AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Var på byen. Politiet dukket plutselig opp og beskyldte meg for å drikke på offentlig sted. De ba meg tømme ut min flaske. Da jeg hadde gjort det varslet jeg at det kun var vann i den daværende flasken. Politiet spurte om id. Jeg spurte om dette ville komme på rullebladet, da det kun var vann. Han sa tvilen skulle komme meg til gode. Jeg beklaget selvfølgelig for at det virket som om at jeg drakk offentlig. Men han skrev ned mitt navn. Som sakt sa han at tvilen skulle komme meg til gode...dette betyr vell at ingenting skjer? Det er ikke slik at jeg får dette på rullebladet når vedkommende fortalte dette? Fikk ikke bit eller noe....men har likevel noia siden han har navnet. Noen erfaring fra det samme? Anonymous poster hash: d5f21...72b
Gjest bustyvel Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Du får ikke noe på rullebladet helt uten videre... Du får varsel om hva som skjer videre dersom de gjør noe, men siden han ikke sa noe om det, så tror jeg nok du kan slappe av.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Du kan ikke få noe på rullebladet uten rettssak. Du har krav på å forklare deg. Hvis det er som du forklarer her, så tror jeg ikke du kommer til å høre noe.Anonymous poster hash: cdf66...6b3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #4 Skrevet 14. oktober 2013 Synes det høres ut som du kan ta det helt med ro. Drikking på offentlig sted straffes vel dessuten normalt med et forenklet forelegg, og da får man velge om man spørsmål om man vedtar et slikt der og da. Har dessuten inntrykk av at politiet ofte lar sånt gå om man ikke skaper seg og tømmer ut innholdet. Har for øvrig selv oppgitt ID til politiet på byen en gang. Det var i forbindelse med en hendelse som jeg ikke var direkte involvert i, men vitne til. Hørte aldri noe fra dem, og regner derfor med at de som hendelsen gjaldt ikke har blitt forfulgt videre, mtp. at jeg og en venninne var de eneste skikkelige vitnene. Jeg tror rett og slett det er ganske rutine for dem å be om legitimasjon når det skjer noe, selv i mindre alvorlige saker. Kanskje det har noe å gjøre med at om en annen patrulje hadde møtt på deg senere på kvelden og du hadde gjort noe lignende igjen, så hadde de sett at du allerede hadde blitt advart og dermed reagert strengere. Tror nok du kan ta det helt med ro. Om du har sett disse politiseriene på TV, som f.eks. Nattpatruljen, så spør de alltid om ID fra folk de er borti i forbindelse med noe ulovlig, men mange av dem sendes videre uten noen form for reaksjon. Og skulle de ønsket å forfølge deg videre, så virker det ganske merkelig, mtp. at de ikke med sikkerhet kan vite at det var alkohol. Jeg kjøper ofte en flaske vann e.l. når jeg er på vei hjem fra byen. Anonymous poster hash: b1302...d6c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #5 Skrevet 14. oktober 2013 hva skulle du fått på rullebladet? : drakk vann offentlig? Anonymous poster hash: d3191...8f4
abcdefghi Skrevet 14. oktober 2013 #6 Skrevet 14. oktober 2013 Han hadde seff helt vann i en absolut eller eristoff da vettu. Sånt som unger gjør.
jabx Skrevet 14. oktober 2013 #7 Skrevet 14. oktober 2013 Hvis de har sagt at ingenting vil skje så bør du jo være trygg. Du ville vel blitt tilbudt forelegg på stedet hvis noe var aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Han hadde seff helt vann i en absolut eller eristoff da vettu. Sånt som unger gjør. Hvem sa det var en han? Og det var i en spritflaske (husker ikke hvilken)...Er ikke akkurat stolt, med tanke på at det var lite gjennomtenkt, men nå har jeg ikke akkurat gjort mye annet galt i livet eller...heldigvis..mvh TS Anonymous poster hash: d5f21...72b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå