Gå til innhold

Ansvarlig for sporingsnummer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er ansvarlig for at pakken/brevet (pakker som blir sendt som brev får vel ikke sporingsnummer..?) får sporingsnummer? Er det firmaet som sender? Eller skjer dette automatisk når pakken/brevet ankommer postterminalen?

Anonymous poster hash: bd903...ace
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du spør om? Alle pakker som blir sendt med posten får sporingsnummer.

Anonymous poster hash: 961ac...70d
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er den som sender noe som velger forsendelsesmåte. Dvs om det skal være uregistrert eller registrert. Uregistrerte brev leveres bare inn i postkasse eller luke, de registrerte må man fylle ut en blankett for og sender beholder en kvittering. Dette koster vanligvis mer, men hvis avsender er avhengig av å se pakken vel fremme hos mottaker fordi betaling/aksept er avhengig av at levering kan bevises så velger de vel helst registrert.

Gjest Blondie65
Skrevet

Skjønner ikke hva du spør om? Alle pakker som blir sendt med posten får sporingsnummer. Anonymous poster hash: 961ac...70d

Man kan sende en pakke i en boblekonvolutt - den inneholder da ikke noe brev. For avsender og mottaker er dette en pakke, for posten er det et brev. Ikke alle kaller forsendelser som ikke inneholder et brev for et brev.

Skrevet

Det er den som sender noe som velger forsendelsesmåte. Dvs om det skal være uregistrert eller registrert. Uregistrerte brev leveres bare inn i postkasse eller luke, de registrerte må man fylle ut en blankett for og sender beholder en kvittering. Dette koster vanligvis mer, men hvis avsender er avhengig av å se pakken vel fremme hos mottaker fordi betaling/aksept er avhengig av at levering kan bevises så velger de vel helst registrert.

Takk for svar!

Jeg har bestilt noe fra blivakker.no og der står det på siden deres at; Alle pakkene får et sendingsnummer når pakka blir pakket, men pakkesporingen vil ikke vise informasjon med en gang. Det er på grunn av at vi sender varene i container til forskjellige postterminaler. Denne transporten tar gjerne to-tre dager, og det vil ikke bli registrert sporingsinformasjon før pakken ankommer postterminal.

Jeg ventet i 10 dager, fikk aldri noe sporingsnummer og kontaktet blivakker. Fikk vite at pakken (som forøvrig har fri frakt) hadde blitt retunert til dem. Hvorfor, det har jeg ikke fått noe svar på enda. Posten kan ikke hjelpe meg med hvorfor siden jeg ikke har sporingsnummeret. Adressen som er oppgitt er helt korrekt. Det er ikke navn på postkassene her men leilighetsnummer og det er oppgitt i leveringsadressen min.

Så nå må jeg betale bortimot 100 kroner for å få pakken. En pakke som i utgangspunktet skulle ha fri frakt.

Anonymous poster hash: bd903...ace

Gjest Blondie65
Skrevet

Det at du aldri har fått sporingsnunmer fra dem gjør at du har en god sak. Du kan også heve kjøpet siden du har angrerett. Formuler deg slik: du kan ikke se det bevisst at pakken er forsøkt levert til deg og dermed er det uaktuelt for deg å betale frakten. Skulle de likevel opprettholde dette kravet vil du heve kjøpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...