Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen råd angående han jeg dater. Vi har datet litt over en måned og han er en veldig fin fyr med god personlighet. Jeg har hatt det veldig travelt med skolearbeid den siste uken så har ikke sett han siden før forrige helg. I går skulle vi endelig se hverandre igjen.

Han har en stund hatt noen problemer med foreldrene, og i går hadde det visst toppet seg når han var på besøk hos de. Dette endte opp med at han avlyste planene med meg med unnskyldningen at han "ikke orket å tenke på noe, vil bare drikke seg dritings, det er den eneste måten å få til å glemme på". Så han drakk seg dritings og stakk ut på byen.

Først ble jeg veldig skuffet over at vi ikke kunne være sammen som planlagt, men dette handler jo ikke om meg. Men det jeg henger meg veldig opp i er at den løsningen han ser i problemet er å drikke det bort. Jeg satt hjemme bekymret for hva han kunne finne på, slåsskamper, ta sitt eget liv, drikke seg bevisstløs osv. Det er et ganske alvorlig problem med foreldrene hans, så jeg skjønner at han tar det svært tungt. Men burde varsellampen lyse her når han velger å drikke bort et problem på denne måten, eller overreagerer jeg? Hva mener dere?

Anonymous poster hash: dacf2...d2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varsellamper, ja. For det første fordi han løser problemer med å drikke (med mindre dette er noe som kun har skjedd én gang), for det andre fordi han velger å dra på byen fremfor å treffe deg.

Høres ikke ut som kjærestemateriale akkurat.

Anonymous poster hash: 43e21...aa7
  • Liker 2
Skrevet

Varsellamper, ja. For det første fordi han løser problemer med å drikke (med mindre dette er noe som kun har skjedd én gang), for det andre fordi han velger å dra på byen fremfor å treffe deg.

Høres ikke ut som kjærestemateriale akkurat.

Anonymous poster hash: 43e21...aa7

Jeg kan forstå at han ikke ville være med meg allikevel ettersom problemene toppet seg for han i går. Men det at han går på byen istedet skjønner jeg ikke helt. Dette har kun skjedd en gang som jeg vet ja, jeg har jo ikke kjent han så lenge. Men blir skeptisk til at om det er sånn han vil løse det hver gang det dukker opp et problem. Han er veldig ofte ute å fester, kanskje 3 ganger i uka tidligere, nå har det blitt til 1-2 ganger i uka etter at han begynte å være sammen med meg.

Gjest Awzm me
Skrevet

Burde vel være du, som en trøstende og elskelig kjæreste, som burde få han til å glemme problemene i verden, ikke alkoholen?

Varsellampene burde ringe ja

Skrevet

Burde vel være du, som en trøstende og elskelig kjæreste, som burde få han til å glemme problemene i verden, ikke alkoholen?

Vi er ikke kjærester enda, så så nære er vi ikke. Jeg hadde nok ikke dratt til han heller om jeg hadde fått like store problemer. Men jeg hadde taklet de hjemme, evt sammen med en venninne, ikke med alkohol.

Gjest Awzm me
Skrevet

Vi er ikke kjærester enda, så så nære er vi ikke. Jeg hadde nok ikke dratt til han heller om jeg hadde fått like store problemer. Men jeg hadde taklet de hjemme, evt sammen med en venninne, ikke med alkohol.

Stemmer, så ikke det før nå!

Men enig med deg. Synes det er ganske patetisk og si at man skal drikke seg drita for å så dra ut på byen egentlig. Føler det er litt oppmerksomhetssykt da. Spesielt når han sier det til deg, som om han sier det for at du skal bli urolig for han. Om han virkelig hadde slitt med alkoholproblemer så tror jeg ikke han ville sagt det så tidlig i datingsfasen, men heller holdt det mer skjult for å ikke skremme deg bort.

Hadde jeg datet en i så kort tid, og han hadde blitt sånn, så hadde det skremt bort meg i hvertfall.

Skrevet

Stemmer, så ikke det før nå!

Men enig med deg. Synes det er ganske patetisk og si at man skal drikke seg drita for å så dra ut på byen egentlig. Føler det er litt oppmerksomhetssykt da. Spesielt når han sier det til deg, som om han sier det for at du skal bli urolig for han. Om han virkelig hadde slitt med alkoholproblemer så tror jeg ikke han ville sagt det så tidlig i datingsfasen, men heller holdt det mer skjult for å ikke skremme deg bort.

Hadde jeg datet en i så kort tid, og han hadde blitt sånn, så hadde det skremt bort meg i hvertfall.

Run fast, run far

Takk for svar og råd! Tar gjerne i mot flere. Han har ikke kontaktet meg enda i dag, men er usikker på hvordan jeg skal ta tak i saken når han gjør det. Føler det også blir så dumt å lage problemer rundt dette når han allerede har det kjempevanskelig.

Gjest RompeRusk
Skrevet (endret)

--

Endret av RompeRusk
Skrevet

Ingen drikker bort problemene. De drikker problemene større/flere.

Anonymous poster hash: 4b3b4...f4d
Skrevet

Skrevet

Der og da blir problemet borte, det er derfor han gjør det. Dagen etter er problemet der like mye som før ja.

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle drikke bort problemene en gang. Eller kjærlighetssorg, men det ble mye verre dagen derpå. Bekymringsverdig at han ikke vil være med deg istedenfor å drikke. Du kunne jo fått han på andre tanker, tenker jeg.

Skrevet

Høres ut som om vi har vært bortpå samma fyr, haha. snudde og løp fort andre veien jeg ihvertfall.

Når han "drikker bort" et problem, tenk hva som skjer hvis dere skulle få noen problemer senere?

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle drikke bort problemene en gang. Eller kjærlighetssorg, men det ble mye verre dagen derpå. Bekymringsverdig at han ikke vil være med deg istedenfor å drikke. Du kunne jo fått han på andre tanker, tenker jeg.

Kunne ønske det var sånn han tenkte. Men som sagt lenger oppe her så er det et ganske alvorlig problem så skjønner godt at han ikke ville sitte sammen med meg hele kvelden når vi tross alt ikke kjenner hverandre så godt enda. Men han har vært åpen med meg om dette problemet med foreldrene hele veien, så skulle tro han ville velge annerledes. Han forøvrig fremdeles ikke hørt noe fra han i dag.

Skrevet

Bør jeg vente med å ta opp dette til problemene har roet seg, eller bør jeg si noe med en gang?

Skrevet

Varsellamper ringer ikke, de blinker :-)

Skrevet

Det er skikkelig kjedelig å henge sammen med folk som er mer glad i å feste enn å ta det rolig. Hvilket problem er det som blir bedre om man drikker?

Å møte fremmede?

Skrevet

Bør jeg vente med å ta opp dette til problemene har roet seg, eller bør jeg si noe med en gang? Anonymous poster hash: dacf2...d2a

Spør ham om han har vært alkis lenge og hvorfor han drikker?

Er det fordi han blir så glad og det er så gøy å drikke? Bli kjent med folk man ellers ikke tør bli kjent med? Være gøyal og spre vitser, ta på fremmeddamer og være skikkelig jovial, er det derfor?

Er det fordi han blir så kunnskapsrik og så interessant, er det derfor han drikker?

Spør ham da vel?

Skrevet

Spør ham om han har vært alkis lenge og hvorfor han drikker?

Er det fordi han blir så glad og det er så gøy å drikke? Bli kjent med folk man ellers ikke tør bli kjent med? Være gøyal og spre vitser, ta på fremmeddamer og være skikkelig jovial, er det derfor?

Er det fordi han blir så kunnskapsrik og så interessant, er det derfor han drikker?

Spør ham da vel?

Kanskje du kan lese hovedinnlegget en gang til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...