Sofi30 Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Hei, jeg har en mor som hele livet har vært ustabil, fra veldig omsorgsfull til kald og avvisende. Hun har manipulert med meg fra jeg ble til og prøver å gjøre det den dagen idag. Hun har slått meg, kalt meg stygge ting, sagt at hun er flau over hvordan jeg ser ut, frosset meg flere ganger i lengre perioder, hun har blandet seg i alt av mitt liv og vært meget dominerende og kontrolerende. Hun har ikke støttet meg når jeg trengte det mest og sviktet meg mange ganger. Hun blir så sint og fornærmet hvis hun ikke får bestemme over ting (feks julepynten i mitt hus) at en liten uenighet kan føre til at hun nekter å snakke med meg på flere dager. Og hun greier aldri å si unnskyld. Hun har gjort mye urett mot meg som jeg ikke klarer å glemme eller tilgi. Jeg har prøvd, for jeg skulle virkelig ønske at jeg ikke hadde denne byrden. Og denne byrden er faktisk blitt større med årene for nå forstår jeg mer av hva jeg ble og er utsatt for. Alt dette toppet seg og jeg fikk en slags sammenbrudd i fjor. Jeg vil så gjerne slutte å plage meg selv med alt jeg har opplevd og klare å leve med det. Grunnen til at vi den dagen idag har kontakt er min far og det at hun faktisk har gode dager også. Er det noen som har noen gode råd hva jeg skal gjøre? Alt dette gjør meg gal og jeg holder ikke ut mer. Kanskje unødvendig å si men å snakke med min mor om slike tema er så å si umulig, hun angriper, kritiserer, gir dårlig samvittighet og gjør seg selv til et offer. Er veldig takknemlig for alle råd!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Du bør bryte all kontakt med en person som dette som vil bryte deg ned. Lykke til!Anonymous poster hash: 4780f...41a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Hvis hun har utsatt deg for fysisk vold skulle dette vært rapportert. Nå høres det ikke ut som hun er særlig samarbeidsvillig, men du kan si at du gjerne vil løse problemene mellom dere, hun er tross alt din mor, og du er villig til å ta noen samtaleterapi timer med henne hvis hun er villig. Anonymous poster hash: 50cef...41e
Gjest Caroline55 Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55
Gjest blasé Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Det er som å lese om min egen mor, bortsett fra at jeg faktisk bor her enda ..
Sofi30 Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2013 Hvis hun har utsatt deg for fysisk vold skulle dette vært rapportert. Nå høres det ikke ut som hun er særlig samarbeidsvillig, men du kan si at du gjerne vil løse problemene mellom dere, hun er tross alt din mor, og du er villig til å ta noen samtaleterapi timer med henne hvis hun er villig. Anonymous poster hash: 50cef...41e [/ å få henne med på terapi er dessverre umulig. Dette vet jeg for etter sammenbruddet i fjor foreslo min lege det samme men hun nektet blankt. Kanskje innerst inne er hun redd for å bli avslørt av en utenforstående person..
Sofi30 Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. oktober 2013 Det er som å lese om min egen mor, bortsett fra at jeg faktisk bor her enda .. Åh, det er ikke et greit og trygt sted å bo... Det er ødeleggende for et menneske både på kort og på lang sikt. Ingen barn eller voksne skal måtte leve under slike forhold. Jeg håper virkelig at du klarer å komme deg bort, bruke de mulighetene og det nettverket du har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå