Gå til innhold

Om brødene i butikken

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har sjekket ut omtrent alle slags typer brød i butikkene over flere år (Kiwi, Coop, Meny, Rema, Rimi osv.).

Brødene heter ulike ting "grovbrød", "havrebrød", "grovmax", og alle de andre.

Det skuffer meg at selv om navnene er forskjellige er innholdet ganske likt. I alle sammen er det hovedsaklig HVETEmel og hvetegrupp. Så er det en liten dasj av noe grovt HVETEmel.

Jeg synes ikke noen av disse virker sunne: hvor er grove speltmel-brød?

Klart jeg kan bake selv hvis jeg er misfornøyd, men synes jo de er enklere å kjøpe. Hvorfor er det ingen bakere som staser på dette hullet i markedet? Tiden er absolutt inne for det! Folk vil kjøpe det..

Eneste sunne er vel Fedon Lindberg-brødet, men hallo: hvem gidder å betale nesten 30,- for et brød.

Skrevet

Rimi hadde for en tid siden et sunt (og godt) brød som het Omega-brød, men det forsvant helt etter kort stund. Det var vel ikke attraktivt nok. Kjøp heller brød på bakeriet, de har bedre utvalg, eller gjør som du selv foreslår: bak selv. :)

Skrevet

Her i Trondheim selger i alle fall Ultra og Godt Brød speltvarer (blant annet brød). Dessuten har vi eget speltbakeri.

Rimi, Rema og de andre lavpriskjedene er ikke akkurat kjent for sitt brede utvalg og kvalitet. Ser du nevner Meny - det var merkelig, jeg trodde de hadde et ganske bredt utvalg.

Men bor du i, eller i nærheten, av en by så regner jeg med dere har Ultrakjede der. Finner du ikke speltbrød der, tar de garantert opp en bestilling for deg.

Gjest 1111
Skrevet

Rimi her selger et bredt utvalg med brød, mange sunne brød som ikke når fedon-pris også. men kanskje utvalget er forskjellig fra sted til sted..

Skrevet

Jeg er enig med deg at brødene er ganske kjedelige - de fleste er smakløse og ligner hverandre.

Men jeg synes at de store Meny-butikkene er et godt utvalg at godt og ulikt brød.

Det samme har smart club.

Skrevet

Både Rema og Rimi selger her brød som er levert av vårt lokale bakeri, og de har bredt utvalg i både sunne og mindre sunne brød.

Skrevet

Hater brødene på Rema. Mega, Meny og OBS! derimot har et langt bedre utvalg- for ikke å snakke om kvalitet.

Skrevet

Jeg synes nesten all brødmaten fra Bakers er vond jeg. Uheldigvis leverer de nesten overalt :evil:

Skrevet
Hater brødene på Rema. Mega, Meny og OBS! derimot har et langt bedre utvalg- for ikke å snakke om kvalitet.

Enig! Rema har ikke ETT godt brød! :o

Skrevet

Her i Rogaland har Rema mange gode brød. Holder seg godt gjør de og. Kanskje bortsett fra Kneip da. Men det har jo aldri vært særlig spennende spør du meg.

Nå handler vi mye på Meny og der har godt utvalg, og de brødene vi har prøvd til nå har vært gode og holdt seg godt. Kjøpte et brød på fredag som ble liggende til idag. Men det var like saftig og godt.

Men nå har jeg ikke studert innholdsfortegnelsen på de forskjellige så nøye da..

Gjest Grov spelt?
Skrevet

Jeg er enig med dere at det finnes gode brød i de fleste av butikkene- til og med ganske gode.

Det er ikke der problemet ligger: jeg liker ikke at det er SÅ mye hvetemel som dominerer i alle brødene uansett hva de heter. Det er ikke bra for min blodtype, mage eller fordøyelse, med så mye hvetemel.

Det andre problemet er at jeg synes produsentene lyver, når de kaller såpass mange brød for så mye ulikt: det gir meg som forbruker forventninger om at brødene skal inneholde ulike saker. Men neida, de fleste inneholder det samme: en overdose hvetemel.

Jeg savner brød med mye mer havre i, grov rug, grov SPELT = sunnere enn hvete) osv.

Og jeg gidder ikke å bake selv..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøper Ingers Rugbrød til 30 kr. Skjærer det på maskinen i butikken. Det er omtrent det samme som Fedonbrødet. Hele brødet med skalken blir spist.

En får kjøpt billig på Rema/Rimi.men det er da tørt før du kommer deg hjem. Ble aldri spist opp her. Neste dag gikk det i søpla. Så det var ikke så billig allikavel.

Skrevet

Ja, det med å kaste halve billigbrød kjenner jeg igjen. Skjer mange ganger i uka hos oss ihvertfall...

Tror jeg bør ta meg sammen og begynne å bake mer selv...

Skrevet

Hva slags brød selger Rema der du bor da? Her tar Rema inn brød kun fra en lokal baker og de har verdens beste og saftigste brød der?!?

Gjest i.i vackraflickan
Skrevet

Rimi har et brød som heter ekstra grovt brød. Dette er utolig godt. :sikle: Dessuten holder det seg fersk lenge. Det koster 26 kr, men er verdt det. Det kommer i plast og ligner på lindbergbrødet.

Jeg kjøpte Inger Rugbrød i dag etter anbefaling av bakeren.Hverken jeg eller min kjære likte dette brødet.

Brødene rema har fra Goman har jeg ikke særlig sansen for.

I Oslo finnes det et bakeri som heter Frecnh Bakrey og leverer til flere dagligvarebutikker. Disse har utrolig godt brød. Men det holder seg ikke så veldig lenge.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg spiser knapt brød, pga en kranglete mage, og brød bakt på spelt synes jeg smaker murstein. Aldri om det skal kjøpes om igjen! Hvis du ikke tåler vanlig brød, hvorfor ikke spise rugbrød, og mer knekkebrød, eller grøt. Du kan fint leve uten ordinært brød; jeg tror ikke jeg har spist ei brødskive på flere måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...