig å forestille seg det. Vi burde ta sikte på å vare MINST like lenge som dinosaurene. Men da må vi ta skjeen i en annen hånd. Teknologi-haterne, som helst vil sitte i stråhytter og klappe kua si, er egentlig suicidale på vegne av sin art. OM vi skal overleve, så må vi bort fra denne planeten. For det kommer et hammerslag fra rommet, akkurat som det som tok rotta på dinosaurene for 50 millioner år siden. Vi lever på lånt tid, og klokka tikker mot vår utslettelse. Endret 14. oktober 2013 av Mann 42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 14. oktober 2013 #8 Del Skrevet 14. oktober 2013 Er dette en sånn video som skal overtale meg til å bli veggis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapientia Skrevet 14. oktober 2013 #9 Del Skrevet 14. oktober 2013 Er dette en sånn video som skal overtale meg til å bli veggis? Nei, det er en "redd planeten Jorden" video Jeg er også enig i mye av budskapet, men som Mann42 så liker jeg ikke fremstillingen. Dessuten feiler den miserabelt i å engasjere meg i hva som sies. Har sett langt bedre videoer om temaet selv om jeg ikke direkte husker hvem som laget de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 14. oktober 2013 #10 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg klarte ikke å se ferdig videon fordi mannens stemme skar i øra på meg. Men enig at vi må ta ansvar og være snille mot jorda og dyra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FuturePrimitive Skrevet 26. oktober 2013 #11 Del Skrevet 26. oktober 2013 (endret) Som George Carlin sa; (løst oversatt til norsk) "Hvorfor er mennesker så redde for å ødelegge jorda? Det vi er redd for er at vi ødelegger for oss selv! Jorda bryr seg ikke. Den har vært igjennom så mye verre at vi ikke en gang kan forestille oss det. Den er en steinplanet hvor det har regnet asteroider, lava har rent over hele kloden og forholdene har vært ulevlige. Likevel oppstod det liv. Om vi mennesker ødelegger jorda, så ødelegger vi bare for oss selv. Selv om vi ødela planeten og drepte alt liv, helt ned til den siste kakkerlakk, så ville det bare tatt noen millioner år før det igjen myldret av. Det disse såkalt "bevisste" menneskene er opptatt av er jo ikke Jorda, for jorda klarer seg. Disse hyklerene er bare opptatt av seg selv." Og med det mener han at dyr og planter alltid vil gjennoppstå så lenge planeten ligger på den gunstige plassen den gjør i solsystemet. Det vi mennesker driver med nå er at vi ødelegger planeten for oss selv, og de andre artene som lever her nå. Jorda klarer seg helt fint den. Den har klart seg i 4.5 milliarder år den. For den er vi bare små pissmaur. Den ler av oss. Endret 26. oktober 2013 av FuturePrimitive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå