AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har en venninne, la oss kalle henne L. Hun var sammen med en venninne av meg (M), og så var de ikke sammen lenger, nå er de bare venner. M har hatt det litt vanskelig så L ville ikke si at hun har blitt sammen med P (men det visste ikke jeg). L og P har sagt til meg at jeg ikke kan snakke om dem til M, noe som er kjempe vanskelig fordi hun spør om dem hele tiden (hun kjenner begge), og når jeg mener kan ikke snakke om dem så sa de at jeg ikke kunne si noe som helst! Og jeg kan ikke si at jeg ikke har lov til å snakke om dem. Så snakket jeg med M som har hatt det vanskelig og hun nevner en annen venn (T) som har vært sammen med L, og hun nevner at kanskje de to kan bli sammen, og så sier jeg "men L er jo med P." Og det visste hun tydeligvis ikke, og jeg trodde hun visste det. Det var ikke sånn at jeg mente å snakke om L, jeg prøver sinnssykt hardt å ikke snakke om henne i det hele tatt, men M nevner jo henne ofte og da prøver jeg å skifte tema. Så jeg forteller P hva jeg har gjort og at det var et uhell, at M liksom snakket om en annen og så lurte hun L inn i samtalen, og jeg dummet meg ut. P sa at dette var greit, at hun skjønte at jeg ikke mente det, så skulle hun fortelle L om det. Så er jeg på skype og L skriver til meg og er rasende. Hun sa ting som "jeg trodde vi var venner" "kan jeg ikke si noe til deg?" "har jeg ikke sagt at du ikke får snakke om meg?" Jeg prøvde jo å si at jeg IKKE snakket om henne, jeg og M snakket om T, og så plutselig nevne M henne, og jeg gikk på fella liksom, og sa noe jeg trodde M visste allerede. Har L rett til å være sint? Jeg syns det er JÆVLIG slitsomt å være en sånn mellom person, hvor en person holder hemmeligheter for en annen venn, og den andre prøver å lirke info ut av meg. Jeg syns jeg har vært kjempe flink som prøver å skifte tema hele tiden når L eller P blir nevnt. Og så glipper det en ting ut, noe som jeg trodde hun visste fra før av, og så er jeg satans avkom og alt er MIN feil!! Jeg begynner å lure på om M vet at L holder hemmeligheter for henne og prøver å lure meg til å si ting. Og jeg syns det er utrolig barnslig og utakknemlig av L å bli sint når jeg godtar å ikke prate om henne i det hele tatt, uten å kunne si at jeg ikke kan prate om henne. Jeg fortalte hva jeg hadde gjort med en gang jeg skjønte at jeg hadde dummet meg ut. Og hun får det til å høres ut som om jeg gjorde det med vilje, når det var M som lirket det ut av meg med å nevne T. Verste er at L,P, og M... og T er alle i 30'årene og jeg er bare 23. Det er sånn kjempe drama, og jeg som er yngst er den som er dritt lei. Jeg er 23! Det er jeg som burde lage drama! Jeg syns L oppfører seg som en liten drittunge! Jeg gjorde ikke noe med vilje, hun burde være sint på M, fordi jeg er ganske sikker på at hun lurte meg. Anonymous poster hash: dea62...b6c
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har en venninne, la oss kalle henne L. Hun var sammen med en venninne av meg (M), og så var de ikke sammen lenger, nå er de bare venner. M har hatt det litt vanskelig så L ville ikke si at hun har blitt sammen med P (men det visste ikke jeg). L og P har sagt til meg at jeg ikke kan snakke om dem til M, noe som er kjempe vanskelig fordi hun spør om dem hele tiden (hun kjenner begge), og når jeg mener kan ikke snakke om dem så sa de at jeg ikke kunne si noe som helst! Og jeg kan ikke si at jeg ikke har lov til å snakke om dem. Så snakket jeg med M som har hatt det vanskelig og hun nevner en annen venn (T) som har vært sammen med L, og hun nevner at kanskje de to kan bli sammen, og så sier jeg "men L er jo med P." Og det visste hun tydeligvis ikke, og jeg trodde hun visste det. Det var ikke sånn at jeg mente å snakke om L, jeg prøver sinnssykt hardt å ikke snakke om henne i det hele tatt, men M nevner jo henne ofte og da prøver jeg å skifte tema. Så jeg forteller P hva jeg har gjort og at det var et uhell, at M liksom snakket om en annen og så lurte hun L inn i samtalen, og jeg dummet meg ut. P sa at dette var greit, at hun skjønte at jeg ikke mente det, så skulle hun fortelle L om det. Så er jeg på skype og L skriver til meg og er rasende. Hun sa ting som "jeg trodde vi var venner" "kan jeg ikke si noe til deg?" "har jeg ikke sagt at du ikke får snakke om meg?" Jeg prøvde jo å si at jeg IKKE snakket om henne, jeg og M snakket om T, og så plutselig nevne M henne, og jeg gikk på fella liksom, og sa noe jeg trodde M visste allerede. Har L rett til å være sint? Jeg syns det er JÆVLIG slitsomt å være en sånn mellom person, hvor en person holder hemmeligheter for en annen venn, og den andre prøver å lirke info ut av meg. Jeg syns jeg har vært kjempe flink som prøver å skifte tema hele tiden når L eller P blir nevnt. Og så glipper det en ting ut, noe som jeg trodde hun visste fra før av, og så er jeg satans avkom og alt er MIN feil!! Jeg begynner å lure på om M vet at L holder hemmeligheter for henne og prøver å lure meg til å si ting. Og jeg syns det er utrolig barnslig og utakknemlig av L å bli sint når jeg godtar å ikke prate om henne i det hele tatt, uten å kunne si at jeg ikke kan prate om henne. Jeg fortalte hva jeg hadde gjort med en gang jeg skjønte at jeg hadde dummet meg ut. Og hun får det til å høres ut som om jeg gjorde det med vilje, når det var M som lirket det ut av meg med å nevne T. Verste er at L,P, og M... og T er alle i 30'årene og jeg er bare 23. Det er sånn kjempe drama, og jeg som er yngst er den som er dritt lei. Jeg er 23! Det er jeg som burde lage drama! Jeg syns L oppfører seg som en liten drittunge! Jeg gjorde ikke noe med vilje, hun burde være sint på M, fordi jeg er ganske sikker på at hun lurte meg. Anonymous poster hash: dea62...b6c Jeg er enig med deg. Det blir bare for tullete å skulle være tvunget å holde slike opplysninger for seg selv, opplysninger som det faktisk er helt naturlig ligger åpent. Du kan ikke manipulere og kontrollere livet slik, det er uansett dødfødt. Kanskje er venninnen din en kontrollerende person? Man får stå for de valg man har tatt, og kan overhode ikke vente at andre må til stadighet trå i et minefelt for din skyld. Meget sårende for andre å bli holdt utenfor for kalde fakta, som M blir, og du er hennes venn også. Unødig drama i mine øyne. Sannheten er ubehagelig noen ganger, men det er best hvis alle forholder seg til samme virkelighet . Det er ellers løgnen/tilbakeholdelse av viktig informasjon, som smerter mest i lengden. Gir deg full støtte jeg. Det er du som er voksen i dette her, og det har tydeligvis ingenting med alder å gjøre. Følg din egen indre stemme og moral, du er på rett vei. Sett tydelige grenser for andre som vil styre og manipulere deg. La dem holde på, men du er din egen person med egne grenser og meninger. Dette vil vinne deg både respekt og selvrespekt, i det lange løp.Anonymous poster hash: ae36f...52c 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Takk, det er bra noen er enige. Nå har P ombestemt seg. Jeg fortalte at L ble rasende og så sa hun at hun hadde måtte tenkte litt, men at nå er hun sint også, fordi jeg hadde gjort en helt forferdelig ting. Jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet, jeg er bare veldig trist over at L og P er så sinte på meg over noe jeg ikke kunne noe for. Det var ikke med vilje, og det har jeg jo sagt, men de sier bare "ta ansvar for det du har gjort." Anonymous poster hash: dea62...b6c
Ananas. Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg synes dette blir for dumt. Når man er skvist i en trekant sånn, så er det noe folkene det gjelder burde ha forståelse for. Min strategi i sånne situasjoner er alltid "Jeg sier ingenting om det, men jeg lyver heller ikke om jeg blir spurt eller for å dekke over det". Det er ikke du som har laget en komplisert situasjon, det har de klart helt fint selv, så jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for dette. Når de er såpass voksne så burde de se det selv etter hvert også.. 3
Stella-Polaris Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Er du sikker på at dere er i 20-30-årene? Syns dette høres veldig ut som noe som ville skjedd på ungdomsskolen.. Men uansett, jeg støtter opp om de som har blitt nevnt over: dette er ikke din feil. Det er ikke du som har skapt denne situasjonen. Hva mener de med at du skal "ta ansvar for det du har gjort"? Hvis de holder på sånn som dette, burde du kanskje vurdere hvorvidt dette faktisk er folk du vil være venner med.. Jeg syns du gjør lurt i å være den modne part her og holde deg unna dette tullet deres. Makan til drama! Endret 13. oktober 2013 av Stella-Polaris
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Ja, de er 31,32 og 33 år. P er i et bryllup og sånn, men hun sier at når hun kommer tilbake så må vi snakke sammen alle tre, men jeg har ikke lyst fordi jeg er redd for at de bare skal kjefte på meg. Eller si at jeg må velge mellom å være deres venn eller M sin venn... og hvis det skjer så kommer jeg til å si at jeg ikke svarer på ultimatum. Jeg er ganske så sikker på at M prøvde å lure informasjon ut av meg, men det forstår jeg faktisk. Hun vil vite hva som skjer, og L sier at hun "beskytter" henne med å ikke fortelle henne alt. Jeg liker M, hun er snill mot meg, og hun har aldri sagt hvem jeg kan snakke med og hva vi kan snakke om. Jeg er en voksen person, jeg velger mine egne venner. Dessuten så er jeg ganske sliten av å måtte passe på hva jeg sier hele tiden. Det hadde vært mye bedre om jeg kunne si "Jeg kan ikke snakke om L eller P, det har de sagt." Anonymous poster hash: dea62...b6c
314 Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Jeg synes det er dårlig gjort at venninnene dine utsetter deg for dette. Deres forhold, og vil de lage spill og leker som kan ende i drama og elendighet er det ikke fair at du skal bli berørt. Så lenge du ikke er en del av forholdet så kan ikke du klandres for at de er dårlige på å spille sitt eget tåpelige spill. Ikke føl noe dårlig samvittighet, dette var råttent gjort mot DEG, og i tillegg får du dritt..(?) Vil du bruke energi på slike venner eller ikke er opp til deg å finne ut, det har jeg ikke en mening om. Men DU har ikke vært den dårlige upålitelige vennen, ikke la dem føle deg som det.:-) Endret 13. oktober 2013 av 314 1
Gjest Malanthor Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 Neh. Er jo mulig at L var drevet av omsorg for M og at det var derfor hun ble sur. Men og bli så sur for noe som bare slapp ut er vel noe urimelig. Det er også ikke rimelig at en person forventer at du skal lyve om noe slikt, litt avhengig av grunn, men likevel. Folk lager ikke noe mindre drama bare fordi de kommer opp i årene skal jeg si deg.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Typisk lesbedrama.Anonymous poster hash: 4357d...633 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 De heter tilfeldigvis ikke Pia og Janne og lever i en tegneserie på facebook? Anonymous poster hash: 5d77a...65a
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 De heter tilfeldigvis ikke Pia og Janne og lever i en tegneserie på facebook? Anonymous poster hash: 5d77a...65a Nei, det er ekte mennesker. Vet ikke om noe tegneserie som har likheter med mine dramatiske venner. Anonymous poster hash: dea62...b6c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2013 #12 Skrevet 14. oktober 2013 Liten oppdatering. Jeg (TS) har snakket med M om det. Hun la merke til at jeg var lei meg, og jeg sa at det bare var en krangel, og hun spurte meg om det var fordi jeg hadde fortalt henne om L og P. Så jeg fortalte henne at det var ikke meningen, og at jeg trodde hun visste det, og så ble L så sint osv. Men jeg sa at hun ikke måtte være sint på L fordi hun bryr seg om henne, og hun ville ikke at hun skulle bli såra. Og jeg sa at det var sikkert fordi hun ikke ville at hun skulle bli såra at hun tok det ut på meg. M sier at de ikke er min feil, og at jeg ikke burde være lei meg, og hun har sagt at denne samtalen var mellom oss to, slik at jeg ikke får mer bråk for å ha pratet om de andre to. Men jeg sa ikke at jeg ikke hadde lov til å prate om dem, da tror jeg hun hadde blitt såret, og det forstår jeg. Anonymous poster hash: dea62...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå