AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Idag gikk jeg forbi en byggeplass, der var det parkert endel kjøretøy bla. en "minitraktor". En dame er ute og lufter sin lille gutt som jeg antar må være 2-3 år. De snakker litt om den tøffe traktoren, så løfter moren barnet sitt opp i kjøretøyet og lar ham "kjøre" det. Hun tar frem mobilen og knipser ivei, kjempe søtt og stilig. Jeg derimot måtte holde meg i skinnet for å ikke si noe til denne ukjente damen. Hva lærte hun sitt barn her? At om bare lysten er stor nok, så ta deg tilrette. Lurer på om kjerringa tenkte over hva hun gjorde, eller om hun dreit i det fordi prinsen hennes skulle oppleve noe stilig. Drittkjerring, dette er Norges fremtid og jeg gremmes over hvordan barn blir oppdratt. Anonymous poster hash: ed5af...17c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Lurer litt på hvordan det kommer til å gå med dette landet ja. Generasjonene som vokser opp nå, har liten/ingen idé om alt strevet våre foreldre og besteforeldre gikk igjennom for å bygge opp det overflodssamfunnet vi er så heldige å leve i. Mange tar alt som en selvfølge, og dette tror jeg vil føre til at velferdssamfunnet vil henge i en tynn tråd i fremtiden.. Det man ikke tar vare på, forsvinner gjerne fort. Bare fra min generasjon (født på 80-tallet) til nå, ser det ut til å være en enorm forskjell. Å få nye leker/gaver, og godteri i ukedagene, ser ut til å ha blitt en normal ting, småunger løper rundt med dyre smarttelefoner, og feite unger begynner å bli et vanlig syn... Bekymringsverdig! Anonymous poster hash: d51a1...467 5
Silfen Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Ja, det er en grusom verden der barn får kjennskap til ting. 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Ja, det er en grusom verden der barn får kjennskap til ting. Hva mener du? At det er greit å lære ungene at de kan ta seg tilrette bare lysten er stor nok...... Anonymous poster hash: ed5af...17c 2
Rotemor Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Ikke rart det blir krig når DET vekker sterke følelser.... 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 Ja, det er en grusom verden der barn får kjennskap til ting. Kjennskap til ting, ja. Ting som i objekter. Det får de, i bøtter og spann. Kjennskap til respekt, solidaritet og ydmykhet derimot, ser det dårligere ut med. Anonymous poster hash: d51a1...467 4
Trapp Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Det starter med traktoren, og før du vet ordet av det graver de ned døde prostituerte i kjelleren. 7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Ikke rart det blir krig når DET vekker sterke følelser.... Et anleggsområde og anleggsmaskiner er IKKE leketøy. For det første er det en grunnleggende manglende respekt for andres eiendom og for det andre fordi det rett og slett er farlig. Sånn går det når drittunger får unger, de blir drittunger de og. Anonymous poster hash: 8d94a...01e 5
Rotemor Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Et anleggsområde og anleggsmaskiner er IKKE leketøy. For det første er det en grunnleggende manglende respekt for andres eiendom og for det andre fordi det rett og slett er farlig. Sånn går det når drittunger får unger, de blir drittunger de og. Anonymous poster hash: 8d94a...01e Wow. Da håper jeg du venter noen år.
Trapp Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Mødre bør uansett være forsiktige med å la ungene sine spassere opp til anleggsarbeidere. Mange av dem er røykere. Endret 13. oktober 2013 av Trapp 5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Wow. Da håper jeg du venter noen år. Hva er drittungeaktig ved denne AB'ens synspunkter ang anleggsområder? Er du uenig i et at det er respektløst å benytte seg av andres gjenstander, eller i at anleggsområder er potensielt farlige? Anonymous poster hash: d51a1...467 2
Trapp Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg blir rett og slett sjokkert noen ganger over hvilke mennesker som har valgt å få barn.
Rotemor Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 Hva er drittungeaktig ved denne AB'ens synspunkter ang anleggsområder? Er du uenig i et at det er respektløst å benytte seg av andres gjenstander, eller i at anleggsområder er potensielt farlige? Anonymous poster hash: d51a1...467 Les igjen. Det er AB som slenger ut at jeg er drittunge som får drittunger fordi jeg mener engasjementet til en så liten sak er altfor kraftig. At du vil spinne videre er jo opp til deg.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #15 Skrevet 13. oktober 2013 Les igjen. Det er AB som slenger ut at jeg er drittunge som får drittunger fordi jeg mener engasjementet til en så liten sak er altfor kraftig. At du vil spinne videre er jo opp til deg. Jeg har da ikke skrevet at du er en drittunge. Det var da en henvisning til moren i HI. Når du er så hårsår håper jeg du venter noen år... Anonymous poster hash: 8d94a...01e 2
Silfen Skrevet 13. oktober 2013 #16 Skrevet 13. oktober 2013 Hva er drittungeaktig ved denne AB'ens synspunkter ang anleggsområder? Er du uenig i et at det er respektløst å benytte seg av andres gjenstander, eller i at anleggsområder er potensielt farlige? Anonymous poster hash: d51a1...467 Farlige områder skal være inngjerdet. Ut fra HI var ikke dette tilfellet. Ergo ikke et farlig anleggsområde. So go eat an egg! 2
Gjest Blondie65 Skrevet 13. oktober 2013 #17 Skrevet 13. oktober 2013 Hva er det med folk i denne tråden? Men jeg ser avisoverskrifter: mor saksøker entreprenør etter at hennes tre år gamle sønn falt ut av traktor som befant seg på anleggsområdet. Mor og sønn hadde et par dager før vært der og tatt bilde av sønnen i traktoren. Nå hadde sønnen gått dit alene og prøvd å klatre opp i traktoren med tragisk utfall. "Det burde være ulovlig å friste barn med ulåste traktorer på ulåst område" sier advokaten til moren. Man skal lære barn respekt for A) andres eiendom og eiendeler B) farlige ting Lærer man barnet dette betyr det at man ikke kan gå opp i traktoren før man har spurt eieren om lov. Etterhvert som barnet blir eldre tar det me denne lærdommen. Å bevege seg rundt på et anleggsområde uten refleksvest er å utsette seg selv og barnet for risiko. En turist ble nettopp drept i Bergen fordi han fikk så lyst å spasere blant containerne i havnen. Han ble kjørt ned av en lastebil som ikke så han.
Rotemor Skrevet 13. oktober 2013 #18 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har da ikke skrevet at du er en drittunge. Det var da en henvisning til moren i HI. Når du er så hårsår håper jeg du venter noen år... Anonymous poster hash: 8d94a...01e Vel. Jeg er hverken ung, barnløs eller hårsår. Du siterte meg.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #19 Skrevet 13. oktober 2013 Farlige områder skal være inngjerdet. Ut fra HI var ikke dette tilfellet. Ergo ikke et farlig anleggsområde. So go eat an egg! Det endrer uansett ikke det faktum at man bør lære barna at andre mennesker og deres gjenstander ikke eksisterer for å glede dem selv. Det handler om respekt, og det å ta bevisste valg i oppdragelsen av unger. Det er jo faktisk et menneske man former, når man oppdrar et barn. Mange tar forunderlig lett på denne oppgaven... Anonymous poster hash: d51a1...467 3
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #20 Skrevet 13. oktober 2013 Det var ikke et farlig område, men det var heller ikke saken her. Jeg reagerte på at moren til denne ungen mente det var greit å sette ungen oppå en annens eiendom. Nestegang setter hun kanskje prinsen sin opppå en parkert motorsykkel, bare fordi det er stilig. Anonymous poster hash: ed5af...17c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå