AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Exen min har nøkkel til leiligheten, vil ikke at han skal kunne låse seg inn om natta, er redd han. Hvordan kan jeg stenge døra for han? Døra slår utover, så får ikke satt noe foran, kan heller ikke sette på ekstra lås siden leiekontrakten forbyr sånne ting. Finnes det noen andre måter jeg kan føle meg trygg før jeg får tilbake nøkkelen? Anonymous poster hash: e89b6...fba
skruf Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Kan du ikke kjøpe ei sikkerthetslenke og sette på innsiden? Lås døren og fest lenken når du er hjemme, og om natta. Alternativ en solid krok. 1
Gjest Funky Punk Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Skifte lås? Dersom du forteller verten at en nøkkel er på avveie, så er han sikkert villig til å ordne det 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Kan du ikke kjøpe ei sikkerthetslenke og sette på innsiden? Lås døren og fest lenken når du er hjemme, og om natta. Alternativ en solid krok. Vi har ikke lov til å skru ting i dører og karmer her, vil ikke risikere sikkerhetsdepositumet mitt :/ Anonymous poster hash: e89b6...fba
Gjest Offensive Pie Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Vi har ikke lov til å skru ting i dører og karmer her, vil ikke risikere sikkerhetsdepositumet mitt :/ Anonymous poster hash: e89b6...fba Jeg ville heller risikert depositumet mitt enn min egen sikkerhet, om jeg var deg. Spør huseier, de pleier å være mer forståelsesfulle enn man forventer. 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Ta langkosten og kil den fast i håndtaket, da går det ikke an å åpne døren før det er fjernet. Anonymous poster hash: f3bd7...549 1
Gjest Lille-pus Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 Det er bare selve låssylinderen som byttes når man bytter lås, så det blir ingen skruing eller borring i dørkarm eller annet. En ganske enkel sak å bytte 6
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Be huseieren om å få skifte lås. Kanskje må du betale for det, men er verdt det om du er redd x'en. Selv om du får tilbake nøkkelen så kan han ha fått laget en kopi. Anonymous poster hash: c4fa8...7bf 5
Unia Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Hvis du er redd for han og han har nøkkel til ditt hjem så kan du vel bare snakke med f.eks politiet?
Lea2 Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 1. Be om å få nøkkelen tilbake. Han har ikke noen grunn til å ha adgang til leiligheten. 2. Si i fra til huseier at du er redd exen din skal komme seg inn i leiligheten og spør om du kan bytte lås (du betaler).
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 1. Be om å få nøkkelen tilbake. Han har ikke noen grunn til å ha adgang til leiligheten.Hva skulle hindre ham i å kopiere nøkkelen? 2. Si i fra til huseier at du er redd exen din skal komme seg inn i leiligheten og spør om du kan bytte lås (du betaler).Heller det. Anonymous poster hash: d55dc...c32
Lea2 Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Det er pga 1 at jeg ikke har skrevet "eller 2". Begge deler. Det er mange nøkler som ikke kan kopieres, men jeg ville uansett ha byttet lås om jeg visste at noen jeg ikke stolte på hadde/hadde hatt en nøkkel.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Det er pga 1 at jeg ikke har skrevet "eller 2". Begge deler.Det er mange nøkler som ikke kan kopieres, men jeg ville uansett ha byttet lås om jeg visste at noen jeg ikke stolte på hadde/hadde hatt en nøkkel.Ok! Anonymous poster hash: d55dc...c32
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 Er ikke "redd" han i fysisk forstand, bare redd for den ubehageligheten som skulle følge om han kom inn. Ganske liten sannsynlighet for det, men jeg føler meg lett utrygg på slike situasjoner. Skal boltre døra med en kost, takk for forslag :D Anonymous poster hash: e89b6...fba
Lea2 Skrevet 13. oktober 2013 #15 Skrevet 13. oktober 2013 Men du.. be om å få tilbake nøkkelen også. Det er helt naturlig å be om det når han ikke bor der lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #16 Skrevet 13. oktober 2013 Du MÅ fortelle husverten at exen din har en av nøklene. Låsen må byttes da uansett hvem sin regning det blir på. Anonymous poster hash: 29bfc...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #17 Skrevet 14. oktober 2013 Er ikke "redd" han i fysisk forstand, bare redd for den ubehageligheten som skulle følge om han kom inn. Ganske liten sannsynlighet for det, men jeg føler meg lett utrygg på slike situasjoner. Skal boltre døra med en kost, takk for forslag :D Anonymous poster hash: e89b6...fba Hva tenker du kommer til å skje når du leverer fra deg en nøkkel for lite etter at du er ferdig å leige, da? Huseiger kommer til å ta av depositum for å skifte lås på døren. Like godt å få det gjort nå og slippe tullet med langskost - betale må du uansett. Anonymous poster hash: ed170...20e 1
Luckiness Skrevet 14. oktober 2013 #18 Skrevet 14. oktober 2013 Kjøp slik sikkerhetslenke som fler over meg har foreslått. Og så snakker du med utleier om mulighet for å bytte lås. Men du må regne med å betale selv, om du har gitt din eks nøkkel (kopiert nøkkel) uten tillatelse fra utleier. Om utleier har godtatt dette, så får du høre hva h*n tenker i forhold til hvem som skal betale utgiftene for ny lås.
Mulancholy Skrevet 16. oktober 2013 #19 Skrevet 16. oktober 2013 Som utleier hadde eg satt pris på at leietaker hadde komt til meg i en situasjon som denne. Det er ein liten sak å bytte lås, og som huseigar liker eg ikkje tanken på nøkler på avveie. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå