Gå til innhold

Håndbagasje-koffert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal på en liten weekendtur, og har derfor kun tenkt å fly med håndbagasje. Har en liten trillekoffert med målene 58x39x21. Når jeg kjøpte den sto det på lappene at den var "cabin-size approved by most airlines".

Skal reise med SAS, men ser nå at de operer med målene 55x40x23 som maks. Min koffert er jo delvis innenfor dette, bortsett fra høyden.

Må jeg finne meg en annen koffert pga disse få cmene? Noen som har erfaringer med om dette vil gå bra eller ikke?

Anonymous poster hash: c1d1e...3b9

Skrevet

SAS er ikke de verste, men de kan altså nekte deg å ta den med pga målene. Det er uansett bare å forsøke.

Andre flyselskaper tar betalt for å sende oversize håndbaggasje, men jeg tviler på at SAS gjør dette. For sikkerhets skyld bør du ikke ha annen håndbaggasje og sørge for at du har alle viktige ting i en liten bag inni kofferten.

Anonymous poster hash: 4e265...d33
Skrevet

Det går nok fint, totale mål er jo de samme. Skulle det mot formodning ikke gå, er det jo aldeles gratis å sjekke inn bagasje med SAS, men jeg tviler meget sterkt på at de kommer til å si noe.

På noen flyplasser har de også slike kurver for å måle håndbagasjen. Greier du stappe den nedi der, er du ihvertfall safe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...