Gå til innhold

Katten løper med klørne ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! For knapt en måned siden overtok jeg en herlig pusefrøken på to år fra Dhrebeskyttelsen. Hun er helt perfekt, og snill og god. Pga gaupe og andre rovdyr i nærheten skal hun være innekatt, og det går veldig fint. Hun leker og koser seg. Problemet er at når hun leker og løper rundt i leiligheten, så kommer klørne ut. Hun kan løpe ut fra kjøkkenet i en forrykende fart, ta helomvending i gangen, en runde rundt stua og gå som en hvirvelvind in på soverommet. Jeg hører jo hvordan klørne spinner i full fart på gulvet. Er det noen måte jeg kan få henne til å ikke poppe ut klørne på? Jeg leier jo bare leiligheten, og da er det litt dumt om hun ødelegger gulvet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klørne er vel blitt for lange slik at de trenger en aldri så liten klipp?

Innekatter har ikke samme mulighet til å slite ned klørne som det utekatter har, og klørne deres bør altså klippes jevnlig.

:heks:

Skrevet

Mine katter gjør dette i blant når de vil lage leven. De kan gå stille når de vil, men synes tydeligvis lyden er morsom. Prøv med aktivisering og klorepinne, men dersom det ikke hjelper kan du legge tepper der hun spoler. Hvis hun skal være innekatt bør du også skaffe deg en til, det vil aktivisere henne så hun ikke har like stort behov for å bølle slik.

Anonymous poster hash: cb94d...25d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...